Mesajele campaniei „Economie la energie” a Comisiei Europene ajung direct la cei peste 3,7 milioane de clienţi ai Grupului Electrica. Aceștia vor putea să „economisească cu Electrica”, deoarece pe facturi se regăsesc referințe privind campania și website-ul acesteia, www.economielaenergie.eu, unde pot consulta sfaturi de economisire oferite de specialiști, arată un comunicat transmis marți de Electrica.
„Electrica transmite mesajele către clienții săi inclusiv prin intermediul centrelor de relaţii cu clienţii”, precizează compania.
Ce obiective are campania
Eficiența energetică reprezintă o prioritate pentru Comisia Europeană. Această campanie își propune să informeze românii cu privire la modalitățile de economisire la facturile de energie, fără a reduce nivelul de confort.
Cooperarea cu părțile interesate la nivel național, inclusiv cu companiile de distribuție și furnizare, este esențială pentru atingerea acestui obiectiv.
Dialogul cu clienţii face parte din preocupările noastre constante, pentru că încercăm să îi sprijinim prin toate metodele să beneficieze de servicii de calitate, la costuri cât mai reduse. Parteneriatul cu Comisia Europeană este o excelentă oportunitate atât pentru noi, cât și pentru clienții noștri, și ne confirmă, totodată, faptul că felul în care gândim este împărtășit la nivel european.
Cătălin Stancu, director general Electrica
Prin campania „Economie la energie”, Comisia Europeană (Direcția Generală pentru Justiție și Consumatori) informează consumatorii din România, Republica Cehă, Grecia și Portugalia cu privire la modalități de economisire a energiei în locuințe. În România a fost organizat un turneu al eficienței energetice la București, Mioveni și Craiova, iar campania continuă până la sfârșitul anului.
Principalul mesaj al campaniei este că măsurile de economisire a energiei vor fi benefice nu doar bugetului familiei (pentru că banii astfel economisiți pot fi folosiți în alte scopuri), ci și protecției mediului înconjurător, pe termen lung.
Sfaturile se adresează consumatorilor casnici, care pot afla de pe website soluții rapide și simple de scădere a facturilor, dar demersul are și o puternică componentă educativă, urmărind formarea la copii și tineri a unor deprinderi corecte față de felul în care consumă energia, apa și alte resurse.
Cine sunt partenerii campaniei
Inițiativa Comisiei Europene de a promova sfaturile de economisire a energiei beneficiază de sprijinul generos al unor parteneri naționali și locali care, la fel ca Electrica, au înțeles modul în care mesajele de economisire ajută la obiectivele de eficiență energetică comune pentru europeni și esențiale pentru români.
Partenerii sunt: Ministerul Energiei, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Primăria Municipiului Craiova, Primăria Orașului Mioveni, Federația Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie (ACUE), Asociația Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER), Asociația Orașe Energie România (OER) și Fundația „Terra Mileniul III”.
Despre Grupul Electrica
Grupul Electrica este un jucător-cheie pe piața de distribuție și furnizare a energiei electrice din România, precum și unul dintre cei mai importanți jucători din sectorul serviciilor energetice. Grupul Electrica oferă servicii la peste 3,7 milioane de clienți și are o arie de cuprindere națională – cu organizare în trei zone pentru distribuția energiei electrice: Transilvania Nord, Transilvania Sud, Muntenia Nord, și pe cuprinsul întregii țări pentru furnizarea energiei electrice și pentru întreținere și servicii energetice.
Din iulie 2014, Electrica este o companie cu capital majoritar privat, listată pe bursele de valori din București și Londra. Electrica este singura companie românească listată din domeniul distribuției și furnizării energiei electrice din România.