18.6 C
București
miercuri, 26 martie, 2025

UNTRR: Transportatorii rutieri din România își pot recupera daunele provocate de ”cartelul camioanelor”

Dată:

Transportatorii rutieri români care au achiziționat camioane noi, inclusiv prin leasing, își pot recupera daunele provocate de ”cartelul camioanelor” prin intermediul Financialright Claims GmbH, accesând platforma www.cartelcamioane.ro . Data limită pentru înregistrare este 31 mai 2018 și pot fi înscrise numai camioanele care au fost înmatriculate începând cu ianuarie 2003.

Furnizorul de servicii legale Financialright Claims GmbH a depus la finalul anului trecut o plângere la instanța din Munchen in care solicită despăgubiri în numele a peste 3.200 de companii de transport rutier din 9 țări, cu peste 85.000 de camioane, împotriva așa numitului ”cartel al camioanelor”.

Acțiunea în instanță este asigurată de casa de avocatură Hausfeld Rechtsanwälte LLP, una dintre cele mai mari firme de avocatură din Europa și SUA specializată în dreptul concurenței.

La data de 19 iulie 2016, Comisia Europeană a aplicat o amendă principalilor producători de camioane, deoarece Daimler (Mercedes-Benz), Volvo/Renault, Iveco, MAN și DAF au fost găsiți vinovați de constituirea unui cartel între anii 1997 și 2011, în vederea stabilirii ilegale a prețurilor pentru camioanele medii și mari (pentru mai multe detalii click aici ). La data de 27 septembrie 2017, Comisia a mai aplicat o amendă unui alt producător de camioane, Scania, pentru participarea la cartelul mai sus menționat (pentru mai multe detalii click aici ). Amenzile totale s-au ridicat la 3,7 miliarde de euro.

Daunele totale, inclusiv dobânzi, sunt de așteptat să se ridice la peste 1 miliard de euro.

Pentru transportatorii rutieri din România, acțiunea juridică va avea loc în Germania, unde legislația este prietenoasă cu firmele afectate de înțelegerile de tip cartel. Totodată, spre deosebire de instanțele din Olanda sau Marea Britanie, instanța din Germania ar putea aplica legislația germană și firmelor românești care solicită despăgubiri în urma cartelului de camioane. Instanțele din Olanda sau Marea Britanie ar putea solicita ca legislația românească să se aplice în acest caz, iar în România nu există un cadru legal bine definit pentru cazuri de tip cartel, astfel încât nici instanțele nu au suficientă experiență în aceste cazuri.

Totodată, începând cu luna februarie 2018 vor avea loc mai multe întâlniri cu reprezentanții casei de avocatură Hausfeld din Germania, cea care va reprezenta interesele transportatorilor rutieri în cadrul acțiunii juridice, pentru a explica mai bine detaliile acestui demers. Au fost stabilite următoarele întâlniri, iar lista se va actualiza în perioada următoare:

Timișoara, 20 februarie, ora 11:00 – Hotel Timișoara,

Arad, 20 februarie, ora 16:00 – Hotel Best Western Central

Oradea, 21 februarie, ora 11:00 – Hotel Continental Forum

Iași, 6 martie, ora 11:00 – Hotel Ramada

Suceava, 7 martie, ora 09:30 – Hotel Bucovina

Constanța, 19 martie, ora 11:00 – Hotel Iaki

Galați, 20 martie, ora 11:00 – Hotel Vega

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.