3.2 C
București
joi, 13 februarie, 2025

ANCOM autorizează RCS&RDS să aplice suprataxe de roaming de la prima unitate de consum

Dată:

Pentru a-i permite recuperarea costurilor de furnizare a serviciilor de roaming și menținerea tarifelor pentru serviciile oferite în România, în conformitate cu reglementările europene privind roaming-ul, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a aprobat cererea RCS&RDS de a aplica propriilor clienți anumite suprataxe, în plus față de tarifele naționale, pentru serviciile de roaming în Uniunea Europeană, dar și în Norvegia, Islanda, respectiv Liechtenstein (SEE).

Suprataxele autorizate de ANCOM sunt plafonate pentru a permite exclusiv recuperarea costurilor de roaming furnizate în această zonă și se pot aplica tuturor clienților RCS&RDS care consumă servicii de roaming în SEE începând cu 30 iunie 2017, data la care decizia ANCOM a fost comunicată RCS&RDS și intră în vigoare, pentru o perioadă de maxim 12 luni. În prezent, cartelele preplătite comercializate de RCS&RDS nu permit utilizarea serviciilor de roaming.

Suprataxele pot fi aplicate de operator de la prima unitate de consum utilizată în roaming în SEE și numai pentru apelurile efectuate și primite, respectiv date (MB/GB).

Suprataxele maxime de roaming care pot fi aplicate de RCS&RDS

Suprataxele maxime de roaming care pot fi aplicate de RCS & RDS sunt următoarele (valori fără TVA):

  1. a) 0,031 Euro/minut, pentru apelurile efectuate;
  2. b) 0,0108 Euro/minut, pentru apelurile primite;
  3. c) 6,37 Euro/GB (0,00637 Euro/MB), pentru consumul de date efectuat între 30 iunie – 31 decembrie 2017, respectiv 4,9 Euro/GB (0,0049 Euro/MB), pentru consumul de date efectuat între 1 ianuarie – 30 iunie 2018.

Pentru apelurile efectuate în roaming în SEE abonații RCS&RDS vor plăti, de la primul minut, numai suprataxa, în limita minutelor naționale incluse, respectiv tariful pentru apeluri în afara rețelei plus suprataxa, după epuizarea minutelor naționale incluse.

Pentru apelurile primite în roaming în SEE abonații RCS&RDS vor plăti, de la primul minut, numai suprataxa.
Pentru datele consumate în roaming în SEE abonații RCS&RDS vor plăti, de la primul MB,  numai suprataxa.

Chiar dacă operatorul va aplica maximul suprataxei autorizate de ANCOM, abonații RCS&RDS ar urma să plătească în final tarife cu aproximativ 38% mai mici pentru apelurile efectuate, respectiv cu aproximativ 87% mai mici pentru datele consumate în roaming în SEE, comparativ cu tarifele pe care le plăteau în perioada 30 aprilie 2016 – 14 iunie 2017.

RCS&RDS poate în continuare să stabilească o politică de utilizare rezonabilă a resurselor de roaming în SEE, caz în care devin aplicabile reglementările mecanismului „Roam like at home” – detalii aici (punctul 7).

Condiții de suprataxare „Roam like at home”

Potrivit reglementărilor europene privind roaming-ul, operatorii mobili care nu sunt în măsură să susțină comercial „Roam like at home”, de exemplu ca urmare a tarifelor mici pe care le practică pe piața națională, pot solicita și pot fi autorizați de autoritatea de reglementare, în urma unei analize, să perceapă utilizatorilor anumite suprataxe de sustenabilitate, în plus față de tarifele naționale.

Până în prezent, ANCOM a primit o singură astfel de cerere, din partea RDS&RCS. Suprataxele autorizate de Autoritate sunt menite să asigure posibilitatea RCS&RDS să își recupereze costurile pe care le suportă pentru a furniza propriilor clienți servicii de roaming în SEE, fără a fi afectate condițiile în care operatorul furnizează servicii mobile pe piața din România.

Autorizarea ANCOM este valabilă 12 luni și poate fi reînnoită dacă se mențin motivele de autorizare. ANCOM va monitoriza RCS&RDS în tot acest interval, astfel încât operatorul să nu depășească nivelul suprataxelor autorizate și să nu recupereze mai mult decât costurile furnizării serviciilor de roaming în SEE.

Despre ANCOM
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.

Măsuri fiscale și legislative recente: Provocări și schimbări pentru economia României

În ultimele luni, România a adoptat o serie de măsuri fiscale și legislative cu scopul de a sprijini sustenabilitatea financiară a statului și de a răspunde provocărilor economice interne și externe. Aceste schimbări vizează o gamă largă de sectoare, de la impozitarea băncilor și microîntreprinderilor, până la accize și reglementări privind TVA-ul.

Piața Muncii în România: Provocări și Perspective

România se confruntă cu o dinamică intensă pe piața muncii, iar factorii economici, demografici și tehnologici dictează direcția în care aceasta evoluează. Cum afectează aceste schimbări angajatorii și candidații? Care sunt soluțiile pentru viitor? Hai să analizăm împreună!