-4 C
București
marți, 18 februarie, 2025

O nouă rubrică în Revista Patronatelor: POȘTA REDACȚIEI. Redactorul-șef, în dialog cu cititorii

Dată:

În ultimii cel puțin 20 de ani, dialogul dintre redacții și cititori a suferit schimbări radicale, și nu în favoarea cititorilor. Redacțiile s-au transformat în niște chestii arogante, comunicându-și unilateral mesajele și închizând pas cu pas canalele de comunicare cu propriul public, chit că între timp a apărut conceptul de interactivitate, cu forumuri de discuții la fiecare articol și cu un „social-media” care amenință chiar esența presei. Mare greșeală!! Cred că a venit momentul reluării unui dialog deschis, civilizat, pe teme care ne interesează pe toți și care ar trebui să ne alieze, nu să ne scindeze în „tabere”. Ca jurnalist care și-a început cariera cu administrarea rubricii POȘTA REDACȚIEI, pe la mijlocul deceniului 1990-2000, mă simt azi mai mult decât fericit ca, într-o publicație pe care o controlez integral, să deschid dialogul cu cititorii. Precizare: Nu fac decât să profit, acum, de necazul că alte redacții par să fi uitat cum e să comunice cu cititorii.

Mărturisesc aici: modelul după care mă ghidez în această lansare – și pe care mă mir că nu l-a preluat nimeni în atâta amar de ani – este cel din ziarul „Adevărul” al deceniului 1990-2000.
În edițiile de sâmbătă, pagina 2 din „Adevărul” era dedicată dialogului cu cititorii, iar pe frontispiciul acesteia trona titlul „Directorul ziarului, în dialog cu cititorii”.

Pe lângă răspunsurile personalizate către fiecare… „petent”, în pagina respectivă se mai regăseau „Scrisoarea săptămânii” și câteva propuneri de teme pentru dialogurile din următoarea ediție.

Cât de cald și de interesant a fost dialogul redacției „Adevărul” de atunci cu cititorii!? Asta se poate vedea în orice arhivă a unei biblioteci mai serioase care a păstrat ziarele (sau cel puțin copiile acestora) din acei ani.

Important este, acum, că ne vom aventura împreună într-un astfel de dialog, pe care eu mi-l doresc să fie cel puțin la fel de cald și de intersant ca în anii de glorie ai Adevărului.

Mă numesc Dan Străuț, sunt redactorul-șef al Revistei Patronatelor și vă propun să dezvoltăm în continuare rubrica POȘTA REDACȚIEI!

Dumneavoastră să ne scrieți, într-un limbaj firesc, omenesc, prietenesc sau nu. Iar noi să vă răspundem – și să vă consemnăm mesajele – într-o manieră care vă va respecta opiniile și, în măsura posibilităților, vă va comunica răspunsurile adecvate.

Nu va fi, aici, „sfatul specialistului” sau „soluția miraculoasă” la problemele semnalate. Va fi, în schimb, o platformă în care vom dialoga, deschis, pe teme de interes general. Va fi – sunt absolut sigur că ați înțeles ideea – o platformă de dialog constructiv.

Fără politică, fără insulte, fără acuzații, fără mișto-uri sau persiflări care până la urmă nu duc niciunde – cu toate că, da, traversăm o perioadă cețoasă când media e plină de de-astea!
Invitația mea constă într-un dialog civilizat, pe cât posibil cu numele și prenumele Dumneavoastră la vedere. Zic și eu: Decât să ne „certăm” pe Facebook sau pe diverse forumuri fără a ajunge la vreo concluzie, mai bine să conversăm agreabil pe REVISTA PATRONATELOR. Ca în vremurile alea bune în care cititorii trimiteau texte civilizate și redacțiile răspundeau civilizat și personalizat.

Sincer să fiu, nu înțeleg la ce naiba folosesc mesajele conflictuale de pe forumuri, la ce ar putea fi utile acele „săgeți negre” pe care și le tot trimit posterii, ei între ei sau chiar împotriva autorilor de articole… Ce rost au și mai ales de ce au loc toate acele atacuri?! În fine, poate că asta nu-i treaba mea.

Regulile de dialog

OK, nu mai insist, menționez în continuare doar câteva REGULI pentru viitoarea noastră comunicare:
– Scrieți-ne mesaje pe cât posibil concise, care pun (sau pot rezolva) probleme de interes cu adevărat general – decât să ne tot plângem de starea noastră deplorabilă, mai bine să ne căutăm ieșirea la liman
– Transmiteți sugestii și/sau recomandări care i-ar putea interesa pe cât mai mulți dintre ceilalți oameni care le vor citi (pentru că, atenție, mesajele vor fi publicate!)
– Abordăm teme ca Economie, Societate, Sănătate, Educație, Infrastructuri (de transport, de agricultură, de IT&Comunicații tehnologice etc.), Familie (…) și propunem soluții pentru dezvoltarea acestora
– Le propunem celorlalți cititori exemple de succes
– Dăm și cu EI de pământ, sigur că da, nu suntem naivi sau „ne-critici”, dar numai prin comparații cu soluțiile pozitive, posibile
– Nu discutăm teme politice! REVISTA PATRONATELOR este o publicație ne-politică în sensul că nu reflectă sub nicio formă declarații/intervenții/opinii ale oficialităților ce se perindă pe la „butoanele” economiei și societății românești. Discutăm FAPTE, nu DECLARAȚII! Proiecte în lucru, nu elucubrații de la televizor!!

