Federația Operatorilor Români de Transport solicită Guvernului să reglementeze transportul desfășurat sub umbrela platformelor online de tip ridesharing.
REVISTA PATRONATELOR redă în continuare, integral, un comunicat transmis de FORT.
„Toți prestatorii de servicii arondați platformelor de ridesharing desfășoară activități ce necesită autorizare și concurează neloial companiile de transport rutier de pasageri în regim de taxi și închiriere.
Fenomenul platformelor on-line de tip ridesharing a luat o mare amploare la nivel național și este astăzi în plină expansiune, fără ca instituțiile abilitate să reglementeze și să controleze domeniul transporturilor de pasageri, să intervină pentru intrarea acestora în legalitate.
Black Cab, Uber, Blabla Car, Taxi Fy și alții, au intrat nestingheriți în zona serviciului public de transport pasageri în regim de taxi și închiriere, fără a trece prin filtrele impuse și aplicate de actele normative în vigoare. Utilizând mașini second-hand deținute de persoane fizice sau juridice neautorizate pentru desfășurarea acestor activități, acestea au început deja să promoveze încasarea cash la șofer și tips-ul pentru a atrage cât mai mulți clienți, distorsionând complet serviciul de taximetrie, afectat ani la rând de grupurile de interese de tip mafiot, corupție și abuzuri în legiferare și reglementare, atât la nivel local cât și în Parlament.
Ani la rând, legea în domeniul taximetriei s-a făcut de același grup de interese, deghizat în asociație și ulterior federație, care prin trafic de influență și acte de corupere a „sistemului” a reușit să pună pe butuci ceea ce ar fi trebuit să fie un serviciu public în interesul cetățenilor, la un nivel de siguranță și confort în concordanță cu nevoile pasagerilor.
De această situație profită acum cei ce au găsit breșa pseudolegală corespunzătoare și care profită de lipsa de informare a pasagerilor ce par total neinteresanți pentru autoritățile paralizate și derutate care parcă nu mai urmăresc nici măcar partea pecuniară ce ar putea fi direct obținută prin reglementare.
FORT solicită atât Guvernului României cât și CGMB o intervenție promptă prin care fie să reglementeze/autorizeze transportul desfășurat sub umbrela acestor platforme, fie să elimine toate barielele birocratice impuse celor ce încă speră să desfășoare activități de taxi și închiriere în condiții de concurență loială.
Toți conducătorii auto ce desfășoară activități de transport pasageri trebuie să treacă prin toate verificările și atestările din domeniu iar vehiculele trebuie autorizate pentru a presta servicii de ridesharing, indiferent de modul în care se face comanda de către client.
FORT atrage totodată atenția factorilor decizionali și față de faptul că aceleași grupuri de interese ce au distrus taximetria, încearcă acum prin toate mijloacele să se folosească de subiectul ride sharing pentru a promova modificări legislative în interes personal.
Patronatele din domeniul taximetriei, membre FORT consideră că este imperios necesar ca modificările legislative ce urmează să se facă în Parlament să urmărească strict interesul celor ce beneficiază de serviciile publice de taxi și închiriere protejând însă prestatorii de astfel de servicii de concurență neloială.
FORT solicită totodată, în mod public, Direcției Naționale Anticorupție să verifice modalitatea prin care factorii responsabili în domeniu, din cadrul autorității locale a Capitalei și-au exercitat în ultimii ani și își exercită și în prezent atribuțiile în domeniu.
Adresa transmisă Guvernului precum și răspunsul aferent acesteia urmează să fie prezentate presei prin intermediul unei informări de presa.”