0.8 C
București
miercuri, 29 martie, 2023

RBL: Ce nevoi au antreprenorii români care se internaționalizează? Start-Up Bridge România-Bulgaria

Dată:

Interacțiunile directe cu antreprenori din piețele-țintă, know-how-ul local și informațiile despre reglementările statului și fiscalitate reprezintă principalele obiective ale antreprenorilor români care au participat la prima ediție a Start-Up Bridge, proiect de internaționalizare a afacerilor românești lansat de Fundația Romanian Business Leaders (RBL).

Proiectul Start-Up Bridge a fost lansat la Sofia, în cadrul unui schimb de experiențe profesionale între antreprenori români și potențiali parteneri din Bulgaria. Cei 15 oameni de business din România prezenți la Sofia au avut acces, prin intermediul Start-Up Bridge, la cel puțin 40 de interacțiuni directe cu antreprenori români și bulgari, reprezentanți ai statului, avocați, specialiști în fiscalitate, studii de caz și investitori.

Studiile arată că prezența internatională directă a firmelor românești este modestă, astfel încât numărul companiilor autohtone care efectuează investiții străine pe piețele externe este de aproximativ 20 într-un singur an. În același timp, firmele autohtone realizează doar 30% din exporturile românești. Antreprenorii români au mare nevoie de know-how, networking, studii și informații punctuale despre oportunitățile de business din străinatate. De asemenea, am identificat un potențial neutilizat de interacțiune internațională în rândul antreprenorilor romani.
Claudiu Vrînceanu, Senior Project Manager și inițiator al Start-Up Bridge

Start-Up Bridge este o platformă de interacțiune între antreprenorii români și companiile externe aflate în diverse etape de dezvoltare. Primul proiect Start-Up Bridge, organizat la Sofia în perioada 18-19 iunie, a fost realizat în parteneriat cu Association of the Bulgarian Leaders and Entrepreneurs (ABLE) și Start It Smart și a cuprins întâlniri de tip match-making și prezentări despre oportunitățile de business din Bulgaria, fie că dezvoltarea internațională a afacerilor românești se face prin export, prin deschiderea unei firme, prin câștigarea unui proiect de prestări servicii sau prin achiziția unui jucător local. De asemenea, proiectul a beneficiat de prezența reprezentaților guvernamentali și a diplomaților români și bulgari (Ambasada României în Sofia, specialiștii Invest in Sofia și ai Guvernului României) care au oferit informații despre măsuri și programe de susținere a antreprenorilor interesați de internaționalizare.

Start-Up Bridge se va extinde în următoarele luni cu interacțiuni de business în cele mai mari piețe din străinătate, astfel încât să ajute antreprenorii români interesați de internaționalizare.

Informații utile despre potențialul de business România-Bulgaria

Până la 30 aprilie 2017 au fost înregistrate în România 2277 societăţi comerciale cu capital integral sau parțial bulgar şi un volum subscris al capitalului social de 155,98 milioane euro, poziţionând Bulgaria pe locul 26 în clasamentul pe ţări de provenienţă a investitorilor străini. În cursul anului 2016 au fost înregistrate 120 de societăți cu capital bulgar, aportul de capital social subscris de acestea fiind de aproximativ 35 de milioane de euro (peste 25% din volumul capitalului bulgar investit în România după anul 1990 până în prezent).

Conform ultimelor date furnizate de Agenția de Înregistrare din Bulgaria (Registrul Comerţului), rezultă că până la 31 decembrie 2015 au fost înregistrate 2544 de firme cu capital social integral sau parțial românesc în Bulgaria, din care 466 s-au înregistrat pe parcursul anului 2015.

Relații comerciale -Milioane de Euro

  2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016
Total 2036,4 2777,0 3209,8 3269,6 3221,5 3455,44 3683,69 3945,52
Export 1094,2 1337,3 1631,3 1735,0 1697,2 1774,83 1822,20 1850,93
Import 942,2 1439,7 1578,5 1534,6 1524,3 1680,61 1861,48 2094,59
Sold 152,0 -102,3 52,7 200,4 172,9 94,23 -39,28 -243,65

În anul 2016, volumul total al schimburilor comerciale ale României cu Bulgaria a crescut cu 7,26%, având o pondere de 3,16% în totalul comerțului exterior al României. Exporturile românești au crescut cu 1,81%, pondere de 3,23 %, locul 6 iar importurile de produse bulgare au crescut cu 12,60%, pondere de 3,11 %, locul 10.

Principalele mărfuri exportate au fost: produse minerale – combustibili, metale comune şi articole din acestea, maşini şi echipamente electrice, produse alimentare, produse ale industriei chimice, iar ca produse importate au fost: maşini, aparate şi echipamente electrice, produse ale regnului vegetal, produse chimice, metale comune şi articole metalice, şi produse alimentare.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...