32.6 C
București
miercuri, 16 iulie, 2025

ANALIZĂ / EXCLUSIV Înghesuiala mașinilor pe șoselele țării a crescut cu peste 30% în ultimii cinci ani. București: 1.740 de vehicule per kilometrul de drum

Dată:

Din anul 2014 până în prezent, numărul de autovehicule raportat la numărul de kilometri de căi rutiere a crescut cu 31%, întrucât parcul auto s-a mărit cu două milioane de vehicule (+32,2%), în timp ce lungimea drumurilor a crescut doar cu 872 de kilometri (+1%), arată statisticile oficiale analizate de REVISTA PATRONATELOR.

Pe de-o parte, potrivit datelor privind lungimea căilor de transport, centralizate la Institutul Național de Statistică (INS), șoselele României însumau 85.362 de kilometri în 2014, crescând la 86.234 de kilometri (+1%) în prezent.

De cealaltă parte, potrivit datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), parcul auto – de la autoturisme, motociclete și rulote până la autobuze, microbuze, camioane și tractoare – însuma 6,2 milioane de vehicule în 2014, crescând la 8,2 milioane de vehicule (+32,2%) în prezent.

Reiese, deci, o medie națională generală de 94 de vehicule per kilometru de drum în prezent, față de 73 de vehicule/kilometru în 2014, adică o creștere a densității cu 31% în ultimii cinci ani.

Înghesuiala de pe Drumurile Naționale: 395 de vehicule per kilometru

Drumurile Naționale însumau, potrivit INS, 17.272 de kilometri în anul 2014, lungime care a crescut cu 468 de kilometri (+2,7%) până la 17.740 de kilometri în prezent.

Având în vedere dimensiunile parcului auto din această perioadă, putem spune că înghesuiala vehiculelor a crescut de la 289 la 395 de mașini per kilometrul de Drum Național, respectiv cu 36,2%.

Înghesuiala din Capitală a crescut cu 23%

Căile de transport rutier în regiunea București-Ilfov însumează, potrivit INS, 862,3 kilometri, în creștere cu 1% față de 2014 – când această lungime era de 853,6 kilometri.

Dar parcul auto din Capitală a crescut cu 25% în acești ani, potrivit DRPCIV, de la 1,2 milioane la 1,5 milioane de vehicule rutiere. Se înghesuie, acum, nu mai puțin de 1.740 de vehicule per kilometru în București și Ilfov, față de 1.400 de vehicule/kilometru în 2014. Aici nu se includ tramvaiele și – atenție! – vehiculele care doar tranzitează Capitala. Sunt „doar” 1,5 milioane de vehicule înmatriculate în București + județul Ilfov, care circulă pe 862 de kilometri.

Selectând doar vehiculele care în București sunt majoritare (autoturisme, autobuze, microbuze și autoutilitare), ar rezulta o anumită relaxare a cifrelor, dar tot suntem la 1.280 de autovehicule per kilometru, după ce în 2014 tocmai depășisem pragul de 1.000 de autovehicule „majoritare” per kilometru.

Mai rezistă infrastructura rutieră? Greu de spus, cert este că jumătate din drumurile țării sunt expirate (au „durata de serviciu depășită”, în terminologia INS), iar Bucureștiul se apropie cu pași repezi de un blocaj total, lungimea vehiculelor înmatriculate aici fiind deja de peste cinci ori mai mare decât lungimea căilor de transport de aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Motivul real din spatele anulării alegerilor din decembrie 2024

deși susține că a avut „zero finanțare”, autoritățile – ANAF, AEP, SRI, DIICOT – au găsit suficiente indicii care contrazic această versiune: donații masive în bani cash și prin intermediari (inclusiv peste 1 ml­ € doar pe TikTok), plăți către influenceri, campanii coordonate online și cheltuieli mascate. Georgescu nu a răspuns concret în fața legii, invocând lipsa unei documentații complete, dar investigațiile și probele existente implică atât finanțare ilegală, cât și o deturnare a procesului electoral.

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...