Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC – anunță că a demarat, luni, o serie de discuții cu reprezentanții furnizorilor de utilități publice, respectiv Distrigaz Sud Rețele, Engie România și Enel România.
Potrivit ANPC, în urma centralizării la nivel național a sesizărilor primite de la consumatori, au fost puse în discuție următoarele probleme:
– întârzieri nejustificate în efectuarea lucrărilor de execuție ale branșamentelor
– întârzieri în realizarea branșamentelor din cauza relației dintre entitățile emitente de avize
– majorările facturilor fără o informare corectă, completă și precisă în prealabil a consumatorilor, majorări urmate de recalculări
– necesitatea stabilirii unui grup de lucru la nivelul entităților implicate în domeniul furnizorilor de utilități.
Birou Unic pentru branșări/debranșări
„Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a propus constituirea unui Birou Unic pe lângă consiliile locale din care să facă parte toate entitățile emitente de avize și autorizații ce vizează debranșarea/branșarea populației de la utilități publice”, menționează ANPC într-un comunicat.
Această propunere a avut la bază proiectul-pilot desfășurat la nivelul județului Constanța în perioada 2018-2019 în cadrul căruia atât Consiliul Județean, cât și furnizorii de utilități din județul Constanța au creat un grup eficient de lucru în folosul consumatorilor.
Horia-Miron Constantinescu, președintele ANPC
De asemenea, „ANPC a propus desemnarea unui reprezentant al fiecărui furnizor de utilități la nivel de județ în vederea urgentării soluționării sesizărilor consumatorilor”, se mai arată în comunicat.