8.7 C
București
vineri, 1 martie, 2024

UNTRR: Legile care interzic șoferilor să își mai efectueze odihna săptămânală în cabina camioanelor

Dată:

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR – solicită Președintelui României, Klaus-Werner Iohannis să includă pe agenda întâlnirilor oficiale de săptămâna viitoare cu Cancelarul federal german Angela Merkel și cu Președintele Franței Emmanuel Macron, problematica legilor protecționiste introduse de aceste țări, care interzic șoferilor profesioniști români să își mai efectueze odihna săptămânală normală în cabina camioanelor, contrar prevederilor Regulamentului European nr. 561/2006

În continuare Revista Patronatelor vă pune la dispoziție un comunicat, integral, transmis de către Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România

„Reamintim intervențiile similare adresate de asociația noastră Președinției României și Ministerului Afacerilor de Externe încă din 2015, când semnalăm cu îngrijorare prevederile legii salariului minim din Germania (MiLoG) aplicate abuziv transportatorilor români, care au fost urmate de o escaladare a măsurilor protecționiste adoptate similar de Franța și de alte State Vest-Europene. Nu cunoaștem motivul pentru care problemele grave semnalate de asociația noastră nu au fost incluse pe agenda întâlnirilor oficiale bilaterale cu Germania din 2015. UNTRR își exprimă încrederea că în cadrul viitoarelor întâlniri, oficialii români vor demonstra maturitate economică și politică, înțelegând că toate statele membre sunt în competiție între ele și că este firesc și normal să sprijine cetățenii și firmele din țara pe care o reprezintă.

Precizăm că Franța (2014), Belgia (2014), recent și Germania (2017) au adoptat legi naționale prin care interzic șoferilor profesioniști efectuarea odihnei săptămânale normale în cabina vehiculului. Aceste legi naționale sunt contrare prevederilor Regulamentului european 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști. Acest regulament european este neschimbat din 2006 până în prezent, iar în tot acest timp a fost interpretat de Comisia Europeană și de toate statele membre în sensul acceptării efectuării perioadei de repaus săptămânal normale de 45 de ore în cabina autovehiculelor. 

Legile naționale adoptate de Germania, Franța și Belgia sunt interpretări naționale protecționiste ale acestui Regulament European, fiind îndreptate împotriva transportatorilor români și estici și nu a celor germani, francezi sau belgieni care în mod evident își vor efectua odihna acasă și nu în cabină. Mai mult, aceste State Membre solicită șoferilor străini să doarmă la hotel, deși este bine cunoscut faptul că în aceste țări, dar și în întreaga UE, există o lipsă acută de parcări sigure și securizate, care să poată oferi cazare șoferilor străini în condiții de siguranță atât pentru aceștia, cât și pentru vehiculele lor și marfa transportată. Măsura de a interzice șoferilor profesioniști să își efectueze odihna săptămânală normală în cabină nu afectează numai transportatorii rutieri, ci pune în pericol și bunurile de miliarde de euro pe care aceștia le transportă în fiecare zi. În ultimii ani, transportatori membri ai asociației noastre, precum și alți transportatori est-europeni, au raportat de mai multe ori incidente în parcările din vestul UE, în care le-au fost vandalizate vehiculele, în timp ce șoferii își efectuau perioada de repaus săptămânal la hotel. 

Considerăm inacceptabil faptul că, în loc să ia măsuri ferme de anulare a acestor legi naționale protecționiste, Comisia Europeană a propus recent (31.05.2017) modificarea Regulamentului 561/2006 în sensul interzicerii efectuării odihnei săptămânale normale în cabină la nivel european, impunând astfel interpretarea celor 3 State Vestice la nivelul tuturor celorlalte 24 State Membre UE.

În acest context european extrem de nefavorabil transportatorilor români, este deosebit de importantă și necesară implicarea activă a oficialilor români la cel mai înalt nivel, pentru apărarea industriei transporturilor rutiere și a valorilor europene la care România a aderat. Autoritățile române trebuie să solicite Germaniei, Franței, cât și Comisiei Europene să oprească aceste interpretări naționale abuzive și să renunțe la aplicarea unui dublu standard în interpretarea Regulamentelor Europene în vigoare! Regulamentul european 561/2006 trebuie să se aplice uniform, la fel cum s-a procedat din 2006 până în prezent timp de 11 ani, în sensul acceptării efectuării perioadei de repaus săptămânal normale de 45 de ore în cabina camioanelor.  

Legislația europeană trebuie realizată la Bruxelles, iar apoi trebuie aplicată la fel în toate Statele Membre.

Despre UNTRR
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promoveazã și apãrã interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare pânã în prezent peste 14.000 membri – operatori care efectueazã transporturi interne și internaționale de marfã și persoane.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...