12.3 C
București
marți, 25 martie, 2025

Cum funcționează aplicația MONITORUL PREȚURILOR LA CARBURANȚI lansată de Consiliul Concurenței

Dată:

Consiliul Concurenţei a lansat luni Monitorul Preţurilor Carburanţilor, platforma on-line care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalele rețele de distribuție a carburanților auto.

Monitorul Prețurilor Carburanților este valabil atât sub formă de aplicație web, cât şi ca aplicație mobilă (IOS și Android) ce poate fi descărcată din App Store şi Google Play.

Platforma afişează preţurile pentru carburanţii standard și premium (benzină şi motorină), dar și pentru GPL și pentru încărcarea electrică, practicate în staţiile companiilor OMV Petrom, Mol, Rompetrol, Lukoil, Socar și Gazprom din întreaga ţară, oferind multiple facilități de căutare, sortare și filtrare a datelor.

Și stațiile mici se pot înscrie în aplicație

Deocamdată, în aplicație nu sunt listate companii de distribuție mai mici sau stațiile punctuale de GPL, însă înscrierea acestora este deschisă și proprietarii lor se pot adresa Consiliului Concurenței în acest sens, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele instituției, la conferința de lansare a Monitorului Prețurilor Carburanților.

Accesând gratuit acest comparator de prețuri, consumatorii pot afla care sunt cele mai apropiate benzinării, localizarea geografică și serviciile oferite de acestea, precum și prețurile practicate. Astfel, aceștia au posibilitatea de a alege, având la îndemână informații importante cu privire la oferta existentă pe piață în zona geografică de interes. În acest fel, se va stimula concurența, atât prin preț, cât și prin serviciile oferite, de companiile implicate în comercializarea cu amănuntul a carburanților auto.
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei

Căutările se pot face doar de pe teritoriul țării

Aplicația Monitorul Prețurilor este dezvoltată în România de compania Maguay, iar „căutările și consultarea aplicației pot fi efectuate doar pe teritoriul țării”, precizează Consiliul Concurenței.

Platforma este gestionată de Consiliul Concurenţei, iar datele/informaţiile sunt încărcate în aplicaţie, la nivel național, de către companiile partenere.

În curând, Monitorul Prețurilor și la alimente

Monitorul Preţurilor Carburanţilor este una dintre componentele proiectului Monitorul preţurilor pentru alimente şi carburanţi, urmând ca în perioada următoare să devină funcțională și cea de a doua componentă a proiectului, respectiv cea referitoare la prețurile alimentelor.

Proiectul, având valoarea totală, de 1,42 milioane de lei fără TVA (305.880 de euro), este finanţat integral de la bugetul de stat.

Dacă prețul din aplicație nu e cel de la pompă, puteți sesiza ANPC

Consiliul Concurenţei a iniţiat de acest proiect în 2018, având ca  partener instituţional Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC.

Șoferii care identifică diferențe între prețurile listate pe aplicație și cele practicate la pompă în stațiile respective pot sesiza ANPC, a declarat Mihaela Ionescu, secretarul general al ANPC, la conferința de lansare a Monitorului Prețurilor Carburanților.

Reamintim că, în noiembrie 2016, Consiliul Concurenţei a lansat www.monitorulpreturilor.info, proiect pilot, accesibil doar pentru Bucureşti şi Ilfov, care afișa preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea, fiind disponibile două prețuri de produs individual: cel mai ieftin și cel mai bine vândut).

MONITORUL PREȚURILOR CARBURANȚILOR – Cum funcționează

Se accesează pagina monitorulpreturilor.info şi se selectează „Carburanţi auto”.

Aplicaţia va localiza zona în care se află persoana care accesează platforma;

Se selectează tipul de carburant: benzină standard, benzină premium, motorină standard, motorină premium, GPL sau încărcare electrică;

Aplicația va afișa mai multe filtre de căutare:
– distanţa în jurul locaţiei curente (locul în care se află persoana care a accesat platforma):
– în jurul unei locaţii selectate
– într-o localitate
– pe un traseu selectat

Aplicaţia va afişa, conform criteriilor selectate, toate staţiile de comercializare, distanţa până la fiecare dintre ele şi preţul (lei/L);

Aplicaţia mai oferă posibilitatea de căutare în funcţie de:
– serviciile oferite de staţia de comercializare a carburanţilor
– reţeaua de comercializare preferată.

„Aplicaţia oferă posibilitatea de a contacta Autoritatea de Concurenţă atât pentru Sesizări/Reclamaţii, cât şi pentru recomandări”, precizează instituția.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.