-4 C
București
marți, 18 februarie, 2025

Ce și cum mănâncă românii? Autoritatea Sanitară și INSP efectuează un studiu privind consumul de alimente

Dată:

Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), în parteneriat cu Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP), efectuează un studiu naţional privind consumul de alimente al populaţiei cu vârsta cuprinsă între 10 şi 74 de ani, în conformitate cu metodologia Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentelor (EFSA), arată un comunicat al ANSVSA.

„Studiul se desfăşoară pe un eşantion de 1.500 de consumatori, distribuiţi în mod reprezentativ pe zone geografice, zone de reşedinţă şi grupe de vârstă la nivelul întregii ţări, prin efectuarea de interviuri privind consumul de alimente”, menționează ANSVSA.

Care sunt eșantioanele sondajului

În perioada august-decembrie 2019, vor fi intervievaţi cu privire la consumul de alimente un număr de 300 de consumatori în grupul de adolescenți (10-17 ani), 540 de consumatori în grupul de adulți (18-64 de ani), 260  de consumatori în grupul de vârstnici (65-74 de ani), 140 de femei în perioada de maternitate și 260 de vegetarieni/vegani, care vor răspunde la întrebările puse de investigatorii de teren.

„Evaluarea va fi realizată în două sezoane, rece și cald, deoarece studiile anterioare au arătat că există diferențe sezoniere importante de aport alimentar”, precizează ANSVSA.

Fiecare respondent va fi intervievat de două ori. Primul interviu se va desfășura față în față la locuința respondentului, iar cel de al doilea va fi desfășurat telefonic în același sezon, cu o pauză de minimum 7 zile între ele.

Scopul studiului: dezvoltarea unei baze de date

Informaţile colectate vor fi utilizate pentru dezvoltarea unei baze de date privind consumul de alimente la nivel naţional, în conformitate cu cerinţele EFSA.

De asemenea, informaţiile colectate vor fi transmise către EFSA ca parte a cerinţelor studiului, România contribuind astfel la dezvoltarea bazei de date europene pentru consumul de alimente.

„Participarea consumatorilor români la studiu reprezintă un avantaj, în contextul în care România va deţine o bază de date privind consumul naţional de alimente, permiţând astfel o mai bună evaluare a riscurilor legate de alimente și, implicit, aplicarea de măsuri de prevenire şi remediere a acestora pentru a asigura un nivel ridicat de protecţie al sănătăţii cetăţenilor”, se mai arată în comunicat.

„Încurajăm consumatorii români să participe la acest studiu, având în vedere şi faptul că pentru prima oară vom avea certitudinea că specificul naţional privind consumul de alimente va fi inclus în opiniile ştiintifice privind siguranţa alimentelor, elaborate de către Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentelor”, a mai transmis ANSVSA.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.