4.1 C
București
marți, 19 martie, 2024

Raport CEZ România: În 2019 a mizat pe digitalizare și pe energia verde, obținând un profit de peste 318 milioane de lei

Dată:

În al 14-lea an de activitate, pionierat şi investiţii în România, Grupul CEZ şi-a continuat proiectele de digitalizare şi a făcut primii paşi către crearea generaţiei verzi, obținând astfel un profit net de 318 milioane de lei, a anunțat vineri, într-o conferință de presă, conducerea companiei energetice.

„În 2019, CEZ a iniţiat proiecte noi, a dezvoltat noi canale de comunicare şi produse pentru clienţii săi, a dăruit energie pentru bine comunităţii investind 3,39 milioane de lei în proiecte de CSR şi a continuat să asigure energie electrică pentru 3,5 milioane de români”, au menționat reprezentanții companiei.

„Electricienii s-au împrietenit cu tabletele lor”

„Timpul de intervenție a scăzut substanțial datorită faptului că suntem în plin proces de trecere de la smart transformation la digitalizare”, a spus Doina Vornicu, directorul de operațiuni CEZ România, precizând că în următoarea perioadă compania va instala 400.000 de contoare smart.

„Electricienii noștri sunt prieteni buni cu tablelele lor, nu mai depind de telefon în operațiunile din teren”, a mai pus Doina Vornicu.

De asemenea, în cadrul companiei Distribuție Oltenia – membră a Grupului CEZ – s-a creat o Direcție specială pentru Digitalizare și Inovare.

Grupul CEZ în România şi-a creat deja propria istorie pe piaţă. Am fost în fiecare an un jucător constant în sectorul energetic care a mizat pe un dialog deschis cu stakeholderii săi şi pe dezvoltarea gradului de digitalizare la nivel operaţional. În 2019, am adăugat elemente noi în portofoliul nostru de produse, am promovat şi mai fervent grija pentru mediu şi am transformat produsele verzi din produse de nişă în unele accesibile atât pentru clienţii casnici, cât şi pentru cei economici. Echipa CEZ a parcurs încă o etapă de dezvoltare spre o organizaţie autodidactă, în timp ce politicile sustenabile de operare au primit şi în acest an certificarea internaţională GRI, opţiunea Core.
Ondrej Safar, Country Manager şi preşedinte al Directoratului CEZ România

EBITDA a scăzut, profitul net a crescut

Grupul CEZ în România a încheiat anul 2019 cu un profit raportat înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierii şi amortizării (EBITDA) de 389,46 milioane de lei, în scădere cu 6,44 milioane de lei faţă de anul 2018.

La nivelul profitului net, însă, Grupul CEZ a înregistrat rezultate mai bune în comparaţie cu anul anterior, având o creştere de 318,32 milioane de lei, datorată în principal activităţii de producţie de energie eoliană (vânzarea de certificate verzi).

De altfel, potrivit CEZ, energia regenerabilă a fost unul dintre domeniile de interes pentru Grup în anul 2019, când turbinele din parcul eolian Fântânele-Cogealac au produs un total de 1.185 GWh producţie netă.

Şi în 2019, Grupul CEZ în România a rămas cel mai mare producător privat de energie regenerabilă din ţară.

Totodată, sistemul hidroenergetic de lângă Reşiţa a produs 54 GWh în 2019, o producţie totală mai mică cu 14 GWh în comparaţie cu 2018, ca urmare a precipitaţiilor reduse.

Sisteme Fotovoltaice pentru #Acasă, un produs bine primit

Furnizorul de energie electrică şi gaze naturale CEZ Vânzare şi-a îndreptat atenţia către promovarea produselor verzi, lansând în luna februarie a anului 2019 produsul Sisteme Fotovoltaice pentru #Acasă.

Clienţii săi au primit cu mult interes produsul şi au beneficiat de servicii complete de consultanță pentru aplicarea la Programul privind instalarea de sisteme fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, demarat de către Ministerul Mediului, prin Administrația Fondului pentru Mediu.

