UNSAR doreşte clarificarea informațiilor vehiculate în mass-media legate de potenţiale disfuncţionalităţi ale pieţei asigurărilor obligatorii auto, în scopul unei bune informări a publicului larg. În continuare REVISTA PATRONATELOR publică un comunicat, integral, transmis de către Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România – UNSAR –
„Având în vedere informaţiile vehiculate în mass-media legate de potenţiale disfuncţionalităţi ale pieţei asigurărilor obligatorii auto, precum şi despre riscul “exploziei primelor de asigurare” datorate unor aspecte legate de Fondul de Garantare al Asiguraţilor (FGA), UNSAR doreşte clarificarea acestora, în scopul unei bune informări a publicului larg.
Deşi legislaţia aferentă industriei de asigurări a suferit modificări substanţiale în ultima perioadă, piaţa a continuat să funcţioneze în parametri normali, conform cadrului de reglementare, nefiind sesizate schimbări care să pună sub semnul întrebării buna sa funcţionare pe niciun segment.
La o lună de la eliminarea plafonării tarifelor RCA, atenţia tuturor părţilor implicate s-a îndreptat către identificarea celor mai bune măsuri ce urmează a fi incluse în legislaţia secundară. În acest sens, au fost demarate discuţii constructive cu Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) şi alte instituţii abilitate, dorinţa tuturor celor implicaţi fiind aceea de a creşte nivelul de protecţie a consumatorilor, încrederea lor în sistemul de asigurări, dar mai ales stabilitatea pieţei de profil.
În scenariul în care contribuţiile societăţilor de asigurare la FGA va creşte, consumatorul va fi protejat prin prevederile noii legi RCA care limitează cheltuielile administrative pentru acest produs.
În ceea ce priveşte alte creşteri ale poliţelor de asigurare obligatorii, pentru o mai clară evidentiere, subliniem că preţul Poliţei de Asigurare contra Dezastrelor (PAD) este fixat prin lege şi este echivalentul a 10, respectiv 20 de euro pe an, în funcţie de tipul de casă, fără a se ţine cont de cheltuielile administrative ale societăţilor de asigurare.
Astfel, în acest moment, considerăm că propagarea unor informaţii care nu au niciun fundament real şi care afectează încrederea consumatorilor în industria de asigurări va avea urmări negative asupra pieţei, împiedicând aşezarea acesteia pe baze solide şi predictibile.”