22.2 C
București
marți, 23 iulie, 2024

Orange România a anunțat pentru primul trimestru al anului o cifră de afaceri consolidată de 384 de milioane de euro

Dată:

Liderul pieței de telecomunicații de la noi vorbește prin vocea CEO-ului său despre această perioadă ca despre una caracterizată printr-un singur cuvânt – „intens”
Grupul Orange a anunțat imediat după Paști rezultatele financiare pentru primul trimestrul al anului 2022, disponibile la 31 martie. În intervalul ianuarie – martie, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 384 de milioane de euro. Dinamica pieței în primul trimestru al anului 2022 este reflectată de creșterea vânzărilor de echipamente, în pofida contextului global nefavorabil pricinuit de lipsa stocurilor, dar și de diminuarea veniturilor din servicii, provocate de scăderea ratelor de terminație.

Potrivit datelor oficiale communicate, la 31 martie 2022, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,5 milioane de clienți, servicii fixe în bandă largă către 1,32 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,5 milioane de clienți.

Pentru Orange în România, trimestrul întâi a fost marcat de finalizarea tranziției Orange Romania Communications către brandul Orange și de lansarea primei oferte comune de servicii fix-mobil destinată tuturor clienților Orange și Orange Romania Communications. Cele două companii continuă să funcționeze ca două entități juridice separate.

Pe parcursul primelor trei luni din 2022, peste 11.000 de locuitori din 50 de localități din mediul rural au primit acces la conectivitate 4G, procentul de acoperire fiind de 98,38% din populație, în timp ce 89 de noi localități din mediul urban și rural s-au bucurat de avantajele rețelei 4G+, procentul de acoperire atingând 72,48% din populație.

În ceea ce privește rețeaua 5G, aceasta este disponibilă astăzi clienților din 17 orașe. Tot în acest trimestru, capacitățile 5G au fost testate cu succes în premieră în laboratorul 5G Orange din România, unde a fost realizat primul apel de date ce folosește nativ doar infrastructura 5G, respectiv rețeaua de tip StandAlone (5G SA), ceea ce permite uRLLC (Ultra-Reliable Low Latency Communications), oferind latență de sub 5ms și capacitate mare de transfer a datelor în partiții dedicate ale rețelei 5G.

Primul trimestru al anului 2022 a fost marcat de o creștere a veniturilor totale din servicii pentru companii față de aceeași perioadă a anului 2021, continuând tendința ultimilor ani. Segmentul IT&C rămâne cel mai dinamic, cu creșteri semnificative în zona de securitate cibernetică și Cloud. La nivelul ultimelor 3 luni, veniturile din servicii mobile au fost în creștere, completând celelalte verticale în ascensiune, în contextul extinderii conceptului de birou de oriunde.

În primul trimestru al acestui an, YOXO, abonamentul 100% digital, la preț minimal și fără limite contractuale, a ajuns la o bază de clienți de aproape 3 ori mai mare față de aceeași perioadă a anului precedent. Creșterea se datorează în mod special caracteristicilor acestui produs inovator, accesibil și flexibil, administrat direct de pe telefonul mobil.

Nivelul de utilizare a serviciului My Orange și numărul clienților care au optat pentru zona de e-commerce și servicii digitale au continuat să crească în T1 2022. Această tendință a fost susținută de ofertele digitale exclusive, cât și de funcționalitățile îmbunătățite în aplicație pentru tranzacțiile procesate digital. O creștere semnificativă au avut-o și canalele de chat bot, Djingo, respectiv voice bot, Djia. Numărul de conversații cu Djingo a crescut în T1 2022 cu 40% față de T1 2021, în timp ce jumătate de milion de clienți au discutat în primul trimestru al anului cu Djia.

Intens poate fi cuvântul care descrie cel mai bine aceste prime trei luni ale lui 2022, un trimestru în care eforturile noastre au fost îndreptate și mai puternic către clienți, într-o reală tornadă operațională provocată de contextul socio-economic dificil și de criza politico-militară și umanitară dată de războiul din Ucraina. Un astfel de efort a fost continuitatea comunicării cu Ucraina, pe fondul preocupării noastre de a ține oamenii aproape, conectați, și al responsabilității Orange față de societate. În cel mai scurt timp, ne-am mobilizat și am venit în sprijinul tuturor celor afectați de criza din Ucraina cu soluții urgente pentru a-i ajuta să comunice ușor cu cei apropiați și să aibă acces rapid la informație, demonstrând, astfel, solidaritatea noastră față de poporul ucrainean.
În pofida provocărilor, rezultatele noastre sunt pozitive și ne confirmă faptul că produsele și serviciile Orange posedă cel mai înalt nivel de calitate. Cele două mari milestones pentru noi, schimbarea numelui operatorului Telekom Romania Communications în Orange Romania Communications și finalizarea tranziției sale către brandul Orange, încununate de prima ofertă comună de servicii fix-mobil pentru toți clienții Orange, au fost dublate de alte realizări importante. Printre acestea se află furnizarea accesului la conectivitate către noi clienți, fructificarea de către Orange Business Services a dinamismului zonei de IT&C, cât și interactivitatea și accesibilitatea serviciilor digitale, segment mult apreciat de utilizatori.
Felicit din nou marea echipă Orange care ne-a arătat în aceste vremuri dificile că dispune de resurse uriașe de operativitate și empatie, consolidând poziția și numele Orange pe piața locală de telecomunicații.

Liudmila Climoc
CEO Orange România

Despre Orange
Orange este unul dintre cei mai importanți operatori de telecomunicații din lume, cu vânzări de 41 de miliarde de euro în 2017  și 150.000 de angajați la nivel mondial. Grupul Orange este un important furnizor de servicii globale IT și de telecomunicații pentru companii multinaționale, sub brandul Orange Business Services.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...