Și acum, câteva reguli „tehnice”:
– Așteptăm scrisorile Dumneavoastră pe una din următoarele adrese de e-mail: revista.patronatelor@gmail.com sau dan.straut@revista-patronatelor.ro, cu mențiunea „Pentru POȘTA REDACȚIEI”
– Nu depășiți 2.000 de semne per mesaj, dacă acesta nu e destinat rubricii „Scrisoarea Săptămânii”
– Nu depășiți 3.000 de semne, dacă mesajul este destinat rubricii „Scrisoarea Săptămânii” – nimeni nu va avea răbdarea să citească texte mai lungi, ca acesta 🙂
– Așteptăm mesajele Dumneavoastră până cel mai târziu în zilele de vineri, orele 23.50, pentru ca acestea să fie reflectate adecvat în POȘTA REDACȚIEI care va apărea, de regulă, în REVISTA PATRONATELOR din fiecare sâmbătă seara
– Scrieți fără nici cea mai mică reținere mesaje pozitive, apreciative, despre ONG-uri, patronate, camere de comerț, asociații de business, chiar firme (societăți comerciale) care au făcut sau vor face un BINE! Le vom publica fără milă față de cei care își dau ochii peste cap că „Vaai, am făcut reclamă!”
– Remember – Fără politică, fără atacuri, fără aluzii neconforme la alți cititori! Mesajele rezonabile, chiar pozitive, cu soluții și exemple, sunt de o mie de ori preferabile celor negative.

Redacția REVISTA PATRONATELOR nu își rezervă dreptul de a „selecta”, adică de a „admite/respinge” anumite mesaje. Dar își trasează foarte clar responsabilitatea de a NU publica eventualele injurii, vituperații, insulte, atacuri ori diverse invective transmise față de oficialități, de persoane publice sau de (ceil)alți cititori, oricât ar fi ele de… ăă… justificabile la un moment dat.

Pe scurt, vă propun un dialog civilizat, cu semnalări de situații, cu propuneri și soluții, de preferat cu experiențe personale, cu mesaje pe cât posibil pozitive și constructive. Merg și cele haioase, dar numai din acelea care ne ajută să ne mai descrețim frunțile.

Nu ne trimiteți texte/poze/video de genul „Martor ocular” sau „Scuipați aici!” – REVISTA PATRONATELOR nu e deloc și nu va fi vreodată platforma potrivită pentru așa ceva!

Convins fiind că ați înțeles modelul de mesaje pe care le așteptăm pentru POȘTA REDACȚIEI, sunt nerăbdător să deschidem dialogul cald și interesant cu REVISTA PATRONATELOR.

P.S.

Am, aici, un mesaj către „marii editorialiști” ai anilor 90 care mai sunt încă, și azi, cocoțați pe piedestalurile presei postdecembriste:
Faptul că în acei ani nu puteați să vedeți toate reacțiile cititorilor nu înseamnă că toți cititorii v-au iubit, admirat și/sau adulat, așa cum s-ar crede având în vedere tirajele spre milion ale ziarelor din primii ani de după Revoluție. Și pe-atunci se găseau destui detractori care – având ei sau nu dreptate – vă înjurau fără menajamente. Doar că o făceau pe la colțuri, prin cârciumi, prin scări de blocuri, nevăzuți de nimeni.
Astăzi, detractorii și înjurătorii voștri nu sunt nici mai mulți, nici mai puțini decât atunci, diferența este doar că acum se văd, și se văd public!
A vă ascunde de ei, de opiniile lor, a refuza dialogul cu ei, înseamnă o lașitate și o incapacitate de comunicare deschisă cu oamenii care – având ei sau nu dreptate – n-au aceeași opinie cu a voastră.
Personal, vă mulțumesc că nu ați deschis, că ați refuzat sistematic dialogul cu dușmanii de opinie – mi-ați lăsat mie loc destul pentru a discuta și cu ai voștri, și cu ai mei.
Stați în continuare liniștiți acolo, pe piedestalurile voastre, și lăsați-mi mie plăcerea de a vorbi direct cu oamenii! Cu prietenii și, deopotrivă, cu dușmanii mei de opinie! Cu cititorii REVISTEI PATRONATELOR!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.