31.9 C
București
marți, 8 iulie, 2025

ARMO a premiat Ambasadorii Digitalizării cu prilejul Zilei Naționale a Comerțului Electronic

Dată:

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) a organizat un eveniment dedicat Zilei Naționale a Comerțului Electronic unde reprezentanți ai sectorului românesc de comerț electronic și ai instituțiilor și autorităților publice relevante s-au reunit pentru a celebra unul dintre cele mai dinamice și performante sectoare ale economiei românești.

În deschiderea evenimentului, președintele ARMO, Marius Ghenea, a făcut o scurtă recapitulare a ceea ce înseamnă astăzi comerțul electronic în România: o cifră de afaceri de 7 miliarde de euro și aproximativ 2,8% din PIB, dublare în numai 5 ani. În ceea ce privește procentul celor care au achiziționat ceva online în ultimul an, acesta a crescut de la 23% în 2017, la 45% în 2022.

Un salt major a fost făcut în 2020, în pandemie, de la 29%, la 45%, acolo
unde s-a și menținut în ultimii doi ani. Asta ne arată că cei care au descoperit avantajele acestei forme de comerț au continuat să revină ulterior online. Este un grad de retenție cum puține industrii au.


Marius Ghenea

Președinte ARMO

Mihai Macaveiu, secretar de stat în Ministerul Economiei, a felicitat comercianții online români pentru ușurința cu care pot fi folosite platformele de comerț electronic, afirmând că inclusiv părinții săi, în vârstă de peste 70 de ani, se descurcă să plaseze comenzi online.

În cadrul evenimentului, ARMO a oferit titlul de „Ambasador al Digitalizării” acelor persoane aflate în funcții sau demnități publice, care prin activitatea lor din ultimul an au contribuit la digitalizarea României. Deputații George Tuță, Sabin Sărmaș și senatorul Marius Humelnicu sunt cei care anul acesta au fost desemnați ambasadori ai digitalizării, pentru inițiativele legislative în urma cărora s-au făcut pași importanți în vederea debirocratizării și digitalizării administrației publice românești.

Totodată, un premiu special pentru transparență a fost oferit domnului Horia Constantinescu, președinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. Potrivit acestuia, „România are nevoie de o digitalizare a mentalității. Încă hârtia și ștampila și semnătura luptă la baionetă cu poșta electronică”.

Ziua Națională a Comerțului Electronic a fost stabilită prin Legea nr. 144/2020 și reprezintă recunoașterea digitalizării activităților economice din România, a efortului depus de zecile de mii de IMM-uri românești care compun acest ecosistem și îl aliniază la conceptul de economie digitală. Asociația Română a Magazinelor Online reprezintă sectorul de comerț electronic din România și este membră a Ecommerce Europe.

Despre ARMO
Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. Pot deveni membri ARMO magazinele online care aderă la prevederile din Statutul Asociației, admiterea în ARMO făcându-se pe baza aprobării Consiliului Director. În plus, pot deveni membri de onoare ai asociației persoanele fizice române sau străine, cu merite deosebite în orice domeniu al vieții economice sau culturale din țară sau străinătate, la propunerea Consiliului Director. Mai multe informații despre ARMO: http://www.armo.org.ro/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Motivul real din spatele anulării alegerilor din decembrie 2024

deși susține că a avut „zero finanțare”, autoritățile – ANAF, AEP, SRI, DIICOT – au găsit suficiente indicii care contrazic această versiune: donații masive în bani cash și prin intermediari (inclusiv peste 1 ml­ € doar pe TikTok), plăți către influenceri, campanii coordonate online și cheltuieli mascate. Georgescu nu a răspuns concret în fața legii, invocând lipsa unei documentații complete, dar investigațiile și probele existente implică atât finanțare ilegală, cât și o deturnare a procesului electoral.

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...