5.7 C
București
sâmbătă, 7 decembrie, 2024

Deraierile s-au ținut lanț pe CFR. Ce accidente are în analiză Agenția de Investigare Feroviară Română

Dată:

Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER), instituție de control tehnic privind circulația pe căile ferate, are 19 investigații deschise din ianuarie până în prezent, majoritatea fiind deraieri de vagoane sau locomotive. Pentru comparație, în întregul an 2017 avuseseră loc 20 de deraieri.

REVISTA PATRONATELOR redă, în continuare, raportările AGIFER privind investigațiiile deschise în perioada 1 ianuarie – 15 martie, așa cum sunt prezentate pe site-ul instituției (sublinierile aparțin Redacției noastre, RP).

15 martie 2019
S-a decis deschiderea investigației pentru accidentul feroviar produs la data de 14.03.2019, ora 09:20 pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timișoara, secția de circulație Ilia – Radna (linie dublă electrificată), în stația CFR Zam, capătul X, zona diagonalei S9-S5, la km.526+750, în circulația trenului de marfă nr.30684, aparținând operatorului de transport feroviar SC Deutsche Bahn Cargo Romania SRL, s-a produs deraierea de prima osie, în sensul de mers, a 5 vagoane tip Hbbills, încărcate cu role de hârtie, aflate compunerea trenului al 10-lea, 11-lea, 13-lea 14-lea, 17-lea.

11 martie 2019
S-a decis deschiderea investigației pentru incidentul feroviar produs la data de 08.03.2019, ora 20:59, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Cluj, secția de circulație Salva – Vișeu de Jos (linie simplă, neelectrificată), în halta de mișcare Coșbuc, la km 10+700, în circulația trenului de călători regio nr.4136 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA), prin deraierea de prima osie a celui de-al doilea boghiu al vagonului nr.50537131042-4.

7 martie 2019
S-a decis deschiderea investigației pentru incidentul feroviar produs la data de 23.02.2019 și constatat în data de 06.03.2019, ora 10:00, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Cluj, secția de circulație Dej – Sighetu Marmației (linie simplă neelectrificată), între stația CFR Valea Vișeului și halta de mișcare Leordina, conform avizării SNTFC „CFR Călători” SA, privind nerespectarea restricției de viteză de 20 km/h cuprinsă între km.2+980 la km.4+250, de către mecanicii trenurilor nr. 4650 și nr. 4135, remorcate cu DA 1400, aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA.

4 martie 2019
S-a decis deschiderea investigației pentru accidentul feroviar produs la data de 02.03.2019, ora 12:45, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timișoara, secția de circulație Radna – Ilia (linie dublă electrificată), în stația CFR Săvârșin, la expedierea trenului de călători IR nr.74-1 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA) de la linia 1 abătută în direcția Vărădia, pe firul I de circulație, prin deraierea primei osii de la primul boghiu în sensul de mers al locomotivei EA 689 și ridicarea roților de la osiile 2 și 3 ale aceluiași boghiu pe profilul contrașinei aparatului de cale nr.18 din capătul Y al stației, la km.546+200.

4 martie 2019
S-a decis deschiderea investigației pentru accidentul feroviar produs la data de 02.03.2019, ora 07:45, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Brașov, secția de circulație Brașov – Sighișoara (linie dublă, electrificată), între haltele de mișcare Augustin și Racoș, la km 228+646, fir I, în circulația trenului de călători Regio nr.3501 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA), s-a produs deraierea locomotivei EA 014 de toate osiile de la primul boghiu în sensul de mers al locomotivei (boghiul nr.2).

4 martie 2019
S-a decis deschiderea investigației pentru incidentul feroviar produs la data de 01.03.2019, la ora 20:20, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Iași, secția de circulație Dărmănești – Păltinoasa (linie simplă electrificată), în halta de mișcare Cacica, prin lovirea inductorului indicatorului permanent pentru acoperirea punctului de secționare de la km 20+700 și a capacului de protecție a încuietorii macazului nr.1, de către inductorul locomotivei EA 156 desprins din suportul de fixare, locomotivă aflată în compunerea trenului de călători Regio nr.5739 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR CĂLĂTORI” SA).

11 februarie 2019
S-a decis deschiderea investigației pentru accidentul feroviar produs la data de 10.02.2019, ora 13:20, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Cluj, secţia de circulaţie Sărățel – Deda (linie simplă electrificată), între haltele de mişcare Sărăţel şi Mărişelu, la km 5+700, în circulația trenului de călători nr.13642, aparţinând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA, prin deraierea automotorului ADH 1421 de două osii.

