Conducerea Federației Operatorilor Români de Transport FORT a transmis astăzi un comunicat în care acuză că angajarea răspunderii Guvernului pe legea transportului de persoane a fost o „manevră” neconstituțională.
REVISTA PATRONATELOR redă în continuare, integral, comunicatul FORT.
„În mod firesc, prin decizia Curții Constituționale a României se dovedește cu certitudine că angajarea răspunderii Guvernului pe legea transportului de persoane a fost o „manevră” NECONSTITUȚIONALĂ.
Federația Operatorilor Români de Transport a demontat public, cu argumente clare, toate minciunile utilizate de Guvern în comunicarea publică, cu privire la acest subiect fără însă să reușească să determine PNL să renunțe la o acțiune total falsă.
Cea mai gravă dintre minciuni, componența esențială a campaniei de dezinformare condusă de doamna Turcan, se referă la necesitatea anulării prevederilor OUG 51 pentru asigurarea transportului elevilor.
Contrar celor prezentate în urmă cu aproximativ două luni, de șefii partidului aflat la Guvernare, în data de 17.10.2020, Ministerul Educației, în urma unei întâlnirii cu reprezentanții elevilor, la care reprezentanții transportatorilor NU AU FOST INVITAȚI pentru consultări, emite un comunicat de presă în care subliniază că: „Pe termen scurt, pentru a debloca situația decontării transportului elevilor, este necesară emiterea unei Ordonanțe de Urgență pentru a pune în concordanță legislația cu decizia Curții Constituționale a României, care a statuat că decontarea pe bază de abonament este neconstituțională, deoarece creează o diferență de tratament juridic între elevii care pot prezenta abonament și elevii care, din diferite motive obiective (de exemplu, lipsa transportului în comun), nu pot prezenta abonament, dar pot prezenta alte acte doveditoare.
Ulterior, în termen de 30 de zile, se va elabora o Hotărâre de Guvern care să abroge HG 863/2016 pentru aprobarea metodologiei de calcul și stabilirea tarifului maxim per kilometru aferent abonamentului de transport și să prevadă noi tarife maximale”
Așadar, așa cum am aratăt în comunicarea publică, încercarea de anulare a prevederilor OUG 51 a fost o mișcare politică strict electorală menită să permită „baronilor” PNL, să îngrașe, cu finanțare din bugetul public, societăți de transport aflate în subordine, ce au contractate servicii publice în domeniu, societăți de transport ce lucrează cu un cost operațional de trei ori mai mare în unele cazuri, decât firmele private.
FORT solicită public reprezentanților Guvernului ce au utilizat „toate armele din dotare” pentru a dezinforma opinia publică, să își prezinte demisia cu atât mai mult cu cât, preocuparea Ministrului Transporturilor în raport cu gravele probleme din sectorul de transport rutier de mărfuri și pasageri este, așa cum era de așteptat, EGALĂ CU ZERO”.
Orice măsură legislativă ce vizează domeniul Transporturilor luată fără consultarea cu cei obligați să o respecte, nu denotă altceva, decât sfidare totală a principiilor dialogului social, predictibilității și transparenței decizionale, iar FORT cu ajutorul forțelor politice parlamentare, tratează cu vehemență astfel de abordări.”
Președinte FORT – Augustin Hagiu