5.8 C
București
marți, 28 martie, 2023

Black Friday a salvat aparențele: În noiembrie, vânzările online s-au dublat față de octombrie, dar la carburanți au scăzut cu peste 7%

Dată:

În luna noiembrie față de octombrie 2018, vânzările online au crescut cu 99,2% datorită comenzilor de Black Friday, însă vânzările de carburanți au scăzut cu 7,2% pe fondul scumpirilor. Media națională a afacerilor din comerțul cu amănuntul a crescut cu 2,5% în noiembrie față de octombrie, iar în primele 11 luni din 2018 – cu 5,6%, arată datele comunicate luni de Institutul Național de Statistică (INS).

Sesiunea 2018 a „fenomenului” Black Friday (weekendul 16-18 noiembrie) le-a adus creșteri spectaculoase retailerilor din comerțul electronic, astfel încât – se vede acum, în statisticile oficiale – media generală a vânzărilor a fost dublă față de luna anterioară.

Față de luna noiembrie din 2017, vânzările online din noiembrie 2018 au crescut cu 41,7%, mai arată datele INS.

Creștere de peste 5% la 11 luni a comerțului cu amănuntul

În perioada ianuarie-noiembrie 2018, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de perioada ianuarie-noiembrie 2017 atât ca serie brută cu 5,6% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 6%.

Creșterea a avut loc, potrivit INS, „datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+6,4%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,3%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,3%).

În noiembrie au scăzut drastic vânzările de carburanți

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2018, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 2,5%, datorită creșterilor  din vânzările  de  produse nealimentare (+9,7%) şi din vânzările de produse  alimentare, băuturi şi tutun (+0,9%).

Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 7,2%.

Creșteri anualizate pe toată linia

Comparativ cu noiembrie 2017, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2018, a înregistrat o creştere cu 7,2% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+9,6%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,7%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,6%), a mai comunicat INS.

În terminologia statisticienilor, cifra de afaceri reprezintă „veniturile totale înregistrate de către întreprindere în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta”. Cifra de afaceri nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...