9.2 C
București
marți, 23 aprilie, 2024

Creşterea nivelului de protecție a locuințelor prin asigurarea obligatorie – obiectivul PAID România

Dată:

În urma informațiilor apărute recent în presă cu privire la activitatea PAID România, societatea face o serie de precizări: Creşterea nivelului de protecție a locuințelor prin asigurarea obligatorie – obiectivul PAID România.

În continuare Revista Patronatelor publică un comunicat, integral, transmis de către Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale – PAID.

„Creşterea gradului de cuprindere în asigurare reprezintă unul dintre obiectivele strategice asumate de PAID, compania considerând că, într-o ţară cu un grad ridicat de expunere la riscurile de cutremur, inundații și alunecări de teren, aşa cum este România, aducerea în atenţia publicului a importanţei acestui tip de asigurare este o prioritate absolută. Pentru realizarea acestui obiectiv, PAID va face tot ce îi permite cadrul legal, solicitând, în acelaşi timp, şi sprijinul autorităţilor centrale şi locale competente.

PAID România a finalizat anul 2016 cu un număr total de 1,7 milioane poliţe obligatorii pentru locuinţe. Per ansamblu, a fost o creştere de 4,5 ori a volumului de subscrieri, comparativ cu anul 2010. În momentul de față, gradul de cuprindere este de 19% și este în creștere permenentă de la începutul activității.

PAID a reuşit să aibă o creștere a portofoliului său în 2016, în ciuda faptului că doi dintre distribuitorii săi majori, ASTRA Asigurări și CARPATICA Asig, au intrat în faliment.

În momentul de față, cele două companii, ASTRA Asigurări și CARPATICA Asig, se află în proces de faliment, urmând ca cele două participații deținute la PAID să fie vândute în urma procedurilor judiciare in curs, de catre lichidatorii judiciari.

Creșterea portofoliului se face, însă, în mod responsabil, în tot acest timp luând măsurile necesare pentru a-și respecta obligațiile asumate față de clienții săi:
 – Posibilitatea de a plăti toate despăgubirile chiar şi în cazul unui seism major;
 – Posibilitatea de a administra un număr mare de daune în caz de dezastru extins şi de a coordona acţiunile altor asigurători. Un plan major pentru a dezvolta acest sistem, Planul de Acţiune în Caz de Dezastru Extins, a fost lansat în 2016 şi se va încheia în 2018.

În momentul de faţă, reţeaua de distribuţie a asigurărilor obligatorii de locuinţă este una extinsă: poliţa PAD este distribuită de forţa de vânzare a asigurătorilor, prin brokeri şi prin bănci.

PAID apreciază că rolul brokerilor este extrem de important. Astfel, din informatiile pe care le deținem de la asigurători, volumul de polițe intermediate în ultimele 6 luni prin brokeri este de 45% din volumul total al polițelor vândute.

În cazul acestui tip de asigurare, comisionul pe care PAID îl plătește societăților de asigurare partenere, în baza protocoalelor de colaborare încheiate, este limitat prin lege la 10%.

În ultimii ani, PAID a acționat în mod responsabil pentru a acumula fonduri şi a-şi creşte gradul de solvabilitate, în scopul protejării asiguraților săi. De la începutul activității companiei și până în prezent, 100% din profitul PAID a rămas în România, acționarii au decis să nu ia dividende și profitul să fie reinvestit în totalitate și utilizat pentru consolidarea companiei. Astfel, cumulând aceste profituri, compania a reușit să crească capitalurile proprii de 5,5 ori comparativ cu 2010.

De asemenea, PAID România, în ideea de a proteja acumulările din primele de asigurare provenite de la asigurații săi, a dat dovadă de eficienţă în administrarea fondurilor deținute: astfel, în anul 2016 rata cheltuielilor totale a fost de 17,22%, cea mai redusă la nivelul industriei de asigurări. De menționat că această rată a cheltuielilor include și comisionul de vânzare de 10%, stabilit conform legii și plătit asigurătorilor cu care PAID are încheiate protocoale de colaborare.

Un alt element cheie în activitatea Pool-ului îl reprezintă Programul de reasigurare. Managementul şi Consiliul de Administraţie PAID au reuşit, prin creşterea credibilităţii PAID la nivel internaţional, să încheie contracte de reasiguare cu cei mai mari reasigurători din lume (63 de companii partenere, cu rating-uri cuprinse între AA- şi A-, printre care se numără Munich Re, Swiss Re, Sirius, Scor, XL Catlin, Hanover Re, Transatlantic etc.), pentru a acoperi riscurile naturale din România.

În anul 2010, compania şi-a început activitatea cu un program de reasigurare de 200 milioane euro şi, în 2016, a ajuns la un program de reasigurare de 800 milioane euro, urmând ca, începând cu iulie 2017, acest program să crească la 900 milioane euro. Astfel, în caz de dezastru major, comparabil cu acela din 1977, pentru locuințele care au asigurare obligatorie, PAID este capabilă să plătească daune în valoare de 900 milioane euro din programul de reasigurare, reducând semnificativ expunerea statului român.

Sistemul asigurărilor de locuinţă în România

În momentul de faţă, pentru a se asigura împotriva riscurilor care le ameninţă locuinţa, cetăţenii români au la dispoziţie următoarele soluţii:
 – Pentru dezastre naturale, până la 20.000 euro reprezintă suma asigurată de PAID, prin poliţa obligatorie PAD;
 – Pentru dezastre naturale peste suma de 20.000 euro şi pentru alte riscuri frecvente (precum incendiul, etc.), există asigurarea facultativă de locuinţă. Astfel, prin intermediul acestui sistem, PAD este completată de asigurarea facultativă.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...