0.8 C
București
miercuri, 29 martie, 2023

TeraPlast a avut în 2019 o creștere de 21% a afacerilor. Randamentul capitalului: 15%

Dată:

Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast, cel mai mare producător de materiale de construcții cu capital românesc, a crescut cu 21% în 2019, comparativ cu anul precedent, până la 972,6 milioane de lei, a anunțat marți, într-o conferință de presă, conducerea companiei. În aceeași perioadă, EBITDA* consolidată a Grupului a crescut cu 41%, ajungând la 91,2 milioane de lei, iar randamentul capitalului a fost de 15%.

*) EBITDA este rezultatul operațional minus amortizare și ajustări privind activele, inclusiv rezultatul din vânzarea activelor imobilizate și diferențe de reevaluare, minus provizioane pentru riscuri și cheltuieli, minus venituri din subvenții, minus cheltuieli cu sponsorizările

De unde vin creșterile

Rezultatele vin pe fondul unui context  favorabil al pieţei construcţiilor, precum şi prin capitalizarea investiţiilor anterioare realizate de companiile din grup.

Suntem foarte aproape de pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri, ceea ce reprezintă o dublare a activității Grupului față de acum 2 ani. Totodată, ne respectăm promisiunea de a aduce plus valoare acționarilor noștri prin creșterea cu 85% a profitului net, care a ajuns în 2019 la 41,8 milioane de lei, precum și prin creșterea rentabilității capitalului angajat, de la 9,3% în 2018, la 15% în 2019. Eficiența strategiei de dezvoltare și maturizarea business-urilor recent intrate în Grup se reflectă și în EBIDTA, care s-a dublat în ultimii 2 ani, ajungând la valoarea de 91,2 milioane lei. În 2020 se vor vedea beneficiile investițiilor de 98 milioane lei realizate în 2019, care vor contribui semnificativ la atingerea cifrei de afaceri de 1,25 miliarde de lei, în contextul unei EBITDA de 145 de milioane de lei.
Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast


Cifra de afaceri
EBITDA
2019
(milioane lei*)
2018
(milioane lei*)
Evoluție
TeraPlast Cifra de afaceri
EBITDA
365
37
292,6
20,6
25%
80%
WetterbestCifra de afaceri
EBITDA
308,8
37,6
262
26,4
18%
42%
TeraSteel România și SerbiaCifra de afaceri
EBITDA
269,9
15,1
221
14,6
22%
4%
Tera GalssCifra de afaceri
EBITDA
1,428,9
3,2
0%
-56%
Teraplast Group Cifra de afaceri
EBITDA
972,6
91,2
804,5
64,9
21%
41%
TeraPlast, vedeta grupului

Cea mai bună performanță în 2019 a fost realizată de TeraPlast, cu un avans al afacerilor de 25%, până la 365 milioane de lei, în timp ce EBITDA a înregistrat o creștere de 80% față de perioada similară a anului trecut, până la 37 milioane de lei.

În 2019, compania a produs și vândut peste 16 milioane de metri liniari de țeavă, peste 8 milioane de bucăți de fitinguri și produse rotoformate, 7 milioane de metri liniari de profile și peste 14 mii de tone de granule.

Marje maxime la TeraSteel

TeraSteel România și Serbia au înregistrat cea mai bună marjă de profitabilitate, dintre companiile Grupului, au mai anunțat oficialii.

Îmbunătățirea marjei segmentului de panouri termoizolante se datorează economiilor la achizițiile de materii prime, precum și creșterii gradului de utilizare a capacității de producție din Serbia.

Piața din Serbia continuă să fie o piață cu mare potențial de dezvoltare pentru TeraSteel. Compania a înregistrat în 2019 o majorare a afacerilor cu 18% față de perioada similară a anului trecut, până la 308,8 milioane de lei.

În ceea ce privește EBITDA TeraSteel, aceasta a înregistrat o creștere de 42% față de 2018, până la 37,6 milioane de lei.

Vânzările cantitative au crescut cu peste 30% anul trecut, TeraSteel depășind 3,8 milioane de metri pătrați de panouri sandwich vândute și 7.000 de tone de structuri zincate.

Afacerile Wetterbest, în creștere cu 22%

Cifra de afaceri a Wetterbest, al doilea jucător pe piața țiglei metalice din România, a crescut cu 22% în 2019, la 269,9 milioane de lei, iar EBITDA realizată a fost de 15,1 milioane de lei în 2019.

Din punct de vedere cantitativ, vânzările de țiglă metalică au ajuns la 5 milioane de metri pătrați, cele de tablă cutată au depășit 2 milioane de metri pătrați, iar cele pentru drenaj și accesorii au depășit 4 milioane de bucăți.

Finalizarea, în prima parte a anului 2020, a investiției în valoare de 44,5 milioane lei, demarată în 2019, va susține atât creșterea cotei de piață cât și a profitabilității.

TeraGlas, complet automatizat

TeraGlass a beneficiat de o investiție de 16,1 milioane de lei în 2019, iar în urma acestui proces fluxul de lucru va fi complet automatizat pentru producția ferestrelor și ușilor. În 2019, TeraGlass a vândut peste 118.000 de unități, preponderent pe piețele internaționale.

Investițiile substanțiale aferente anului 2019, în Wetterbest și TeraGlass sunt platformele principale de creştere în 2020, alături de TeraPlast.

De altfel, pentru anul 2020, este estimată o îmbunătățire semnificativă a profitabilității, EBITDA bugetată fiind de peste 145 de milioane de lei, în creștere cu 59% față de 2019, respectiv o cifră de afaceri de 1,25 miliarde de lei, cu 29% mai mare comparativ cu 2019.

Materialele s-ar putea scumpi cu cel mult 5% în 2020

Întrebați dacă vor scumpi materialele pe care le produce Grupul TeraPlast, oficialii companiei au răspuns că, în contextul creșterii prețurilor la materiile prime, în special la oțel, scumpirile ar putea avea o amplitudine de „3%, maximum 5%”. 

Despre Grupul TeraPlast
Cu o tradiție de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător român de materiale de construcții. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România și Serbia, Wetterbest, TeraGlass, TeraPlast Ungaria. Din aprilie 2019, activitatea de reciclare a Grupului se desfășoară în compania independentă TeraPlast Recycling. Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA – este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile TeraPlast sunt incluse în indicii BET-BK, BET-XT, BET-XT-TR și BET-Plus. În cadrul evaluării Vektor în baza a 15 criterii de comunicare în relația cu investitorii, efectuată de ARIR, TeraPlast a obținut nota maximă, 10.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...