1.2 C
București
miercuri, 19 februarie, 2025

Atenție, întreprinzători! Luni, 18 martie, expiră termenul de actualizare a obiectului de activitate al PFA și al întreprinderilor individuale la Registrul Comerțului

Dată:

Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a avertizat în repetate rânduri că la data de 18 martie 2019  începe radierea din registrul comerțului a persoanelor fizice autorizate (PFA) și a întreprinderilor individuale (II) care nu și-au actualizat obiectul de activitate conform Legii nr. 182/2016.

 „Potrivit prevederilor art. II alin. (6) din Legea nr. 182/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, ONRC radiază din oficiu, în termen de 60 de zile de la  împlinirea celor 2 ani de la data intrării în vigoare a legii, persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale al căror număr de clase de activităţi prevăzute de codul CAEN incluse în obiectul de activitate este mai mare decât cel impus de actul normativ menționat”, a atenționat instituția.

Iar termenul de 60 de zile, indicat mai sus, se împlinește la data de 18 martie 2019.

Ce întreprinzători sunt vizați

Potrivit art. II alin. (1) din Legea nr. 182/2016, în termen de 2 ani de la intrarea în vigoare, persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale al căror număr de clase de activităţi prevăzute de codul CAEN incluse în obiectul de activitate este mai mare decât cel prevăzut de prevederile legale în vigoare (5 clase de activități prevăzute de codul CAEN pentru PFA și 10 clase de activități prevăzute de codul CAEN pentru II) „au obligația de a solicita oficiului registrului comerţului competent modificarea, în mod corespunzător, a menţiunilor din registrul comerţului referitoare la obiectul de activitate”.

În acest context, „vă facem cunoscut că cererile (formulare-tip) având ca obiect înregistrări în registrul comerțului, inclusiv cele privind modificarea obiectului de activitate al PFA/II și, după caz, înscrisurile doveditoare pot fi transmise/depuse de solicitanți prin: poștă, mijloace electronice, utilizând portalul de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului, https://portal.onrc.ro (cu semnătură electronică extinsă), respectiv direct la sediul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunalul în raza căruia PFA/II și-a stabilit sediul profesional”, a menționat ONRC.

Situația persoanelor fizice autorizate şi a întreprinderilor individuale care nu şi-au îndeplinit
obligaţia de modificare a obiectului de activitate la data de 23.01.2019
ALBA

PFA
II

ARAD

PFA
II

ARGES

PFA
II

BACAU

PFA
II

BIHOR

PFA
II

BISTRITA-NASAUD

PFA
II

BOTOSANI

PFA
II

BRASOV

PFA
II

BRAILA

PFA
II

BUCURESTI

PFA
II

BUZAU

PFA
II

CALARASI

PFA
II

CARAS-SEVERIN

PFA
II

CLUJ

PFA
II

CONSTANTA

PFA
II

COVASNA

PFA
II

DIMBOVITA

PFA
II

DOLJ

PFA
II

GALATI

PFA
II

GIURGIU

PFA
II

GORJ

PFA
II

HARGHITA

PFA
II

HUNEDOARA

PFA
II

IALOMITA

PFA
II

IASI

PFA
II

ILFOV

PFA
II

MARAMURES

PFA
II

MEHEDINTI

PFA
II

MURES

PFA
II

NEAMT

PFA
II

OLT

PFA
II

PRAHOVA

PFA
II

SATU MARE

PFA
II

SALAJ

PFA
II

SIBIU

PFA
II

SUCEAVA

PFA
II

TELEORMAN

PFA
II

TIMIS

PFA
II

TULCEA

PFA
II

VASLUI

PFA
II

VALCEA

PFA
II

VRANCEA

PFA
II

Lista persoanelor fizice autorizate şi a întreprinderilor individuale care nu şi-au îndeplinit obligaţia de modificare a obiectului de activitate este publicată pe pagina de internet a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.