15.8 C
București
marți, 21 martie, 2023

CCIR: Piețe de interes pentru mediul de afaceri românesc în Asia de Sud-Est

Dată:

Camera de Comerţ şi Industrie a României, în parteneriat cu reprezentanțele diplomatice ale Indoneziei, Malaysiei și Vietnamului la București, a organizat miercuri, 14 iunie 2017, la CCIR Business Center, seminarul intitulat „Doing business in Southeast Asia”

În deschiderea evenimentului, președintele CCIR, dl. Mihai Daraban, a precizat că 70% din exportul României merge către ţările UE. Mai rămân 15% din exporturi care se îndreaptă către ţările europene non-UE şi încă 15% către restul planetei: „Dacă ne uităm cu atenție la destinațiile overseas, putem remarca multe echipamente, mașinării realizate în România, care au o extraordinar de mare valoare. (…) Suntem interesați de țările din zona ASEAN și vrem să luăm în considerare că doar 6 din aceste țări totalizează un PIB de 2600 de miliarde USD, ceea ce este o sumă extraordinar de importantă, însă trebuie menționat și că toată marfa care vine din aceste țări în Europa tranzitează canalul Suez”. Președintele CCIR a vorbit și despre importanța portului Constanța, al patrulea ca mărime din Europa, precizând că astfel se poate ajunge la țările fără ieșire la mare.

Directorul General al Departamentului pentru Globalizare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, dl. Radu Safta, a declarat că „MAE este interesat de promovarea schimburile economice dintre aceste țări”. Dl. Safta a precizat totodată că pe agendă sunt introduse întâlniri la nivel de ministru și prim-ministru și a apreciat deschiderea oamenilor de afaceri și capacitatea lor în a îmbunătăți relațiile de cooperare dintre state.

H.E. Dato’ Tajul Aman Mohammad, Ambasadorul Malaysiei și Președintele Comitetului ASEAN București, a mulțumit CCIR pentru deschidere și implicarea în realizarea seminarului și în susținerea cooperării între România și statele din Asia de Sud-Est și a subliniat că „România are toate motivele de a intra pe piețele din Asia de Sud-Est. Suntem aici pentru a vă susține și pentru a vă convinge să ieșiți din zona de confort. (…) Suntem a treia economie ca mărime din Asia, dar schimburile comerciale cu România, din păcate, sunt reduse”. H.E. Dato’ Tajul Aman Mohammad a precizat că acest seminar este momentul oportun pentru consultarea cu reprezentanții comerciali ai celor trei state și a pus accent pe sectoarele economice cu potential comercial pe relația cu România: industria farmaceutică, metalurgică, IT, industria chimică și cea alimentară, transporturi, energie, turism.

Seminarul informativ a fost susținut de specialiști din cadrul reprezentanțelor comerciale ale statelor participante: EU-Indonesia Business Network (EIBN), Malaysia External Trade Development Corporation (MATRADE), Ambasada Republicii Socialiste Vietnam – Biroul Comercial , Asociația oamenilor de afaceri vietnamezi din România.

Evenimentul a avut scopul de a furniza informații concrete și relevante pentru companiile și organizațiile de afaceri românești interesate de cele trei piețe. Au fost prezentate oportunitățile de comerț și modalitățile de accesare a acestor piețe precum și date specifice cu privire la potențiale provocări cu care se pot confrunta firmele românești, cum ar fi reglementările vamale și comerciale sau diferențele culturale.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...