-4.9 C
București
joi, 13 februarie, 2025

ASSAI: Solicităm modificarea a 2 articole înainte de votul din Plenul Parlamentului

Dată:

Asociația Societăților de Service Auto Independente (A.S.S.A.I.) a transmis în această dimineață o solicitare președintelui comisiei de buget-finanțe din Camera Deputaților, domnului Leonardo Badea, pentru a putea corecta două articole din legea RCA, înainte ca aceasta să intre la vot în Plenul Parlamentului.

Am transmis aceste două modificări pe ultima sută de metri, pentru că această comisie a invitat la mai multe sesiuni de dezbateri doar transportatorii și asigurătorii, uitând că în această piață există și asociații ale service-urilor auto, ale consumatorilor, ale brokerilor de asigurări, ale victimelor accidentelor de circulație etc.
Cristian Muntean, Președinte ASSAI

Parlamentul României trebuie să construiască o lege a RCA -ului având în vedere interesul celor 6 milioane de proprietari de autovehicule și nu elaborarea unei legi care să mulțumească doar pe cei care blochează străzile sau pe depozitarii resurselor financiare colectate în mod obligatoriu de la șoferii români.

ASSAI a solicitat comisiei de buget finanțe din Camera Deputaților modificarea a două articole care avantajează exclusiv companiile de asigurări în defavoarea consumatorilor:

1. Termenul de plată a despăgubirii a fost extins în legea RCA de la 10 zile, la 40 de zile.

Până în luna septembrie 2016 termenul de plată a despăgubirii a fost de 10 zile, chiar dacă acesta era încălcat de cele mai multe ori de către anumiți asigurători, atunci când aceștia trebuiau să își onoreze obligațiile de despăgubire.
Guvernul Ciolos, odată cu emiterea OUG a RCA, a făcut și un cadou legislativ firmelor de asigurări, prelungind termenul de plată a despăgubirii de 4 ori, acesta ajungând la 40 de zile.

Cine câștigă din prelungirea termenului de plată a despăgubirii? Asigurătorul sau păgubitul RCA?

2. Plata despăgubirilor

Art.21.-Stabilirea despăgubirilor

(2) „Pentru prejudiciile produse bunurilor, despăgubirile se stabilesc pe baza prețurilor de referință pe piață la data producerii riscului asigurat.” – varianta actuală cuprinsă în proiectul de lege RCA.

De remarcat este faptul că în România nu există prețuri de referință pentru bunuri și servicii. În mod particular, în domeniul reparațiilor auto, este absolut IMPOSIBIL să fie calculat un preț clar de referință valabil pentru toate unitățile reparatoare, în condițiile în care Registrul Auto Român are în evidență peste 9860 de unități reparatoare autorizate, dintre care, 15% se închid/înființează anual.

Atunci când un păgubit trebuie să primească o indemnizație de despăgubire, formulările trebuie să fie clare, ancorate în realitate, în temeiul legii și să nu permită interpretări care să fie la cheremul companiilor de asigurări.

Reamintim de asemeanea, că o astfel de formulare este greșită și ar încălca flagrant legea fundamentală privind libera concurență.

Va rugăm frumos, nu oferiți pe tavă instrumentele prin care asigurătorii vor putea săvârși nestingheriți abuzuri în relația cu păgubiții RCA
Cristian Muntean, Președinte ASSAI

Consecința menținerii unui astfel de articol:

1. Ar urma un adevărat blocaj de plăți ale despăgubirilor atunci când firmele de asigurări ar diminua în mod arbitrar, fără criterii concrete plata despăgubirilor.
2. S-ar prelungi nejustificat de mult timpul de indisponibilizare a autovehiculului în service până la clarificarea situației;
3. Păgubitul RCA, nevinovat de producerea unui accident, ar putea fi tras la răspundere pentru diferențele de cost.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.

Măsuri fiscale și legislative recente: Provocări și schimbări pentru economia României

În ultimele luni, România a adoptat o serie de măsuri fiscale și legislative cu scopul de a sprijini sustenabilitatea financiară a statului și de a răspunde provocărilor economice interne și externe. Aceste schimbări vizează o gamă largă de sectoare, de la impozitarea băncilor și microîntreprinderilor, până la accize și reglementări privind TVA-ul.

Piața Muncii în România: Provocări și Perspective

România se confruntă cu o dinamică intensă pe piața muncii, iar factorii economici, demografici și tehnologici dictează direcția în care aceasta evoluează. Cum afectează aceste schimbări angajatorii și candidații? Care sunt soluțiile pentru viitor? Hai să analizăm împreună!