5.8 C
București
marți, 28 martie, 2023

Facebook lansează Marketplace în România: vinzi sau cumperi, pe o singură platformă

Dată:

Veşti bune pentru utilizatorii Facebook interesaţi să cumpere sau să vândă anumite produse: Marketplace este acum disponibilă şi în România. Dezvoltată ca o alternativă a website-urilor specializate, platforma este deja funcţională în 25 de ţări din întreaga lume şi se adresează utilizatorilor obişnuiţi sau afacerilor mici.

Facebook creează în mod constant instrumente interactive, ce vin în întâmpinarea nevoilor utilizatorilor. Cel mai recent exemplu la nivel local este Marketplace, o soluţie simplă şi eficientă pentru vânzare şi cumpărare, ce necesită doar un smartphone şi o conexiune la internet.

Ideea dezvoltării unei astfel de platforme a pornit de la observarea unui comportament aproape traditional în rândul utilizatorilor: vânzarea şi cumpărarea pe Facebook este o activitate care a început în Facebook Groups şi s-a dezvoltat în mod considerabil. Peste 550 de milioane de oameni din întreaga lume accesează, în fiecare lună, grupuri dedicate vânzării şi cumpărării – de la familii ce locuiesc în acelaşi cartier, până la colecţionari de pe toate continentele.

Ce are Marketplace de oferit utilizatorilor săi?

  • O experienţă plăcută – profilele publice ale cumpărătorilor şi vânzătorilor pot fi cu uşurinţă consultate, la fel şi prietenii comuni sau data la care a fost creat contul de Facebook.
  • Idei inspirate ─ în baza informaţiilor publice, Facebook poate arăta produse potrivite preocupărilor utilizatorilor, disponibile la nivel local, astfel încât articolele dorite să fie cât mai uşor de găsit.
  • Accesibilitate – articolele oferite spre vânzare pot fi postate în doar câţiva paşi, sau informaţiile existente într-un grup dedicat vânzării şi cumpărării pot fi distribuite, cei interesaţi putând interacţiona direct pe Facebook.
  • Uşurinţă în folosire – produsele disponibile pot fi sortate în funcţie de categorie, preţ sau locaţie
  • Modalităţi de plată diferite –  cash sau de la persoană la persoană

Transparenţa şi siguranţa sunt principalele avantaje ale Marketplace, unde atât vânzătorul cât şi potenţialul cumpărător interacţionează folosindu-şi profilul de Facebook. În plus, orice suspiciune legată de un produs poate fi raportată de către utilizatori, urmând ca echipa Facebook să verifice situaţia şi să elimine conţinutul nepotrivit.

Date cheie despre Facebook Marketplace, la nivel global:

  • Top 3 categorii de produse: 1) vehicule, 2) articole de mobilier, 3) electronice şi calculatoare (listare în ordine descendentă, în baza datelor colectate în perioada august – octombrie 2017)
  • Top 3 oraşe din afara SUA:  1) Santiago, Chile; 2) Mexico City, Mexic; 3) Londra, Marea Britanie (listate în ordine descendentă, în funcţie de numărul de vânzători)
  • 18 milioane de articole noi au fost scoase la vânzare prin Marketplace în Statele Unite ale Americii, în luna mai 2017
  • Din ianuarie 2017, volumul căutărilor în Marketplace s-a triplet la nivel global
  • Numărul conversaţiilor unice purtate între un potenţial cumpărător şi un vânzător prin intermediul Marketplace a crescut cu 77%, de la lansarea platformei

Marketplace a fost lansată pentru prima dată în Statele Unite ale Americii cu un an în urmă şi a devenit disponibilă în anumite ţări europene începând cu luna august 2017. În perioada următoare, platforma Marketplace va putea fi accesată şi de utilizatorii Facebook din Estonia, Lituania, Letonia, Croaţia, Slovenia, Bulgaria, Grecia, Malta şi Cipru.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...