Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Radu Ștefan Oprea, a vizitat compania Agroserv Măriuța din Drăgoiești, județul Ialomița – producătorul de lactate marca „Lăptăria cu Caimac” -, și apreciază că „pasul următor va fi exportul”.
„Produse românești făcute cu multă pasiune, după metode tradiționale. Povestea de succes a început simplu de la ideea transformării producției de lapte a fermei Agroserv Măriuța în produse cu valoare adăugată mare”, a notat miercuri Radu Ștefan Oprea, pe pagina sa de Facebook.
„Pasul următor: #export”
„Am avut astăzi o discuție foarte aplicată cu dl. Adrian Cocan (n.n.- managerul societății), în care am prezentat programele pe care Ministerul Mediului de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat le pune la dispoziția firmelor care doresc să exporte. Am identificat posibilități concrete de colaborare: prima etapă fiind folosirea sprijinului pe care consilierii economici ai României aflați la post îl oferă companiilor, cea de a doua fiind participarea la târguri și expoziții internaționale și la misiuni economice”, a menționat ministrul.
Dl Adrian Cocan mi-a dezvăluit indirect „misterul” succesului său: o foarte bună pregătire profesională, o cunoaștere în detaliu a procesului tehnologic dublat de o foarte bună înțelegere a obiceiului de consum. Nimic nu a fost întâmplător, orice decizie a fost bine calculată și analizată. Sunt convins că produsele premium (lapte, lapte bătut, sana, iaurt, smăntână, brânzeturi și cașcaval) vor fi, într-un timp foarte scurt, pe mesele din Germania, Marea Britanie, Norvegia, Italia și alte piețe țintă identificate.
Radu Ștefan Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat
Nu toți furnizorii locali se califică pentru aprovizionarea „Lăptăriei”
„Am întrebat și despre integrarea furnizorilor autohtoni în lanțul lor de aprovizionare. Din păcate sticla, capacul, sarea și alte produse trebuie să le importe negăsind calitatea necesară pe piața românească. Îmi doresc ca succesul Lăptăriei cu Caimac să se transmită și altor firme autohtone care înțeleg că există o oportunitate în a deveni furnizori competitivi pentru produsele românești”, a mai arătat oficialul.
În fine, Radu Ștefan Oprea apreciază „pregătirea planului de afaceri, identificarea consultantului, obținerea finanțării prin accesarea de fonduri europene și credite de la bănci, implementarea de tehnologie unică în România, rețetele unice tradiționale adaptate proceselor de fabricație moderne, marketingul, construirea unui brand și intrarea cu produse pe rafturile marilor rețele de magazine” întâlnite la Agroserv Drăgoiești.