19.7 C
București
miercuri, 24 septembrie, 2025

UNTRR cere scoaterea transporturilor rutiere de sub incidența Directivei detașării lucrătorilor

Dată:

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR – se arată „dezamăgită de lipsa de viziune economică și socială din discursul Președintelui Franței, Emmanuel Macron” și consideră că orice inițiativă de îngrădire a celor patru libertăți de circulație – persoane, mărfuri, servicii și capitaluri – „va duce rapid la destrămarea Uniunii Europene”.

Revista Patronatelor redă în continuare, integral, un comunicat de presă pe această temă, remis de UNTRR:

„UNTRR îi transmite Președintelui Franței, Emmanuel Macron, că transportatorii rutieri și șoferii din Europa de Est nu le iau joburile Vesticilor, ci le fac joburile. Prin impunerea unui salariu minim și a altor măsuri conexe statul francez își sancționează proprii cetățeni și economia.

Președintele Franței nu acceptă ca transportatorii francezi să facă dumping social angajând muncitori din alte þări europene la costuri reduse, însă este o problemă pe care trebuie să o rezolve în țara pe care o conduce și nu la București și nu ar trebui să afecteze activitatea firmelor de transport rutier internațional din România. Acestora trebuie să li se permită în continuare să deruleze activități de transport rutier internațional cu respectarea legilor europene și naționale românești fără să li se pună piedici.

De ce nu impune Franța ca toate produsele vândute în Franța să fie produse de muncitori plătiți cu salariul minim francez de 9,76 euro brut pe oră?

Principalul motiv pentru care firmele franceze au venit în România și au investit peste 4 miliarde de euro a fost tocmai costul redus al forței de muncă. De ce Franța nu dă o lege ca toți angajații firmelor franceze din afara Franței să fie plătiți cu salariul minim francez?

Dacă Franța dorește aplicarea principiului „plată egală pentru muncă egală în același loc” pentru angajații estici, conform loi Macron, atunci firmele românești trebuie să beneficieze în egală măsură de același principiu, respectiv „aceleași tarife comparabile pentru aceleași servicii în același loc”, prin aplicarea simultană a legislației franceze privind costul de referință CNR, astfel încât tarifele libere să nu poată fi sub costul de referință.

Dumpingul social a fost inventat de țări precum Franța și este prezent doar în discursul populist al politicienilor. La fel de bine și noi putem să acuzăm firmele din Vest care sunt prezente în România de dumping financiar, în condițiile în care ele se finanțează în țările de origine cu 1%, în timp ce firmele românești se finanțează cu dobânzi de 4-5% la euro în România.

UNTRR solicită Președintelui, Guvernului și Parlamentului să se implice activ în apărarea industriei românești de transport și a valorilor europene la care România a aderat și să ceară liderilor europeni:
– să oprească interpretările protecționiste ale unor regulamente europene în vigoare
– să respecte libera mișcare a persoanelor și serviciilor din Est – principii fundamentale ale proiectului european
– să confirme continuarea drumului către piața europeană unică de transport rutier complet liberalizată
– să renunțe la aplicarea forțată a regulilor detașării în sectorul transporturilor rutiere si să excludă transporturile rutiere din domeniul de aplicare al Directivei detașării lucrătorilor
– să aplice și drepturi egale firmelor de transport din est, nu doar obligații

Totodată, apreciem deschiderea Președintelui Klaus Iohannis de a prezenta Președintelui Franței punctul de vedere UNTRR privind problematica protecționismului francez în transporturile rutiere – un domeniu deosebit de alte sectoare prin hipermobilitatea angajaților săi – și a impactului aplicării Directivei detașării lucrătorilor asupra transportatorilor rutieri români și sperăm ca aceste eforturi să continue prin demersuri concrete și acțiuni susținute care să mențină în piața europeană de transport firmele românești și angajații acestora.”

Despre UNTRR

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 14.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Motivul real din spatele anulării alegerilor din decembrie 2024

deși susține că a avut „zero finanțare”, autoritățile – ANAF, AEP, SRI, DIICOT – au găsit suficiente indicii care contrazic această versiune: donații masive în bani cash și prin intermediari (inclusiv peste 1 ml­ € doar pe TikTok), plăți către influenceri, campanii coordonate online și cheltuieli mascate. Georgescu nu a răspuns concret în fața legii, invocând lipsa unei documentații complete, dar investigațiile și probele existente implică atât finanțare ilegală, cât și o deturnare a procesului electoral.

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...