20.7 C
București
luni, 27 martie, 2023

ARMO a premiat Ambasadorii Digitalizării cu prilejul Zilei Naționale a Comerțului Electronic

Dată:

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) a organizat un eveniment dedicat Zilei Naționale a Comerțului Electronic unde reprezentanți ai sectorului românesc de comerț electronic și ai instituțiilor și autorităților publice relevante s-au reunit pentru a celebra unul dintre cele mai dinamice și performante sectoare ale economiei românești.

În deschiderea evenimentului, președintele ARMO, Marius Ghenea, a făcut o scurtă recapitulare a ceea ce înseamnă astăzi comerțul electronic în România: o cifră de afaceri de 7 miliarde de euro și aproximativ 2,8% din PIB, dublare în numai 5 ani. În ceea ce privește procentul celor care au achiziționat ceva online în ultimul an, acesta a crescut de la 23% în 2017, la 45% în 2022.

Un salt major a fost făcut în 2020, în pandemie, de la 29%, la 45%, acolo
unde s-a și menținut în ultimii doi ani. Asta ne arată că cei care au descoperit avantajele acestei forme de comerț au continuat să revină ulterior online. Este un grad de retenție cum puține industrii au.


Marius Ghenea

Președinte ARMO

Mihai Macaveiu, secretar de stat în Ministerul Economiei, a felicitat comercianții online români pentru ușurința cu care pot fi folosite platformele de comerț electronic, afirmând că inclusiv părinții săi, în vârstă de peste 70 de ani, se descurcă să plaseze comenzi online.

În cadrul evenimentului, ARMO a oferit titlul de „Ambasador al Digitalizării” acelor persoane aflate în funcții sau demnități publice, care prin activitatea lor din ultimul an au contribuit la digitalizarea României. Deputații George Tuță, Sabin Sărmaș și senatorul Marius Humelnicu sunt cei care anul acesta au fost desemnați ambasadori ai digitalizării, pentru inițiativele legislative în urma cărora s-au făcut pași importanți în vederea debirocratizării și digitalizării administrației publice românești.

Totodată, un premiu special pentru transparență a fost oferit domnului Horia Constantinescu, președinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. Potrivit acestuia, „România are nevoie de o digitalizare a mentalității. Încă hârtia și ștampila și semnătura luptă la baionetă cu poșta electronică”.

Ziua Națională a Comerțului Electronic a fost stabilită prin Legea nr. 144/2020 și reprezintă recunoașterea digitalizării activităților economice din România, a efortului depus de zecile de mii de IMM-uri românești care compun acest ecosistem și îl aliniază la conceptul de economie digitală. Asociația Română a Magazinelor Online reprezintă sectorul de comerț electronic din România și este membră a Ecommerce Europe.

Despre ARMO
Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. Pot deveni membri ARMO magazinele online care aderă la prevederile din Statutul Asociației, admiterea în ARMO făcându-se pe baza aprobării Consiliului Director. În plus, pot deveni membri de onoare ai asociației persoanele fizice române sau străine, cu merite deosebite în orice domeniu al vieții economice sau culturale din țară sau străinătate, la propunerea Consiliului Director. Mai multe informații despre ARMO: http://www.armo.org.ro/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...