Cea de-a patra ediție a Întâlnirilor de afaceri din sectorul auto, un eveniment business to business care are ca scop crearea de noi relații între companiile franceze și cele românești, a avut loc astăzi, 30 mai, în prezența domnului Alexandru Petrescu, Ministru pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat
Grupul Renault este primul exportator din România și este un exemplu care vrem să fie urmat și în alte domenii
François Saint-Paul, Ambasadorul Franței în România
La conferința de presă dedicată acestui eveniment au participat François Saint-Paul, Ambasadorul Franței în România, Yves Caracatzanis, Președinte Director General al Dacia și Director General Grup Renault România și Gabriel Sicoe, președinte ACAROM.
„Sunt în România de trei ani, și pot să vă asigur că văd în fiecare zi o încredere din ce în ce mai mare a investitorilor francezi în România. Dacia-Renault este un exemplu de ceea ce putem face împreună”, a declarat François Saint-Paul, Ambasadorul Franței în România.
Având un înalt nivel de expertiză, cei 16.700 de angajați ai Grupului Renault România, pasionați de industria auto, sunt recunoscuți pentru profesionalismul lor și pentru spiritul inovator. Ei contribuie la creșterea durabilă și la eficacitatea activităților care formează un circuit complet al specializărilor din compania noastră: studii de piață, design, inginerie, centru de testare, matrițe, fabricație de vehicule și organe mecanice, logistică, vânzări, activități de post-vânzare și de finanțare a vânzărilor. În 2016, Grupul Renault România a înregistrat o cifră de afaceri de 5,1 miliarde de euro, iar investițiile pe care le-am făcut din 1999 până în prezent sunt de 2,5 miliarde de euro. Pentru a continua să fim competitivi, atât pe piața auto mondială, cât și în cadrul Grupului Renault, ne îmbunătățim zi de zi performanța în România, prin contribuţia tuturor colaboratorilor și partenerilor noștri. În România, avem o rețea de 1000 de furnizori care, la rândul lor, angajează 150.000 de persoane, iar volumul nostru de achiziții este de 2 miliarde de euro.
Yves Caracatzanis, Director General Grup Renault România
La rândul său, Gabriel Sicoe, preşedintele ACAROM, a pus în evidență importanța sectorului auto în dezvoltarea României: „Asociaţia Constructorilor de Automobile din România – ACAROM consideră că sectorul auto are o importanţă strategică pentru dezvoltarea ţării noastre. Astfel, cele peste 600 companii din acest domeniu, cu 206.000 salariaţi, însumează o cifră de afaceri de 22 miliarde de euro în 2016, reprezentând 13% din PIB”.
Întâlnirile de afaceri din sectorul auto au fost organizate de biroul Business France din România, Ambasada Franței în România, în parteneriat cu Grup Renault România, Asociația Constructorilor de automobile din România (ACAROM), Camera de comerț și industrie franceză din România (CCIFER) și Camera de comerț și industrie germană din România (AHK).
Evenimentul a inclus prezentări ale pieței locale și a principalilor actori, precum și sesiuni de întâlniri între companiile franceze participante și specialiștii români din industria auto. De asemenea, Întâlnirile de afaceri din sectorul auto reprezintă o ocazie pentru societățile franceze de a prezenta noi produse și noi tehnologii inovatoare pentru industria automobilelor din România.
Industria auto reprezintă primul sector exportator pentru România, care este al patrulea cel mai mare constructor de automobile din regiune, cu o contribuție de aproape 10% din PIB și o contribuție ce reprezintă aproape 50% din valoarea totală a exporturilor românești. De asemenea, acest sector reprezintă 200 000 de locuri de muncă directe. În 2016, în România, s-a înregistrat o creștere cu 17,8% a vânzărilor de automobile noi, comparativ cu anul precedent, ceea ce înseamnă aproape 142.000 de vehicule noi vândute.
Schimburile comerciale dintre Franța și România și-au păstrat dinamica și în 2016 când au înregistrat o valoare de 7,42 miliarde de euro, însemnând o creștere cu 9% prin comparație cu 2015. Franța este în prezent al cincilea cel mai mare investitor străin în România, majoritatea companiilor franceze implantate în România fiind puternic specializate în industrie (sector care reprezintă peste 46% din investițiile franceze din România).
Evenimentul a fost organizat cu susținerea BRD Groupe Société Générale, Gefco, Finexpert, Cabinet de avocatură Gruia Dufaut, CBRE, Lagardere Travel Retail și Michelin.