7.7 C
București
marți, 13 mai, 2025

SRD: „Campania Euromelanoma 2021”

Dată:

Cel mai important grup european de informare cu privire la cancerul cutanat, a lansat o campanie cu scopul de a crește conștientizarea cu privire la factorii de risc pentru cancerul cutanat. Campania „Cancerul Cutanat: Trecutul Îți Decide Viitorul” încurajează oamenii să își reconsidere stilul de viață, profesia și istoricul și încurajează auto-examinările cutanate regulate, se arată în comunicatul transmis către redacție.

REVISTA PATRONATELOR redă în continuare, integral, comunicatul de presă al Societății Române de Dermatologie.

Ne dorim ca oamenii de pretutindeni să înțeleagă factorii diferiți care alcătuiesc propriul profil de risc de dezvoltare a unui cancer cutanat. Cei care dezvoltă cancer de piele nu sunt doar iubitorii expunerii la soare sau utilizatorii de solare – există și alți factori care țin de comportament sau de istoricul familial de care trebuie să ținem cont.
Veronique del Marmol, președintele european Euromelanoma

Campania evidențiază principalii factori considerați de risc înalt de către dermatologi în dezvoltarea cancerului cutanat:

  • Utilizarea de solare
  • Expunere frecventă intenționat la soare 
  • Expunere în timpul activităților profesionale la soare 
  • Expunere recreațională la soare (de exemplu sport sau grădinărit)
  • Istoric familial de melanom

Campania Euromelanoma 2021 se concentrează asupra unui sondaj recent publicat a peste 700 de medici dermatologi la nivel mondial care a pus în evidență impactul pe care l-a avut pandemia COVID-19 asupra detecției cancerului cutanat de tip melanom. În comparație cu un an obișnuit de efectuare a examinărilor cutanate, medicii dermatologi estimează că aproximativ o cincime (21%) din melanoame nu au fost diagnosticate și o treime (33,6%) dintre programările pentru examinarea cutanată au fost ratate din cauza pandemiei.

Atunci când aceste cifrele sunt puse alături de cele mai recente date ale Organizației Mondiale a Sănătății referitoare la ratele incidenței melanomului, datele obținute în urma acestui sondaj sugerează că peste 60.000 de melanoame nu au fost diagnosticate la nivel mondial, din care 232 de cazuri în România.

Carantina instituită în timpul crizei Covid asociată presiunii adiționale asupra sistemelor de sănătate a dus la o creștere îngrijorătoare a examinărilor cutanate ratate. Așadar, având în vedere că această situație va continua până când se va încheia pandemia, nu a fost niciodată mai important ca oamenii să își înțeleagă propriul profil de risc și să își examineze pielea în vederea diagnosticării unui melanom.
Alin Nicolescu, Secretar General SRD

Accesați pagina web www.euromelanoma.org pentru a învăța cum să depistați semnele cancerului de piele.

Cancerul de piele este o problemă importantă de sănătate publică, fiind cel mai frecvent cancer în populația albă. Incidența lui a crescut de 3-4 ori în ultimele decade și se află în continuă creștere, în contextul creșterii duratei de viață, îmbătrânirii populației și continuării comportamentelor de expunere la soare. Conform datelor OMS 1/3 din cancerele diagnosticate în întreaga lume sunt cancere cutanate. 

Principalele forme de cancer de piele sunt Melanomul și Non-melanoma skin cancer (NMSC, epitelioame cutanate). Melanomul (MM) reprezintă sub 5% din cazurile de cancer cutanat și este responsabil de 75% din decesele cauzate de cancerele de piele. Carcinomul bazocelular CBC este cea mai frecventă formă de cancer cutanat (75%), urmată de Carcinomul spinocelular CSC (20%). 

Cancerele de piele reprezintă o povară pentru sistemele de sănătate, fiind asociate cu morbiditate, mortalitate și costuri medicale ridicate în cazurile avansate. Depistarea precoce este principala modalitate de reducere a morbidității, mortalității și costurilor economice și sociale ale cancerelor cutanate.

Despre Euro Melanoma
O campanie pan-europeană dedicată sensibilizării publicului cu privire la cancerul cutanat, prevenirea acestuia și tratamentul precoce.
Este coordonată de către medici dermatologi europeni care își dedică timpul pentru a promova și a împărtăși informații cu privire la prevenția, diagnosticul precoce și tratamentul cancerului de piele.
Se concentrează în principal pe informarea publicului cu privire la cancerul de piele, inclusiv prin intermediul evenimentului anual „Ziua screeningului Euromelanoma”  (Euromelanoma  Screening Day);
Împărtășește cunoștințe și ghiduri de bună practică cu personalul medical;
Lucrează alături de clasa politică pentru a se asigura că tratamentul cancerului cutanat este recunoscut și suportat în totalitate de către sistemul de sănătate.
Euro Melanoma este o campanie înregistrată și activă în 33 de țări.

Despre Societatea Română de Dermatologie
Societatea Română de Dermatologie (SRD) este o asociație profesională şi științifică de elită a medicilor dermatovenerologi din România, cu o îndelungată şi bogată tradiție, afiliată Asociației Medicale Romane (AMR). SRD, principalul for profesional al medicilor dermatologi din România este afiliata și colaborează strâns cu Academia Europeană de Dermatologie și Venerologie (EADV). În general, scopul asociației constă în creșterea performanței medicale în domeniul dermatologiei şi al venerologiei şi apărarea valorilor şi intereselor acestei comunități medicale.
Organizează, în România, congrese naționale, conferințe, consfătuiri, simpozioane şi participă, prin delegații săi, la congresele internaționale şi la orice alte manifestări științifice.
Pentru mai multe informații vizitați www.srd.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.