8 februarie 2019
S-a decis deschiderea investigației pentru accidentul feroviar produs la data de 05.02.2019, ora 03:12, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timișoara, secția de circulație Orșova – Caransebeș, linie simplă electrificată, în halta de mișcare Topleț, pe linia 3, la km. 398+710, în circulația trenului de marfă nr.80676-1, remorcat de locomotiva EA 1001 (aparținând operatorului de transport feroviar Grup Feroviar Român SA), prin deraierea celui de al doilea boghiu, în sensul de mers, de la vagonul nr.31537912336-9,  al 7-lea din compunerea trenului.

4 februarie 2019
S-a decis deschiderea investigației pentru incidentul feroviar produs la data de 03.02.2019, la ora 22:55, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Craiova, secția de circulație Filiași – Târgu (linie dublă electrificată), în stația CFR Târgu Jiu, prin scăparea a locomotivei EC 053 de la linia 2B către linia 2A cu depășirea semnalului de circulație Y2B, rămasă legată de garnitura trenului de călători nr.2092 (aparţinând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA).

1 februarie 2019
S-a decis deschiderea investigatiei pentru incidentul feroviar produs la data de 01.02.2019, ora 06:40, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Iași, secția de circulație Bacău – Pașcani (linie dublă electrificată), între stația CFR Mircești și halta de mișcare Muncel, km 367+850, prin lovirea bobinei de joantă din dreptul semnalului BL17, de către inductorul locomotivei DA 1272 desprins din suportul de fixare, locomotivă aflată în compunerea trenului de călători Regio nr.5421 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR CĂLĂTORI” SA).

31 ianuarie 2019
S-a decis deschiderea investigatiei pentru incidentul feroviar produs la data de 31.01.2019, în jurul orei 02:10, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Cluj, secția de circulație Salva-Sighetu Marmației (linie simplă neelectrificată), între stațiile CFR Valea Vișeului și hm Leordina, la km 9+900, în circulația trenului de călători Regio nr.4111 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA), în urma căderilor de stânci, prin deraierea primului boghiu de la primul vagon, al doilea boghiu de la al doilea vagon și avarierea locomotivei DA 1228.

28 ianuarie 2019
S-a decis deschiderea investigatiei pentru accidentul feroviar produs la data de 27.01.2019, ora 14:45, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Brașov, pe secția Sărmășel – Luduș, la km.8+000 (secție administrată de RC-CF Trans SRL Brașov), în circulația trenului de călători nr.16300 (aparținând operatorului de transport feroviar Regio Călători SRL Brașov), prin deraierea celui de-al treilea boghiu, în sensul de mers, de la automotorul AMX 1704.

28 ianuarie 2019
S-a decis deschiderea investigatiei pentru incidentul produs la data de 26.01.2019, ora 09:54, pe raza de activitate a SC TMB „METROREX” SA Bucureşti, în Depoul subteran Berceni, la manevra prin împingere a unui convoi de manevră compus din LDH nr.001 și trenul CAF 2322-1322, prin lovirea violentă a parapetului liniei nr.8, urmată de deraierea semitrenului nr.1322 și accidentarea unui mecanic de locomotivă-REM.

23 ianuarie 2019
S-a decis deschiderea investigatiei pentru incidentul feroviar produs la data de 22.01.2019, ora 17:48, pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CF Timișoara, în stația CFR Vasilova, secție neinteroperabilă gestionată de către SC RC-CF TRANS SRL Brașov, prin depășirea de către trenul de marfă nr.69492 TRC (aparţinând operatorului de transport feroviar SC ,,Tim Rail Cargo’’ SRL) a mărcii de siguranță a semnalului de grup, fără respectarea prevederilor din reglementările.

22 ianuarie 2019
S-a decis deschiderea investigatiei pentru accidentul feroviar produs la data de 19.01.2019, ora 17:40, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Cluj, între staţia CFR Jibou şi halta de mișcare Mirșid, km 109+422, în circulația trenului de călători nr.4456 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA), prin deraierea celui de-al treilea boghiu, în sensul de mers, de la automotorul ADH nr.1420.

11 ianuarie 2019
S-a decis deschiderea investigatiei pentru incidentul feroviar produs la data de 08.01.2019, ora 07:08, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timișoara, secția de circulație Caransebeș-Lugoj (linie simplă electrificată), în stația CFR Lugoj, la trecerea la nivel de la km 517+580, în circulația trenului de călători nr.1699 (aparținând operatorului de transport feroviar de călători SC SNTFC „CFR Călători” SA), prin manipularea neregulamentară a instalaţiilor de centralizare, semnalizare şi comandă care poate afecta siguranţa feroviară, fapt care în condiții ușor diferite ar fi putut duce la un accident grav, precum și faptul că la data de 09.10.2018 pe aceeași secție de circulație, între stația CFR Lugoj și H.m. Tapia, la aceeași trecere la nivel trenul de marfă nr.60524 a surprins un autoturism Volkswagen Golf.

