7.7 C
București
marți, 13 mai, 2025

Autostrada Târgu Neamț – Iași, anunțată azi de Guvern, va fi de trei ori mai scumpă decât prevăd standardele de cost trasate de același Guvern

Dată:

Standardele de cost adoptate anul trecut de Guvern prevăd cheltuieli de 5,6 milioane de euro per kilometru de autostradă în zona de deal, dar proiectul viitoarei autostrăzi Târgu Neamț – Iași, anunțat vineri de premierul Viorica Dăncilă, prevede costuri de 17,6 milioane de euro per kilometru.

„Aprobăm azi studiul de fundamentare al proiectului strategic de investiţii în parteneriat public-privat autostrada Târgu Neamţ – Iaşi, vital pentru regiunea Moldovei. Valoarea totală a investiţiei este estimată la 1,2 miliarde de euro, iar perioada de proiectare şi realizare a autostrăzii este preconizată să dureze 48 de luni. Proiectul are în vedere realizarea a 68 km de autostradă”, a declarat, în deschiderea ședinței de Guvern, Viorica Dăncilă, citată de MEDIAFAX.

Așadar, 1,2 miliarde de euro pentru 68 de kilometri din zona deluroasă a tronsonului amintit. Asta înseamnă 17,6 milioane de euro per kilometru, în condițiile în care standardele de cost – actualizate anul trecut tot de Guvernul Dăncilă – prevăd cheltuieli de 5,6 milioane de euro per kilometrul de autostradă din zona de deal.

Cum au fost actualizate standardele de cost

La inițiativa Ministerului Transporturilor, Cabinetul Dăncilă a adoptat – în aprilie 2018 – o majorare a standardelor de cost la autostrăzi (și nu numai la autostrăzi) față de cele anterioare, după cum urmează:
– kilometrul de autostradă construită în zona de şes va costa 4,28 milioane de euro (19,4 milioane de lei la cursul 4,55 lei/euro), faţă de 3,82 milioane de euro (15,9 milioane de lei la cursul 4,20 lei/euro) în 2010;
– kilometrul de autostradă construită în zona de deal va costa 5,60 milioane de euro (25,5 milioane de lei), faţă de 4,98 milioane de euro (20,9 milioane de lei) în 2010;
– kilometrul de autostradă construită în zona de munte va costa 6,74 milioane de euro (30,7 milioane de lei), faţă de 5,99 milioane de euro (25,1 milioane de lei) în 2010;
– kilometrul de drum naţional nou va costa 1,40 milioane de euro (6,3 milioane de lei), faţă de 1,27 milioane de euro (5,3 milioane de lei) în 2010;
– kilometrul de tunel rutier va costa 31,04 milioane de euro (141,2 milioane de lei), faţă de 27,5 milioane de euro (115,5 milioane de lei) în 2010;
metrul pătrat de pod/viaduct va costa între 1.228 şi 1.385 de euro, preţ aproximativ egal – exprimat în euro – cu cel din 2010.

Tot atunci, Guvernul a stabilit ca în aceste calcule cursul de referință să fie de 4,55 lei/euro, față de 4,20 lei/euro în 2010.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.