18.8 C
București
duminică, 12 octombrie, 2025

DOCUMENT | Grupul MOL organizează Investor Day în Londra şi își actualizează ţintele strategice

Dată:

Grupul MOL a organizat joi, la Londra, evenimentul Investor Day pentru a prezenta un raport de evoluţie a activităţii şi o actualizare a ţintelor strategice definite în „Strategia 2030 a Grupului MOL”, anunţată cu doi ani în urmă.

„Odată cu menţinerea modelului de afaceri integrat şi obţinerea de rezultate solide, MOL a demarat şi un proces de transformare prin care îşi propune să devină principala companie de produse chimice din ECE, o organizaţie puternic orientată către client, precum şi prima opţiune a angajaţilor, clienţilor şi investitorilor”, arată un comunicat transmis de companie.

Ținte mai ambițioase pentru rezultatele operaţionale

MOL și-a majorat ținta CCS EBITDA (n.n.- profitul înainte de taxe, dobânzi, amortizări) pentru 2019-2021 cu aproximativ 10% la 2,2-2,4 miliarde de dolari SUA (USD), pe baza unui profil de producţie actualizat la mijlocul perioadei pe segmentul Upstream şi a unei contribuţii solide a segmentului Consumer Services.

În perspectivă, în perioada 2022-23 MOL estimează o nouă creştere a rezultatului anual EBITDA la 2,4-2,6 miliarde USD, în momentul în care contribuţia proiectelor strategice de pe segmentul Downstream, inclusiv cea a investiţiei în polioli, va fi deja vizibilă.

Segmentul Upstream şi-a majorat ţinta orientativă a producţiei la mijlocul perioadei. Acum preconizează că actualul portofoliu va putea produce 100-110.000 de barili echivalent petrol pe zi chiar până în 2023. Această valoare este determinată de programul de dezvoltare a zăcământului Shaikan din regiunea Kurdistan a Irakului şi de producţia  extinsă din Marea Britanie, precum şi de programele de optimizare din Ungaria şi Pakistan.

De asemenea, MOL îşi propune să adauge rezerve noi de 350 de milioane de barili echivalent petrol până în 2023.

Segmentul Downstream va continua să-şi crească eficienţa până în 2023, în timp ce prima rundă de proiecte strategice şi transformaţionale va avea deja o contribuţie evidentă la rezultate până în 2022-23.

Combustibilii marini, potențial de creștere pentru MOL

MOL vede un potenţial de creştere considerabil şi în valorificarea tuturor avantajelor oferite de reglementarea Organizației Maritime Internaționale (OMI) privind combustibilii marini.

Deoarece schimbarea specificațiilor la carburanți va interzice combustibilii marini cu conținut ridicat de sulf începând cu ianuarie 2020, se pot extinde marjele la rafinăriile Dunărea și Bratislava, care nu au producție de combustibili marini.

Numărul stațiilor cu Fresh Corner se va dubla

Segmentul Consumer Services urmează să genereze un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane USD până în 2023 prin acoperirea cererii de carburant tradiţional şi alternativ în ECE, consolidarea rezultatul EBITDA la bunurile de consum şi extinderea serviciilor de mobilitate.

MOL estimează, astfel, că îşi va dubla numărul staţiilor cu Fresh Corner, care va ajunge la 1.250 până în 2021.

În fine, „parcul de automobile din cadrul MOL Limo va fi extins la 600 de maşini în Budapesta, complet electrice, iar programul va fi implementat şi în alte 2-3 oraşe”, a mai comunicat compania.

DOCUMENT
Prezentarea expusă la Londra, la MOL Investor Day, poate fi descărcată de AICI

Despre Grupul MOL
Grupul MOL este o companie internațională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, 26.000 de angajaţi în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie.

În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări.
Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia.
Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 9 țări, din care 218 în România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Motivul real din spatele anulării alegerilor din decembrie 2024

deși susține că a avut „zero finanțare”, autoritățile – ANAF, AEP, SRI, DIICOT – au găsit suficiente indicii care contrazic această versiune: donații masive în bani cash și prin intermediari (inclusiv peste 1 ml­ € doar pe TikTok), plăți către influenceri, campanii coordonate online și cheltuieli mascate. Georgescu nu a răspuns concret în fața legii, invocând lipsa unei documentații complete, dar investigațiile și probele existente implică atât finanțare ilegală, cât și o deturnare a procesului electoral.

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...