11 ianuarie 2019
S-a decis deschiderea investigatiei pentru accidentul feroviar produs la data de 10.01.2019, ora 04:00, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Constanţa, secţia de circulaţie Bucureşti Nord – Constanţa (linie dublă, electrificată), în staţia Cernavodă Pod, prin declanșarea unui incendiu la locomotiva DA 727 ce a remorcat trenul de marfă nr.80860, aparținând operatorului de transport feroviar SC Grup Feroviar Român SA.

4 ianuarie 2019
S-a decis deschiderea investigatiei pentru incidentul feroviar produs la data de 04.01.2019, ora 03:49, pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CF Craiova, în stația CFR Vlăduleni, prin depășirea mărcii de siguranță de la linia II directă și talonarea macazului nr.4 pe la călcâi de către trenul de marfă nr.51703, aparţinând operatorului de transport feroviar SNTFM ,,CFR Marfă” SA.

3 ianuarie 2019
S-a decis deschiderea investigatiei pentru accidentul feroviar produs la data de 29.12.2018, ora 13.15 pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Constanța, la intrarea în stația Fetești a trenului de marfă nr.87937 (aparţinând operatorului de transport feroviar SNTFM „CFR Marfă” SA), compus din două locomotive, prin deraierea de osia nr.6, prima în sensul de mers, a locomotivei EA 916 care era remorcată de locomotiva EC 125.

În tot anul 2017 au fost 20 de deraieri

Potrivit ultimului raport al altei instituții de profil – Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (ASFR) – pe anul 2017, pe reţeaua feroviară din România s-au produs accidente şi incidente feroviare după cum urmează:
– nicio coliziune între 2 trenuri;
– un număr total de 73 de coliziuni de trenuri cu obstacole aflate in interiorul gabaritului de liberă trecere al căii ferate (animale nesupravegheate, autovehicule aflate în gabaritul de liberă trecere al căii ferate, stânci, copaci, atelaje etc.);
– 20 de deraieri de trenuri care au fost încadrate ca accidente în conformitate cu prevederile Regulamentului de investigare a accidentelor şi a incidentelor feroviare, de dezvoltare şi îmbunătăţire a siguranţei feroviare pe căile ferate din România. O deraiere de tren a fost încadrată ca accident semnificativ;
– 169 de accidente la treceri la nivel (din care un număr de 43 de accidente semnificative care s-au soldat cu 43 persoane rănite grav şi 16 persoane decedate);
– 103 cazuri de persoane lovite de către vehicule feroviare aflate in mişcare, cu excepţia cazurilor de suicid, pentru care nu s-a efectuat investigare, soldate cu rănirea gravă a 60 de persoane şi decesul a 41 de persoane;
– 3 incendii la materialul rulant încadrate ca accidente în conformitate cu prevederile Regulamentului citat mai sue. Niciun caz de incendiu nu a fost încadrat ca accident semnificativ.

Raportul Autorității de Siguranță Feroviară pe anul 2017 a fost publicat cu un an mai târziu, în 2018, astfel că evenimentele din 2019 vor fi publicate în anul 2020 – în Raportul ASFR pe anul 2019.

Despre AGIFER
Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) este organismul tehnic specializat al Ministerului Transporturilor în domeniul feroviar şi de transport cu metroul.
Potrivit Legii nr.55/2006, AGIFER desfăşoară, în principal, investigarea accidentelor grave în sistemul feroviar, obiectivul acesteia fiind îmbunătăţirea siguranţei feroviare şi prevenirea accidentelor.
AGIFER poate investiga, în plus faţă de accidentele grave, acele accidente şi incidente care în condiţii uşor diferite ar fi putut duce la accidente grave, inclusiv defecţiuni tehnice ale subsistemelor structurale sau ale constituenţilor de interoperabilitate ai sistemelor feroviare de mare viteză ori convenţionale europene.
Agenţia de Investigare Feroviară Română decide, după cum consideră adecvat, dacă se întreprinde o investigaţie a unui asemenea accident sau incident.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...

Analiză CITR| Numărul companiilor de impact în dificultate atinge cel mai înalt nivel din 2013 până în prezent.

43% din totalul companiilor de impact sunt restructurabile sau aflate în insolvență iminentă. Numărul companiilor în insolvență iminentă a ajuns la 6.949, cel mai...