6.5 C
București
joi, 23 martie, 2023

PAID declanșează campania „4 martie – Ziua Națională de Conștientizare a Dezastrelor Naturale”

Dată:

Printr-o campanie lansată pe 4 martie, PAID România – Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale – își propune să promoveze trecerea de la teamă la conștientizare și responsabilitate în raport cu catastrofele naturale (cutremure, inundații, alunecări de teren).

„Unul dintre obiectivele campaniei PAID România este declararea zilei de 4 martie ca Zi Națională de Conștientizare a Dezastrelor Naturale”, arată un comunicat al PAID.

Începând de astăzi, românii pot completa pe www.paidromania.ro/4martie un formular de susținere a acestei inițiative.

„Asigurați, suntem mai puțin vulnerabili”

Pentru realizarea campaniei, pe parcursul anului 2019, se va derula un amplu proiect media, coordonat de agențiile Mullen (pe partea de creație) și Initiative (pe componenta media) care va îmbina strategic elemente și medii de comunicare, astfel încât mesajul campaniei – „Asigurați, suntem mai puțin vulnerabili” – să se propage cât mai eficient în rândurile proprietarilor de locuințe din România.

Printre elementele pe care le include campania se află:
– Un proiect special de radio care va ajunge la ascultători exact la ora la care, în 1977, începea cutremurul – 21.22 – și care este susținut de 8 dintre marile stații radio din țară
– O componentă outdoor – un mesh original plasat într-una dintre cele mai tranzitate intersecții din Capitală va atrage atenția asupra a ceea ce ar putea însemna urmările unui cutremur
– Un proiect video care va fi lansat curând pe TV și în online
– O amplă campanie în mediul digital.

Nu ar trebui ignorat faptul că trăim într-una dintre țările cu cea mai mare expunere la riscuri catastrofale și, cu toate acestea, iată că mulți o fac. Studiile efectuate ne arată că românii înțeleg, teoretic, rolul și importanța unei asigurări obligatorii de locuință, dar datele ne demonstrează că numai 19% fac ceva în acest sens – doar atâția proprietari și-au asigurat casele. În acest context, împreună cu echipa Mullen, pornind de la impactul pe care cutremurul din 4 martie 1977 îl are în mentalul colectiv, ne-am propus să generăm o campanie menită să crească nivelul de conștientizare cu privire la riscurile implicate de dezastrele naturale. Am ales cutremurul, pentru că acesta este primul la care ne gândim când vorbim despre catastrofe naturale, dar inundațiile sau alunecările de teren au și ele un impact extrem de important.
Nicoleta Radu, Director General PAID România

Campania PAID România demarează pe 4 martie și se va derula în mai multe etape pe parcursul anului, scopul său principal fiind creșterea gradului de acoperire prin asigurare a fondului locativ din România.

Studiile sociologice au arătat mereu că locuința este unul dintre bunurile cel mai de preț ale românilor. Alte analize arată că România este una dintre țările cu cea mai mare expunere la riscuri catastrofale. Cu toate acestea, am realizat cu surprindere că doar 19% din locuințele românilor sunt asigurate! Pentru noi, este un semnal că aici este nevoie nu doar de profesioniști în asigurări și în gestionarea riscurilor, ci și de o echipă cu experiență în comunicare și entuziasm când vine vorba de implicare în cauze cu caracter social – cum este echipa noastră de la Mullen.
Marius Tianu, Group Creative Director, Mullen

Ce a însemnat cutremurul din 4 martie 1977

Pentru mulți români, 4 martie este o zi ce reactivează temeri și senzații de panică legate de cutremurul din 1977. Începând cu ora 21.22, timp de 55 de secunde, pământul s-a cutremurat și a lăsat în urmă unul dintre cele mai negre episoade din istoria României.

Potrivit PAID, cutremurul care zguduia România în urmă cu 42 de ani a însemnat:
– 1.578 de persoane care și-au pierdut viața
– 11.321 de răniți, în principal din cauza prăbușirii clădirilor
– 156.000 de apartamente din mediul urban și 21.500 de case din mediul rural au fost distruse sau foarte serios avariate
– 366.000 de apartamente din mediul urban și 117.000 de case din mediul rural au necesitat reparații
– pagube economice totale în valoare de 2 miliarde de dolari, din care 70% în București.

Asigurarea obligatorie de locuinţă (poliţa PAD) costă 10 sau 20 de euro pe an, în funcţie de tipul locuinţei, şi acoperă cele trei riscuri catastrofale – cutremure, inundaţii din cauze naturale şi alunecări de teren. Poliţa PAD poate fi cumpărată de la principalele companii de asigurare – în total, 18 asigurători sunt autorizaţi să emită PAD.

Despre PAID România
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale – PAID – este o societate de asigurare-reasigurare cu capital privat, formată prin asocierea societăților de asigurare pentru încheierea de asigurări obligatorii de locuință, în conformitate cu prevederile Legii nr. 260/2008.
PAID s-a constituit ca societate de asigurare în luna noiembrie 2009, prin efortul comun a 12 societăți de asigurare, acționari PAID.
Conform prevederilor legii, PAID administrează sistemul de asigurare obligatorie a locuințelor, care acoperă trei riscuri de bază specifice României: cutremur, inundații, alunecări de teren.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...