Generaţia verde a început să ia contur în luna august 2019, când CEZ Vânzare a lansat o ofertă națională de energie 100% regenerabilă, destinată atât clienților casnici, cât și companiilor.

Energia provine integral din cel mai mare parc eolian de pe uscat din Europa, deținut de Grupul CEZ în Dobrogea, cu o putere totală instalată de 600 MW.

„Produsul CEZ Verde se adresează «generației verzi», care acționează responsabil în activitatea de zi cu zi, alege soluțiile eficiente energetic, preferă alternativele mai puțin poluante, reciclează și îi încurajează pe cei din jur să se implice în protejarea planetei. Acesta răspunde nevoilor afacerilor sustenabile, cu acțiuni și proiecte de responsabilitate socială pro mediu, care își contorizează și reduc impactul asupra mediului”, au arătat reprezentanții companiei.

Comunicare ultrarapidă prin cezinfo.ro și mycez

Totodată, CEZ Vânzare a continuat campaniile de educare a clienților săi în direcția utilizării de soluții digitale pentru îmbunătățirea experienței acestora şi – la aplicația mycez – a adăugat seviciul de webchat pe website-ul www.cezinfo.ro.

Noul canal de comunicare online oferă clienţilor consultanță personalizată de la operatorii CEZ Vânzare, în maximum 60 de secunde.

Cum se combate sărăcia energetică

Un alt punct de interes pentru CEZ Vânzare în 2019, a fost eficienţa energetică și combaterea sărăciei energetice, motiv pentru care furnizorul de energie electrică şi gaze naturale s-a implicat în proiectul european SocialWatt, care promite implementarea unor măsuri specifice care vizează consumatorii de energie aflați în această situație.

La nivelul operatorului de distribuţie, investiţiile în reţea şi procesele smart implementate de Distribuţie Oltenia în 2019 au dus la reducerea pierderilor în reţea şi a indicatorilor SAIDI, cu 9,95%, respectiv SAIFI, cu 13,9%, în comparaţie cu 2018, operatorul investind 190,33 milioane de lei în CAPEX (din fonduri proprii) și 183,39 milioane de lei reprezentând puneri în funcţiune.

Investiţiile au fost direcţionate către continuarea integrării staţiilor de transformare în SCADA, modernizarea şi înlocuirea transformatoarelor, instalarea echipamentelor telecomandate, îmbunătăţirea reţelei de joasă şi medie tensiune şi asigurarea condiţiilor propice consumatorilor de energie pentru racordarea la reţeaua electrică.

RAPORT DE SUSTENABILITATE

Pentru al treilea an consecutiv, raporartele de sustenabilitate ale Grupului CEZ în România, respectiv ale operatorului de distribuție din cadrul Grupului, au fost recunoscute oficial (de GRI) ca fiind în conformitate cu așteptările stakeholderilor prin respectarea principiilor de analiză a materialității aspectelor raportate.

Cifrele-cheie care au descris activitatea operatorului de distribuţie din cadrul Grupului în 2019 sunt, potrivit CEZ, următoarele:
– Operatorul a instalat 99 de cuiburi de barză pe stâlpii de medie și joasă tensiune (MT/JT) din judeţele Teleorman, Argeş, Mehedinţi, Olt, Gorj, Vâlcea şi Dolj precum şi teci electroizolante;
– Numărul de ore de pregătire profesională a fost 14.628
– Costurile cu formarea profesională, au fost de 507.747 de lei;
– Investiţiile companiei în proiecte de responsabilitate socială / dezvoltare a comunităţilor / s-au ridicat la aproximativ 445.949 de lei;
– Operatorul a continuat dezvoltarea programului „Ucenic Electrician”, extins în 2019 cu noi clase care vor pregăti generaţia de electricieni a viitorului, inclusiv în judeţul Mehedinţi.

