25 C
București
vineri, 25 aprilie, 2025

UNTRR: Nici Germania nu mai dă voie șoferilor români să doarmă în cabină

Dată:

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR – își exprimă îngrijorarea față de protecționismul în creștere al Germaniei, stat membru-fondator al UE și partener comercial important al României. Asociația noastră protestează împotriva legii recent adoptate de Germania, prin care se interzice șoferilor profesioniști să își efectueze odihna săptămânală normală în cabina vehiculelor comerciale de transport, lege care a intrat în vigoare săptămâna aceasta, la scurt timp după ce a fost adoptată. UNTRR a solicitat autorităților germane să retragă imediat această lege protecționistă, care încalcă prevederile regulilor comune UE și afectează grav activitatea firmelor românești de transport rutier.

UNTRR este împotriva unor astfel de interpretări naționale abuzive ale Regulamentului European nr. 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști, al cărui scop este, de fapt, armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere. Având în vedere că măsurile similare adoptate anterior de Franța și Germania în 2014 sunt analizate prin proceduri specifice la nivelul Comisiei Europene, considerăm inacceptabil ca, în acest timp, Germania să încalce regulile europene actuale adoptând același tip de măsuri protecționiste promovate cu scopul unic de a deveni un instrument folosit împotriva concurenței europene în domeniul transporturilor. Astfel de inițiative naționale ar trebui condamnate mai ferm de către instituțiile europene și oprite prin măsuri imediate și nu prin proceduri complexe și îndelungate, pentru că sunt împotriva spiritului Uniunii Europene și a obiectivelor sale privind realizarea pieței unice a transporturilor.

Măsura luată de Germania săptămâna aceasta de a interzice odihna săptămânală normală a șoferilor profesioniști în cabină, urmând Belgiei și Franței, este foarte restrictivă, inadecvată și cu certitudine discriminatorie, deoarece nu se aplică operatorilor de transport rezidenți în Germania, care, evident, nu își petrec perioada de odihnă săptămânală în cabina vehiculului, ci acasă.

Această măsură este în mod clar îndreptată împotriva transportatorilor rutieri și șoferilor străini care operează transport rutier internațional și care prin natura sa, este o activitate cu un caracter mobil  ridicat. Germania cere șoferilor străini să doarmă la hotel, deși este bine cunoscut faptul că în Germania și în întreaga UE există o lipsă acută de locuri de parcare securizate, care să poată oferi cazare șoferilor străini în condiții de siguranță pentru aceștia, vehiculele lor și marfa transportată.

Măsura de a interzice șoferilor profesioniști să își efectueze odihna săptămânală normală în cabină nu afectează numai operatorii de transport rutier, ci și pe clienții acestora și mărfurile de miliarde de euro transportate zilnic în UE. Reamintim numeroasele atacuri împotriva camioanelor românești și din alte state estice, petrecute în zone de parcare din vestul UE în ultimii ani.

Mai mult, este inacceptabil ca o astfel de măsură să fie adoptată și aplicată imediat, fără o informare adecvată a industriei noastre, în prealabil, care să permită operatorilor de transport să se pregătească. Decizia surprinzătoare a Germaniei de a interzice odihna în cabină începând din această săptămână, imediat după ce respectiva lege națională a fost adoptată, a crescut alarmant incertitudinea în sectorul nostru de activitate, transportatorii români fiind forțați să își reorganizeze activitățile “peste noapte” și să găsească soluții urgente la probleme mai degrabă imposibile, cum ar fi rezervarea de cazare pentru șoferi și parcarea securizată a vehiculelor pentru acest weekend.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România este revoltată de aceste măsuri protecționiste, care afectează valorile fundamentale ale pieței unice UE, precum libera circulație a serviciilor și a mărfurilor. În acest moment de răscruce pentru viitorul UE, Statele Membre sunt mai puternice dacă sunt unite și acest lucru poate fi realizat numai prin aplicarea unor norme comune și nu divergente ale UE, pentru a construi o Europă competitivă.

UNTRR solicită Guvernului german să retragă imediat această măsură protecționistă îndreptată împotriva operatorilor de transport rutier internațional. UNTRR face apel la Comisia Europeană și Parlamentul European să acționeze mai ferm și să adopte măsuri concrete împotriva noii legi adoptate de Germania, pentru oprirea escaladării protecționismului în transporturile rutiere europene.

UNTRR solicită Președintelui și Guvernului României – Primului Ministru, Ministrului Transporturilor și Ministrului Afacerilor Externe să realizeze demersuri directe și în coordonare cu celelalte țări afectate de noua măsură adoptată de Germania, pentru anularea acestei legi abuzive, orientate împotriva transportatorilor români și est-Europeni.

Despre UNTRR

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesionalã și patronalã, neguvernamentalã, independentã, apoliticã, fondatã în 1990 pe principii democratice, care promoveazã și apãrã interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare pânã în prezent peste 14.000 membri – operatori care efectueazã transporturi interne și internaționale de marfã și persoane.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.