16 C
București
luni, 24 martie, 2025

„Educația nu se oprește niciodată”, o campanie cu totul specială Compania eMAG și Fundația „Nouă ne pasă” au readus în prim plan chestiunea abandonului școlar

Dată:

Compania eMAG și Fundația „Nouă ne pasă” au lansat chiar înainte de Paști campania „Educația nu se oprește niciodată”, una care aduce în atenția publică o problemă care afectează evoluția economică și socială a țării ce nu mai poate fi amânată. Într-o perioadă în care fenomenul abandonului școlar a ajuns la cote alarmante, ca efect al pandemiei, eMAG și Fundația „Nouă ne pasă” au readus în atenția publică o problemă care afectează evoluția economică și socială a țării ce nu mai poate fi amânată.

Totodată reprezintă și o recunoaștere a profesorilor din programele de recuperare a materiei „Nouă ne pasă” dezvoltate de Fundația „Nouă ne pasă”, care îi învață pe copii că cea mai importantă lecție este aceea de a nu renunța. În România, unu din patru copii din mediul rural renunță la școală înainte de a ajunge în clasa a VIII-a, lipsa resurselor materiale și rezultatele școlare foarte slabe fiind printre principalele cauze ale abandonului. Anual, peste 45.000 dintre copiii României abandonează școala, iar 44,3% dintre copiii din mediul rural se află în pragul sărăciei și a excluziunii sociale.

Cu ajutorul profesorilor, copiii înscriși în programul „Nouă ne pasă” recuperează lecțiile de matematică și română, ajungând la zi cu materia, astfel că își pot continua parcursul școlar. Grupele cuprind maxim 10 copii care pot participa în program minimum trei ani, iar pe lângă ajutor de la profesori, ei primesc și o masă caldă de trei ori pe săptămână.

Participarea în program este deschisă oricărui profesor din mediul rural care aplică cu propuneri de proiecte, fiind selectate cele mai bune aplicații. Fiecare școală selectată beneficiază de sprijin financiar, iar suma oferită acoperă cheltuielile pentru masa copiilor la școală, materialele didactice și plata profesorilor.

Atunci când educația nu se oprește, evoluăm și ca societate, și la nivel individual. Putem schimba paradigma noastră economică, a unei Românii ca furnizor de mână de lucru ieftină, cu aceea a unui stat cu o populație bine educată, care produce valoare. Dar pentru aceasta trebuie să avem grijă de copiii noștri și să îi ținem în școală. De peste 10 ani suntem implicați în programe de educație remedială alături de Fundația Nouă ne pasă, care a demonstrat că are un impact vizibil în comunitățile unde activează și poate schimba vieți. Pentru un viitor cu oameni responsabili, eMAG își pune la dispoziție platforma pentru donații, pentru ca centrele din programul Nouă ne pasă să ajungă în cât mai multe locuri și să îi susținem împreună pe profesorii din „Clasa care nu se lasă”.

Tudor Manea
CEO eMAG

Din 2016, programul „Nouă ne pasă” a crescut și a ajuns în cele mai îndepărtate și sărace zone: de la șase școli din cinci județe, programul a crescut la 84 de școli din 31 de județe, cu 2.422 de copii susținuți de 377 de profesori în anul școlar 2021 – 2022. În urma participării în program, prezența la școală a copiilor s-a îmbunătățit cu 80%, iar notele au crescut cu aproximativ un punct în decursul unui an școlar.

Suntem recunoscători tuturor celor care nu au rămas indiferenți la problemele din educație, dar mai ales profesorilor din programul „Nouă ne pasă”, care nu s-au lăsat învinși de neajunsuri și au luptat ca fiecare copil care le-a trecut prin clasă să rămână în școală o perioadă cât mai lungă de timp. Datorită lor, rata abandonului școlar este aproape de zero acolo unde avem centre after school.

Tudor Vlad
Președinte al Fundației „Nouă ne pasă”

Campania „Educația nu se oprește niciodată” face parte din platforma de sustenabilitate eMAG „Responsabilitatea noastră nu se oprește niciodată” și reprezintă și un omagiu pentru profesorii din programele de recuperare „Nouă ne pasă” dezvoltate de Fundația Nouă ne pasă, care îi învață pe copii că cea mai importantă lecție este aceea de a nu renunța.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.