„Pentru prima generaţie de ucenici absolvenţi, împreună cu partenerii noştri, am asigurat în premieră un program de internship plătit, cu o durată de şase luni. Astfel, 24 de ucenici electricieni din cei 33 de elevi absolvenţi ai clasei a XI-a din judeţele Argeş şi Dolj au fost selectaţi pentru o nouă experienţă de învăţare în calitate de tineri interni în cadrul Distribuţie Oltenia sau în cadrul companiilor partenere”, precizează CEZ.

Furnizorii locali: peste 97% români

În lanţul de aprovizionare cu energie electrică, Distribuţie Oltenia a lucrat în 2019 cu 376 de furnizori.

Locația geografică a furnizorilor a presupus majoritar furnizori români (societăţi comerciale înregistrate pe teritoriul României), reprezentând 97,61% şi filialele companiilor internaţionale/multinaţionale (societăţi comerciale cu sediul social în străinătate) – 2,39%.

Cifrele-cheie ale sustenabilității

De asemenea, în 2019, Grupul CEZ în România – format din companiile CEZ România, CEZ Vânzare, TMK Hydroenergy Power, Tomis Team, MW Team Invest şi Ovidiu Development – şi-a  păstrat interesul pentru zona de sustenabilitate.

Principalele cifre cheie la nivel social şi de mediu obţinute de Grup sunt:
– Investiţiile de CSR în beneficiul comunităţilor locale au însumat 2,94 milioane de lei. Grupul a dezvoltat o strategie de responsabilitate socială, în jurul a patru piloni principali: sănătate & wellbeing, educaţie, mediu şi dezvoltare locală, iar principalele proiecte implementate au fost Maratonul Olteniei, Generatorii de Bine, CODE Kids, Cule în lumină etc.
– În lanţul de aprovizionare cu energie electrică, Grupul a lucrat cu 435 de furnizori. În cazul fiecărei companii, aceştia sunt peste 90% furnizori români;
– CEZ Vânzare a menţinut în anul 2019 certificarea sistemului de management de mediu în conformitate cu cerintele ISO 14001:2015, în urma auditului de recertificare;
– Grupul CEZ în România a lansat un studiu „Percepţia românilor despre un viitor «verde». Peste jumătate dintre respondenţi (62,72%) încearcă să aibă un impact pozitiv asupra mediului prin acţiunile lor de zi cu zi, iar dintre românii care sunt responsabili faţă de mediu – 7 din 10 au grijă să nu arunce gunoaie în spațiile nepermise, 6 din 10 reciclează selectiv gunoiul, iar peste 2 din 10 încearcă să reducă consumul de apă şi energie (subl.n.-RP);
– Valoarea totală a programelor de pregătire profesională a angajaților companiilor menţionate mai sus, în 2019, a fost de 976.781 de lei;
– Numărul mediu de ore de formare, doar în 2019, a fost de 9.740 de ore.

DOCUMENTE
– mai multe informaţii despre rezultatele non-financiare ale Grupului CEZ în România în 2019, puteţi găsi accesând https://cez.ro/ro/despre-noi/rapoarte-non-financiare.html (sau VIDEO Raport de Sustenabilitate CEZ 2019 / Raport de Sustenabilitate Distribuție Oltenia 2019)
– informaţiile financiare se pot obține accesând www.cez.ro/ro/despre-noi/rezultate-financiare.html

Despre Grupul CEZ în România
Grupul CEZ este prezent pe piaţa românească încă din anul 2005, odată cu preluarea companiei de distribuţie Electrica Oltenia SA care, după procesul de transformare, asigură alimentarea cu energie electrică a şapte judeţe: Argeş, Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Vâlcea şi Teleorman.
Afacerile Grupului CEZ în România sunt reprezentate de cele nouă companii – Distribuţie Oltenia, CEZ România, CEZ Vânzare, CEZ Trade, Tomis Team, MW Invest, Ovidiu Development, TMK Hydroenergy Power și CEZ ESCO România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...