3.2 C
București
joi, 13 februarie, 2025

Pentru prima dată la nivel mondial, un tren de pasageri alimentat cu hidrogen va înlocui trenurile diesel

Dată:

Toate părţile implicate în semnarea contractului de joi de la Wolfsburg au fost de acord: Trenul viitorului va fi propulsat cu hidrogen, va funcţiona fără nicio emisie poluantă și va deservi primii pasageri în Saxonia Inferioară. Trenul se numeşte ”Coradia iLint“ şi este construit de producătorul feroviar Alstom pentru Autoritatea Locală de Transport din Saxonia Inferioară (Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen, LNVG).

În total vor fi construite 14 trenuri cu pile de combustie în atelierele Alstom de la Salzgitter, fiind programate să efectueze călătorii între Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde şi Buxtehude din decembrie 2021. Acestea vor înlocui unităţile multiple diesel deţinute de autoritatea de transport Elbe-Weser-Verkehrsbetriebe (evb) şi vor reduce la zero emisiile de poluanţi în funcţionarea zilnică. Alimentarea trenului cu hidrogen va fi asigurată de o staţie proprie de alimentare a Linde Group. Coradia iLint poate parcurge până la 1.000 de kilometri cu un plin de rezervor, şi poate atinge o viteză maximă de până la 140 km/h. 

Joi, în prezenţa presei, conducerile LNVG, Alstom şi Linde au semnat la Wolfsburg contractele privind livrarea celor 14 trenuri cu pile de combustie, precum şi întreţinerea şi furnizarea de energie pe 30 de ani. Olaf Lies, Ministrul economiei şi transportului din Saxonia Inferioară, a invitat colegii de minister la semnarea acestui contract cu ocazia conferinţei miniştrilor de transport, astfel încât aceştia să-şi facă propria impresie privind prototipul Coradia iLint, care va prelua operarea pilot a reţelei evb în primăvara anului 2018 alături de un al doilea vehicul.

În Wolfsburg, Ministrul Transporturilor Lies a înmânat anunţul oficial de finanţare către cei doi şefi ai LNVG Hans-Joachim Menn şi Klaus Hoffmeister. LNVG va achiziţiona trenurile Coradia iLint pentru propriul parc de garnituri de trenuri şi apoi le va închiria unui operator feroviar. Trenurile cu pile de combustie vor fi întreţinute de Alstom în depoul evb din Bremervörde, care va fi extins în acest scop.

Ministrul transporturilor Olaf Lies a declarat: „De-acum înainte va exista o alternativă reală la trenurile diesel în transportul feroviar ne-electrificat. Hidrogenul şi pilele de combustie reprezintă o combinaţie ideală atât pentru protecţia climei, cât şi pentru revoluţia energetică şi a transportului. Acestea permit stocarea energiei şi deplasarea pe şinele de cale ferată fără emisii. Finanţăm tehnologiile inovatoare şi contribuim în mod durabil la revoluţia energetică din sectorul transporturilor. Sunt foarte mulțumit că Alstom va construi trenurile în Saxonia Inferioară, consolidându-şi astfel în continuare unitatea de producţie din Salzgitter. 

Enak Ferlemann, secretar de stat parlamentar la Ministerul Federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale (BMVI), a declarat: „Garniturile de tren fără emisii de gaze, eficiente din punct de vedere energetic şi rentabile, propulsate cu pile de combustie sunt o alternativă ecologică la locomotivele diesel. Pentru consolidarea producţiei din Saxonia Inferioară, dorim să finanţăm proiectul LNVG investind aproximativ 8,4 milioane de euro. Fondurile urmează să fie furnizate din Programul Naţional de inovare pentru tehnologia pe bază de hidrogen şi pile de combustie (NIP 2).” 

Menn und Hoffmeister, a cărei autoritate de transport organizează transportul regional pe calea ferată între Marea Nordului şi munţii Harz, cu cheltuieli din venituri fiscale anuale de aproape 300 de milioane de euro pentru aceasta, a subliniat în timpul semnării contractului: „Tehnologia cu hidrogen are şanse mari să ocupe un loc preponderent în Germania în următorii 10-15 ani, vehiculele diesel fiind din ce în ce mai mult obligate să iasă de pe piaţă”, ambele reprezentând viitorul transportului feroviar.

Gian Luca Erbacci, Vicepreşedinte senior pentru Europa la Alstom, a declarat în Wolfsburg: „Această zi reprezintă o adevărată revoluţie în transportul feroviar şi o schimbare importantă de direcţie către un sistem de mobilitate ecologic. Pentru prima dată la nivel mondial, un tren regional de pasageri alimentat cu hidrogen va înlocui trenurile diesel, generând emisii zero şi asigurând aceeaşi performanţă ca un tren regional regulat şi o autonomie de până la 1.000 km. Alstom se mândreşte cu dezvoltarea propriului tren Coradia iLint în Salzgitter, Saxonia Inferioară. Suntem recunoscători Guvernului Federal German şi autorităţilor publice regionale din Saxonia Inferioară pentru sprijinul continuu şi încrederea în capacităţile solide de inovare ale Alstom.”

Garantarea unei surse de alimentare fiabile şi sigure de energie este una dintre condiţiile prealabile pentru utilizarea cu succes a trenurilor cu pile de combustie. Corporaţia tehnologică Linde Group, un lider mondial în domeniul gazelor şi tehnologiei, va furniza alimentarea cu hidrogen a noilor trenuri pe bază de pile de combustie şi, prin urmare, va construi şi va exploata prima staţie de alimentare cu hidrogen din lume pentru trenuri, în Bremervörde. Costurile de investiţie necesare vor fi estimate la aproximativ 10 milioane de euro finanţate de Guvernul Federal. LNVG va închiria sediul pentru staţia de alimentare de la evb şi îl va pune la dispoziţia Linde AG, care va fi, de asemenea, responsabilă pentru obţinerea autorizaţiei de exploatare şi construcţie. Producţia locală a hidrogenului prin electroliză şi cu ajutorul energiei eoliene va fi planificat într-o fază ulterioară a proiectului.

Bernd Eulitz, membru al Consiliului Linde AG, a subliniat: „Utilizarea hidrogenului pentru vehiculele de cale ferată este o piatră de hotar în aplicarea pilelor de combustie pentru transportul fără emisii. Pentru prima dată, asocierea acestui sector cu infrastructura pe bază de hidrogen se va realiza la o scară semnificativă şi într-o manieră viabilă din punct de vedere economic. Această evoluție va impulsiona crearea unei societăţi orientate spre utilizarea de hidrogen şi va crea noi soluţii pentru stocarea şi transportul energiei. Suntem mândri că facem parte din acest proiect inovator.”

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.

Măsuri fiscale și legislative recente: Provocări și schimbări pentru economia României

În ultimele luni, România a adoptat o serie de măsuri fiscale și legislative cu scopul de a sprijini sustenabilitatea financiară a statului și de a răspunde provocărilor economice interne și externe. Aceste schimbări vizează o gamă largă de sectoare, de la impozitarea băncilor și microîntreprinderilor, până la accize și reglementări privind TVA-ul.

Piața Muncii în România: Provocări și Perspective

România se confruntă cu o dinamică intensă pe piața muncii, iar factorii economici, demografici și tehnologici dictează direcția în care aceasta evoluează. Cum afectează aceste schimbări angajatorii și candidații? Care sunt soluțiile pentru viitor? Hai să analizăm împreună!