7.8 C
București
vineri, 31 martie, 2023

CFR: Modernizarea tronsonului feroviar Simeria-Sighișoara este finalizată în proporție de 94%

Dată:

Lucrările de modernizare între Simeria și Sighișoara (174 km ) au în acest moment un grad de execuție de aproximativ 94%, cele mai avansate lucrări fiind cele de pe tronsonul Coșlariu-Sighișoara, unde stadiul de execuție a ajuns la 96%, cu un avans de 4% față de segmentul Simeria-Coșlariu, care înregistrează un progres fizic de 92%, anunță CFR SA.

Directorul general al companiei, Ion Gavrilă, aflat în vizită tehnică pe șantierele feroviare dintre Simeria și Sighișoara, a verificat stadiul lucrărilor de modernizare pe cele 5 loturi, unde progresul fizic este vizibil.

Oficialul le-a solicitat însă antreprenorilor să adopte aceeași abordare responsabilă și din punct de vedere al decontărilor financiare pentru lucrările executate, în contextul în care CFR SA are asigurată finanțarea pentru toate contractele de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare de la Curtici la Sighișoara.

Cele mai importante construcții noi realizate între Simeria și Sighișoara sunt următoarele:
– Podul în formă de Arc (134,6 m) peste râul Târnava Mare
– Tunelul Sighişoara (401 m)
– Tunelul Daneş (969 m), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989
– Pasajul superior rutier peste DN 13
– Pasaj superior rutier Daneș
– Tunelul Turdaș (780 m), primul tunel din România construit prin metoda tranşee complet deschisă.
Metoda implică realizarea în trepte a excavaţiei, realizarea platformelor pentru execuţia pereţilor, a grinzilor, a pereţilor mulaţi, realizarea picioarelor, a boltei şi turnarea betonului de umplutură şi în final refacerea terenului. Pereţii mulaţi ai tunelului vor împiedica pătrunderea apelor în interior, iar noul tunel va fi dotat cu un sistem modern de colectare şi evacuare a apei pluviale.

Stadiul de execuție a lucrărilor pe loturi

♦ Coşlariu – Sighişoara (99,04 km) – 96%
– lotul Sighișoara – Ațel (30,87 km) – 95%
– lotul Ațel – Micăsasa (31,58 km) – 94%
– lotul Micasasa – Coslariu (36,68 km) – 99%

♦ Simeria – Coşlariu (74,43 km) – 92%
– lotul Simeria – Vințu de Jos (41,40 km) – 96%
– lotul Vințu de Jos – Coslariu – (33,03 km) – 88%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...