16.8 C
București
luni, 27 martie, 2023

Industria băuturilor răcoritoare a contribuit cu peste 3,65 miliarde de euro la economia României între 2017 și 2020

Dată:

ANBR a dat publicității recent un amplu studiu pe această temă realizat de cei de la Deloitte România
Industria băuturilor răcoritoare a contribuit cu peste 3,65 miliarde euro la economia României în perioada 2017-2020, din care peste un miliard de euro valoare adăugată brută directă. De asemenea, în acest interval, contribuția industriei la bugetul de stat se ridică la peste un miliard de euro.

Acestea sunt principalele concluzii ale unui amplu studiu realizat de Deloitte România și comandat de ANBR (Asociația Națională a Băuturilor Răcoritoare), care analizează impactul economic și social al industriei băuturilor răcoritoare din România.

Studiul Impactul economic al industriei băuturilor răcoritoare din România arată că industria de băuturi răcoritoare este în continuă dezvoltare, fapt demonstrat prin dublarea numărului de companii din domeniu active pe piața din România între 2010 și 2019, de la 400 la 800 de companii care îmbuteliază ape minerale, băuturi răcoritoare și băuturi naturale nealcoolice.

Amprenta socio-economică a industriei de băuturi răcoritoare asupra lanțului valoric este amplă și complexă, vizând domenii precum: cultivarea fructelor și a sfeclei de zahăr (provenite de la fermieri și producători locali), producerea de ambalaje (prin prelucrarea unor materii prime precum celuloză, metal, plastic și sticlă), producerea de siropuri, arome sau îndulcitori, depozitarea și transportul produselor, cercetare și dezvoltare pentru a crea produse și servicii inovatoare, industriile creative (publicitate, marketing, software, media), industria de retail sau HORECA.

Studiul „Impactul economic al industriei băuturilor răcoritoare din România” confirmă încă o dată faptul că indiferent de dificultățile întâmpinate, fie că vorbim de pandemie, criză economică sau alte provocări, industria băuturilor răcoritoare este un sector stabil, cu o contribuție substanțială nu doar economică, cât și socială. Prioritățile noastre sunt calitatea produselor, sustenabilitatea operațiunilor și dezvoltarea profesională a celor care lucrează în această industrie. An de an, companiile din sectorul nostru continuă să investească, să producă și să se dezvolte în România. Suntem onorați că rezultatele ne confirmă eforturile. Vom continua să contribuim activ la dezvoltarea comunităților în care ne desfășurăm activitatea, generând noi locuri de muncă și oportunități de dezvoltare în aceste comunități.

Alice Nichita
președinte ANBR

În perioada 2017 – 2020, contribuția industriei la bugetul de stat se ridică la peste un miliard de euro, dintre care peste 416 milioane euro reprezintă TVA și impozite indirecte, peste 310 milioane euro impozit pe venituri (angajați și societăți), iar 274 de milioane euro contribuții la asigurările sociale.

Investițiile realizate de industria băuturilor răcoritoare în perioada 2017-2020 au crescut producția de bunuri și servicii în economia românească cu 2.2 miliarde euro, echivalentul a 0.54% din producția din 2020. Mai mult, investițiile din industria băuturilor răcoritoare au crescut cu 916,9 milioane de euro valoarea adăugată brută – echivalentul a 0,46% din valoarea adăugată brută totală din 2020. Ca urmare a investițiilor întreprinse în perioada 2017-2020, veniturile la bugetul de stat au crescut cu aprox. 250 milioane de euro, cu un impact direct al valorii adăugate create de 292,7 milioane euro.

Impactul investițiilor realizate între 2017 și 2020 s-a tradus și prin creșterea veniturilor la nivelul tuturor gospodăriilor, ajungând la 320 milioane euro, echivalentul a 0.37% din veniturile din 2020.

În perioada 2017-2020, industria băuturilor răcoritoare a susținut, în medie, anual, peste 70.000 de locuri de muncă (prin efect direct, indirect și indus). De asemenea, fiecare angajat din sectorul băuturilor răcoritoare a susținut, în medie, în acest interval, alte aproximativ 8,5 de locuri de muncă similare în economia națională.

Majoritatea locurilor de muncă create prin intermediul investițiilor industriei băuturilor răcoritoare în perioada 2017 – 2020 au fost în industria prelucrătoare (18,4 mii locuri de muncă), urmată de serviciile de piață (14,8 mii locuri de muncă) și agricultură (9,2 mii locuri de muncă). Astfel, industria băuturilor răcoritoare a reușit să rămână un angajator constant, inclusiv în perioade marcate de instabilitate sau criză.

ANBR este asociația reprezentativă a industriei de băuturi răcoritoare din România. ANBR contribuie activ la sustenabilitatea industriei băuturilor răcoritoare în Romania, creșterea profesionalismului și conduitei etice de operare pe piața locală și îmbunătățirea continuă a calității produselor și serviciilor oferite de reprezentanții acestei industrii.

Din ANBR fac parte cei mai importanți producători de băuturi răcoritoare din industria românească, precum, Coca-Cola HBC România, Coca-Cola România, PepsiCo, Romaqua Group Borsec, Maspex România, Parmalat, Red Bull, Pfanner, dar și operatori din industrii conexe, precum furnizori de arome sau ambalaje ca Dohler și Tetra Pak.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...