4.2 C
București
sâmbătă, 7 decembrie, 2024

CFR: Modernizarea tronsonului feroviar Simeria-Sighișoara este finalizată în proporție de 94%

Dată:

Lucrările de modernizare între Simeria și Sighișoara (174 km ) au în acest moment un grad de execuție de aproximativ 94%, cele mai avansate lucrări fiind cele de pe tronsonul Coșlariu-Sighișoara, unde stadiul de execuție a ajuns la 96%, cu un avans de 4% față de segmentul Simeria-Coșlariu, care înregistrează un progres fizic de 92%, anunță CFR SA.

Directorul general al companiei, Ion Gavrilă, aflat în vizită tehnică pe șantierele feroviare dintre Simeria și Sighișoara, a verificat stadiul lucrărilor de modernizare pe cele 5 loturi, unde progresul fizic este vizibil.

Oficialul le-a solicitat însă antreprenorilor să adopte aceeași abordare responsabilă și din punct de vedere al decontărilor financiare pentru lucrările executate, în contextul în care CFR SA are asigurată finanțarea pentru toate contractele de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare de la Curtici la Sighișoara.

Cele mai importante construcții noi realizate între Simeria și Sighișoara sunt următoarele:
– Podul în formă de Arc (134,6 m) peste râul Târnava Mare
– Tunelul Sighişoara (401 m)
– Tunelul Daneş (969 m), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989
– Pasajul superior rutier peste DN 13
– Pasaj superior rutier Daneș
– Tunelul Turdaș (780 m), primul tunel din România construit prin metoda tranşee complet deschisă.
Metoda implică realizarea în trepte a excavaţiei, realizarea platformelor pentru execuţia pereţilor, a grinzilor, a pereţilor mulaţi, realizarea picioarelor, a boltei şi turnarea betonului de umplutură şi în final refacerea terenului. Pereţii mulaţi ai tunelului vor împiedica pătrunderea apelor în interior, iar noul tunel va fi dotat cu un sistem modern de colectare şi evacuare a apei pluviale.

Stadiul de execuție a lucrărilor pe loturi

♦ Coşlariu – Sighişoara (99,04 km) – 96%
– lotul Sighișoara – Ațel (30,87 km) – 95%
– lotul Ațel – Micăsasa (31,58 km) – 94%
– lotul Micasasa – Coslariu (36,68 km) – 99%

♦ Simeria – Coşlariu (74,43 km) – 92%
– lotul Simeria – Vințu de Jos (41,40 km) – 96%
– lotul Vințu de Jos – Coslariu – (33,03 km) – 88%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...

Analiză CITR| Numărul companiilor de impact în dificultate atinge cel mai înalt nivel din 2013 până în prezent.

43% din totalul companiilor de impact sunt restructurabile sau aflate în insolvență iminentă. Numărul companiilor în insolvență iminentă a ajuns la 6.949, cel mai...