Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, se află din nou în topul celor mai doriți angajatori din România în 2022, potrivit studiului anual realizat de Catalyst Solutions. La nivel național, Bosch ocupă locul șapte în clasamentul celor mai doriți 100 de angajatori, iar în industria automotive, care reprezintă principalul domeniu de activitate al companiei, aceasta se află pe poziția a doua pentru al treilea an consecutiv. La nivel local, Bosch este cel mai dorit angajator în rândul inginerilor din Cluj pentru al șaptelea an la rând și se află pe locul secund în județ în preferințele specialiștilor IT.
De asemenea, Bosch este pe poziția a doua în topul celor mai doriți angajatori pentru ingineri și candidații cu profil de business din județele Alba, Mureș și Sibiu, iar în Timișoara, compania se regăsește pe poziția a treia în preferințele candidaților cu profil business. Aceste rezultate excelente subliniază aprecierea candidaților față de mediul de lucru profesionist, programele de învățare și dezvoltare continuă din cadrul Bosch în România, cultura organizațională deschisă și diversitatea rolurilor și a oportunităților.
În timp ce în anul 2020, Bosch a avut ca prioritate să reacționeze la provocările generate de contextul pandemic, prin digitalizarea și adaptarea tuturor proceselor organizaționale care să permită siguranța colegilor și atingerea obiectivelor de business, în 2021, abordarea noastră s-a schimbat. Am definit ariile strategice care să ne permită să fim competitivi, fie că vorbim de modul de lucru, prin consultarea și implicarea angajaților, de consolidarea programelor de dezvoltare a competențelor necesare pentru viitorul companiei, sau de dezvoltarea de inițiative pentru a consolida cultura organizațională, axată cu precădere pe încredere și colaborare, în care diversitatea este apreciată și valorificată. Toți angajații noștri fac parte din această transformare. În 2022, ne bucurăm de rezultatele adaptării rapide și să vedem că studiul confirmă responsabilitatea și grija pe care o manifestăm pentru colegi, business și mediul înconjurător.
Cristina Corello
Director resurse umane în cadrul Grupului Bosch în România
Consecvența prezenței Grupului Bosch în topul celor mai doriți angajatori este o încununare a evoluției afacerilor noastre în România, dar mai ales a importanței pe care o acordăm dezvoltării angajaților noștri. În ultimul an, în ciuda contextului nefavorabil, am continuat să avem o evoluție bună. Pe lângă direcția strategică de a investi în activități de cercetare, dezvoltare și producție, am implementat strategii sustenabile pentru mediu și educație, așa cum sunt proiectele de eficiență energetică și energie verde, precum și parteneriatele pe termen lung cu universități de top din țară. În plus, am creat, împreună cu angajații noștri, un nou model de lucru hibrid, care favorizează bunăstarea, eficiența și capacitatea de inovare a angajaților. Continuăm să investim în proiecte educaționale pe termen lung care să se materializeze în grijă și responsabilitate față de angajații noștri și față de generațiile viitoare.
Mihai Boldijar
Director general al Robert Bosch S.R.L. și reprezentant al Grupului Bosch în România
Bosch pune în aplicare numeroase măsuri pentru a asigura un mediu de lucru post-pandemie adecvat. Prin inițiativa „Smart Work”, Bosch a implementat, încă din 2021, un model de colaborare hibrid prin care și-a propus să găsească echilibrul optim dintre lucrul la distanță și prezența în locațiile companiei, astfel încât angajații să beneficieze de un nivel ridicat de confort.
800 de poziții deschise pentru profesioniști în cadrul Bosch
Bosch este o companie aflată în continuă dezvoltare, iar atragerea candidaților bine pregătiți, care vor să se dezvolte pe tot parcursul vieții profesionale și ale căror valori sunt similare cu ale companiei reprezintă o prioritate. În acest moment, Bosch oferă o paletă largă de poziții deschise, atât pentru studenți și juniori, dar mai ales pentru specialiști cu profil tehnic sau cu experiență în arii comerciale și de business, de la operatori până la roluri de management. În prezent, Bosch are aproximativ 800 de poziții deschise, care se adresează atât specialiștilor cu experiență în inginerie software, hardware, mecanică și ingineria fiabilității în industria automotive, vorbitorilor de limbi străine, cât și specialiștilor în contabilitate, gestiune, achiziții sau logistică. De asemenea, Bosch oferă anual studenților, tinerilor absolvenți, juniorilor sau chiar elevilor peste 1,000 de oportunități prin care aceștia își pot îmbogăți experiența profesională și începe o carieră în cadrul unei companii globale.
Cultură organizațională modernă și oportunități de dezvoltare
Bosch reprezintă un mediu foarte bun de creștere și dezvoltare deoarece promovează o cultură organizațională bazată pe feedback, leadership autentic, aprecierea diversității și comunicare deschisă. În fiecare an, peste 600 de angajați din cadrul organizației participă la diferite programe de formare a competențelor de leadership. Fie că discutăm despre programe pentru viitorii lideri ai organizației, așa cum este Junior Managers Program (JMP), de programe de leadership pentru zona de producție, sau pentru colegi aflați la prima poziție de leadership, programe pentru lideri din segmentul tehnic sau de alte programe pentru dezvoltare, toate acestea reflectă trei paliere importante din cultura organizațională Bosch: Leading my Business, Leading Others, Leading my Self.
Diversitatea, echitatea și incluziunea reprezintă elemente cheie ale culturii organizaționale. Unul dintre obiectivele importante pentru Bosch este să devină o companie de top în AIoT (Artificial Intelligence combinată cu Internet of Things), iar un pilon important pentru această strategie este diversitatea. În perioade de transformare este nevoie, mai mult ca oricând, de unicitatea colegilor și viitorilor colegi, iar Bosch valorifică potențialul tuturor prin implicare și oferirea de șanse egale. Cu peste 8,800 de angajați în România, compania are o experiență bogată în gestionarea echității, implementând un proces de recrutare obiectiv, care asigură șanse egale tuturor candidaților.
Despre studiul Cei Mai Doriți Angajatori 2022
Rezultatele studiului „Cei Mai Doriți Angajatori” 2022 se bazează pe informațiile colectate în urma unui chestionar online în perioada decembrie 2021 – aprilie 2022, pe un eșantion de 14.691 de respondenți cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență din toată țara, cu profil business, științe sociale, inginerie și IT&C.
Grupul Bosch este prezent în România de 28 de ani și are în jur de 8.800 de angajați în șase entități. În 2021, Bosch a generat vânzări consolidate de 494 de milioane de euro pe piața din România. Vânzările nete totale, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,7 miliarde de euro.
Pe lângă centrul de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.
Despre Bosch
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 402.600 de angajați în întreaga lume (status la 31 decembrie 2021). Compania a generat vânzări de 78,7 miliarde de euro în anul 2021. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluții inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile, sigure și incitante. Compania își folosește expertiza în tehnologia de senzori, software și servicii, precum și propriul cloud IoT, pentru a oferi clienților soluții conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovații pentru o viață conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creștere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 128 de locații din lume, Bosch are aproape 76.100 de angajați în cercetare și dezvoltare, dintre care aproximativ 38.000 de ingineri software.