Avem de a face cu un mare decalaj între cunoștințele și practica tinerilor care ies de pe băncile facultății și necesitățile reale ale antreprenorilor români
Adina Ionescu , directorul departamentului de dezvoltare durabilă, Lemet, este de părere că principalul pilon în care statul român trebuie să investească pe viitor pentru a-i sprijini, indirect, și pe oamenii de afaceri români, este educația: „Să investească în educație. Este un mare decalaj azi între cunoștințele și practica tinerilor care se pregătesc să se angajeze în companii și necesitățile reale de cunoștințe și competențe pe care le cer antreprenorii români acestor tineri”.
Vezi ce crede și Bogdan Roșu, Next Capital, despre implicarea statului în sprijinirea mediului românesc de afaceri
În ceea ce privește implicarea și sprijinul statului pentru mediul de afaceri românesc, Adina Ionescu este de părere că ajutorul statului poate doar să grăbească dezvoltarea companiei: “O companie este un organism viu. Dacă organismul ar fi bolnav, sprijinul finaciar nu ar putea decât să amelioreze simptomele pe termen scurt, dar nu ar putea să însănătoșescă pe termen lung organismul bolnav”
ADINA IONESCU: „COMPANIILE TREBUIE SĂ AIBĂ PLANURI DE DEZVOLTARE PE CARE SĂ ÎȘI DOREASCĂ SĂ LE PUNĂ ÎN APLICARE ȘI CU SPRIJINUL STATULUI, ȘI FĂRĂ”
„Dacă ai o afacere sănătoasă, iar ca antreprenor te gândești la dezvoltarea ei pe termen lung, și nu doar la profit cât mai mare pe termen scurt, obții de la stat finanțare, nu e nici prea multă birocrație, iar ajutorul finaciar este unul foarte important pentru firmă”, este de părere Adina Ionescu, directorul departamentului de dezvoltare durabilă din cadrul Lemet.
O companie „sănătoasă” își stabilește clar planurile de viitor și își dorește să urmeze linia trasată, chiar dacă statul își aduce sprijinul său sau nu, iar aplicarea pentru un program de finanțare nu este neapărat un lucru complicat, continuă Adina Ionescu.
„Din experiența mea, programele de finanțare sunt un adevărat sprijin pentru companiile private. Noi, și dacă am fi obținut, și dacă nu am fi obținut finanțările, mai devreme sau mai târziu, tot eram hotărâți să facem ce ne propusesem”, a încheiat directorul departamentului de dezvoltare durabilă Lemet.
Producătorul de mobilă prahovean Lemet deține brandul Lem’s care a înregistrat anul trecut afaceri de sute de milioane de lei.