-4 C
București
marți, 18 februarie, 2025

Singura fabrică de compost pentru ciuperci din România, reintrodusă în circuitul economic

Dată:

Ea a fost salvată de la faliment prin vânzare către compania unui cunoscut fermier din zona Călărașului
Singura fabrică de compost pentru ciuperci din România a fost reintrodusă recent în circuitul economic, prin vânzarea sa către un important jucător din sectorul agricol din sudul țării. Anunțul a venit la finalul lunii aprilie din partea lichidatorului judiciar al East Champion Union Cooperativa Agricolă (în faliment), CITR, cea care a obținut în urma licitației peste 840.000 euro, bani care vor fi redistribuiți către creditori.

Această tranzacție revitalizează un sector apus în România, cel al producerii de compost pentru cultura ciupercilor, și cu siguranță va încuraja mulți antreprenori să dezvolte businessuri noi în acest sector. Ne-am dorit să salvăm valoarea acestei fabrici de compost și ne bucurăm că am reușit să aducem la masă un investitor care să își dorească și să o poată reintegra în circuitul economic. Preconizăm că în următorii ani vor apărea tot mai multe ciupercării în sud-estul României, încurajați și de această fabrică de compost dar și de creșterea consumului de ciuperci din România. Misiunea noastră este să descoperim valoarea din companiile aflate în dificultate și să creăm contextul celei de-a doua șanse pentru salvarea și creșterea acestei valori prin soluții inovative, reintegrându-le în economie.


Ionuț Coleașă

Partener CITR

În condițiile în care producătorii români erau nevoiți să importe compostul din Ungaria la costuri ridicate, salvarea acestei fabrici de la faliment și reintroducerea sa în circuitul economic va susține dezvoltarea acest sector economic. Compostul reprezintă materia primă pentru ciupercari, fiind un business de proximitate având în vedere costul transportului foarte ridicat.
Compania care a preluat fabrica de compost este „PILIS FOOD”, reprezentată prin Puiu Elisei, unul dintre cei mai cunoscuți fermieri din regiunea Călărași.

Ca urmare a investiției, compania noastră devine jucătorul principal pe acest segment de interes național. În următoarea perioadă vom investi în retehnologizarea fabricii și în creșterea echipei. Vom recruta un tehnolog specializat și în plus vom crea 30 locuri noi de muncă. Așteptările noastre sunt ca după ce vom relua producția de compost în luna septembrie, în zonă să reapară mai multe ciupercării care au ieșit de pe piață în trecut din cauze de necompetitivitate, pentru că au fost nevoite să importe compost și să producă astfel ciuperci la un cost foarte ridicat. Vizăm o cifră de afaceri de 10 milioane de euro/anual și extinderea chiar și în regiune.

Puiu Ilisei
Fondator și administrator „PILIS FOOD”

Fabrica este situată în localitatea Axintele, județul Ialomița, şi are în compunere un teren intravilan în suprafață de 23.300 mp, dar și mai multe construcții prevăzute cu echipamente tehnologice, precum linii de procesare, maşini, utilaje şi instalaţii complete pentru producţia de compost pentru ciuperci de tip „Champignon”.

Licitaţia s-a desfășurat după regula licitaţiei competitive „olandeze”, respectiv la un preţ în urcare sau în scădere, în funcţie de raportul dintre cerere şi ofertă. Oferta primită initial pentru fabrică a fost de 500.000 de euro, însă prin această licitație lichidatorul judiciar a reușit să atragă o sumă mai mare pentru creditori, astfel încât prețul final de vânzare a fost de 841.267 euro.

Valoarea tranzacțiilor realizate în ultimii trei ani de către CITR a fost de peste 280 milioane euro, din care peste opt milioane doar de la începutul acestui an. Cele mai multe valorificări în ultimii trei ani au implicat următoarele categorii de bunuri mobile (12%), imobile (81%) și afaceri la cheie (7%). CITR coordonează în medie peste 80 tranzacții pe lună, însă numărul procedurilor de vânzare organizate este mult mai mare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.