Pe site-ul Ministerului Finanțelor Pblice – MFP – a fost publicat un anunț de selecție în cadrul proiectului-pilot „Voluntari în cadrul Ministerului Finanțelor Publice pe perioada exercitării Președinției române a Consiliului Uniunii Europene“. Înscrierile în program se mai pot face doar până miercuri, 13 martie 2019.
Potrivit anunțului, perioada de desfășurare a voluntariatului este 25 martie – 25 iunie 2019.
Avantajele viitorilor voluntari
Prin participarea la acest proiect, 30 de voluntari vor avea posibilitatea:
– de a acumula cunoștințe practice și experiență;
– de a înțelege mai bine procesul decizional european, inclusiv prin dialog cu reprezentanții statelor membre, pe teme de actualitate şi de interes;
– de a participa la o serie de evenimente organizate de către Ministerul Finanțelor Publice la București pe perioada Președinției române a Consiliului Uniunii Europene;
– de a se implica în organizarea evenimentelor;
– de a cunoaşte și interacționa cu specialiști din România și străinătate;
– de a dezvolta colaborări pe termen lung;
– de a observa cum funcționează administrația publică din România și de a lucra într-un mediu activ.
Profilul ideal al voluntarului:
– vârsta peste 18 ani;
– absolvent de studii superioare sau student științe economice, științe juridice, comunicare, studii politice și administrative, administrație publică;
– vorbitor de limba engleză, minim nivel mediu / a doua limbă vorbită constituie avantaj;
– participarea la alte activități de voluntariat constituie avantaj;
– să nu aibă antecedente penale;
– să aibă o stare de sănătate corespunzătoare desfășurării activității de voluntariat.
Condiții de înscriere
Anunțul MFP mai prevede că, în vederea participării la acest proiect, pentru etapa de verificare a eligibilității, se vor transmite în format electronic pe adresa de e-mail george.roman@mfinante.gov.ro până la data de 13 martie 2019, următoarele documente:
– formularul „Cerere de înscriere ca voluntar” (document ce se regăsește pe pagina de internet a Ministerului Finanțelor Publice, la rubrica Acasă/Cariera profesională/Concursuri MFP);
– un Curriculum Vitae (în limba română, format Europass).
În urma afișării rezultatelor verificării eligibilității, persoanele preselectate vor prezenta la interviul de selecție următoarele documente în original:
– buletinul/ cartea de identitate;
– diploma de studii superioare / o adeverinţă din partea instituţiei de învăţământ care să ateste calitatea de cursant (dacă este cazul);
– recomandări de la organizația-gazdă la care a desfășurat activități de voluntariat (dacă este cazul);
– cazierul judiciar;
– adeverință medicală/certificat din care să reiasă că este apt pentru desfășurarea activității de voluntariat.
Cei interesați să desfăşoare activitatea de voluntariat în cadrul Ministerului Finanțelor Publice, în contextul exercitării Președinției române a Consiliului Uniunii Europene, pot transmite documentele solicitate la adresa de e-mail indicată mai sus sau se pot înscrie la secretariatul comisiei de selecție asigurat de Direcția generală managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, Bvd. Libertății nr. 16, sector 5, București, etaj 2, camera 473.
Relații suplimentare se vor obține la telefon 021.319.97.59 interior 1214, persoană de contact: Gheorghe Roman – expert superior.