8.7 C
București
vineri, 1 martie, 2024

Aveți credite bancare? Dacă „taxa pe lăcomie” vă va lovi la rambursarea ratelor, vă puteți adresa CSALB

Dată:

Clienții băncilor ar putea să apeleze la Centrul de Soluționare Alternativă a Ligiilor în domeniul Bancar – CSALB – dacă vor fi afectați, la rambursarea ratelor, de Ordonanța 114/2018 (care conține și „taxa pe lăcomie”), au anunțat miercuri reprezentanții Centrului.

„E posibil să fie ceva mai multe cereri din partea consumatorilor ca urmare a creșterii cursului, dacă această creștere va fi pe un trend asemănător, dacă nu ascendent pe parcursul lui. E posibil să avem mai multe cereri din partea consumatorilor ca urmare a creșterii cursului pentru creditele denominate în euro”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB, citat de hotnews.ro.

În ceea ce privește OUG 114, vorbim de un impact al acestei taxe a serviciilor prestate de bănci, dar pentru viitor. E posibil să vedem un impact al acestei ordonanțe pe viitor, pe finalul acestui an sau de acum înainte. Impactul nu îl putem cuantifica în acest moment. Centrul de Soluționare Alternativă nu are o soluție pentru o tipologie. Fiecare dintre litigiile Centrului de Soluționare Alternativă beneficiază de o abordare bucată cu bucată. Fiecare dintre cereri sunt soluționate separat prin intermediul conciliatorilor și de disponibilitatea băncii de a negocia.
Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB

Soluțiile ar putea fi reeșalonarea, rescadențarea sau încercarea de diminuare a ratei lunare prin eliminarea unui comision, a mai arătat oficialul CSALB.

Peste 1 milion de euro obținuți din negocierile consumatorilor cu băncile în 2018

Negocierile realizate prin intermediul CSALB au adus un beneficiu de 1,015 milioane de euro, deopotrivă consumatorilor, cât și întregului sistem bancar din România.

Suma precizată reprezintă „o diminuare a efortului de plată pentru consumatorii români, obținută în anul 2018 și, în același timp, permite continuarea raporturilor contractuale în care s-au angajat cele două părți”, precizează, într-un comunicat, CSALB.

Față de valoarea înregistrată în anul 2017, suma din 2018 este de peste trei ori mai mare.

Dacă ne gândim că în anul 2017 consumatorii români au obținut o diminuare a efortului de plată de 303.000 de euro în urma negocierilor cu băncile, creșterea înregistrată anul trecut este remarcabilă. Depășirea pragului de 1 milion de euro arată, pe de o parte, faptul că tot mai mulți consumatori au ales calea dialogului prin intermediul CSALB, în schimbul rezolvării litigiilor în instanță și, pe de altă parte, disponibilitatea băncilor de a negocia.
Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB

Recordul anului 2018: reducere de 39.000 de euro a efortului de rambursare la un credit

Cel mai important caz, din punct de vedere valoric soluționat de conciliatorii CSALB anul trecut a fost cel al unui consumator din București care a obținut o reducere a efortului de plată de aprope 39.000 de euro.

„În acest caz, banca a acceptat eliminarea pe viitor a comisionului de administrare și restituirea comisionului de acordare a creditului. Același consumator a obținut, tot prin intermediul CSALB, ștergerea soldului de 18.000 de pentru un credit încheiat cu o altă bancă”, a mai comunicat instituția.

Cererile către CSALB aproape s-au triplat

Anul 2018 a adus rezultate importante: cererile venite din partea consumatorilor au depășit încă din luna octombrie pragul de 1.000 și au încheiat anul la nivelul de 1.293. În 2017 au fost înregistrate doar 505 cereri.

Numărul dosarelor constituite în anul 2018 a crescut cu 255% în raport cu numărul dosarelor formate în anul precedent: de la 214 dosare formate în 2017, la 550 dosare în 2018.

Dintre aceste dosare, 90% au fost soluționate favorabil, prin înțelegerea părților.

Activitatea Centrului a fost eficientizată anul trecut și prin introducerea aplicației online, prin care consumatorii pot depune cererile de conciliere.

De la introducerea aplicației, sfârșitul lunii iulie, și până la finele anului, 365 de cereri au venit direct de pe site, cu ajutorul aplicației (reprezentând aproximativ 30% din numărul total al cererilor conforme înregistrate în anul 2018).

Proiecte pentru 2019

În acest an, CSALB va continua campania de informare a consumatorilor prin intermediul Caravanei CSALB.

În 2018, reprezentanții Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar au prezentat beneficiile concilierii consumatorilor din Timișoara, Cluj-Napoca, Constanța și Iași.

Anul acesta, Caravana CSALB își propune să ajungă și în alte orașe importante ale țării, precum Craiova, Brașov, Sibiu sau Oradea.

Consumatorii pot afla că întreaga procedură este gratuită pentru ei și timpul de rezolvare a unui dosar este de cel mult 90 de zile.

În plus, de la conciliatorii care însoțesc această Caravană CSALB, pot obține informații directe despre modul în care se desfășoară negocierile cu băncile.

„Tot pentru o mai bună comunicare cu consumatorii, anul acesta CSALB va implementa și un sistem de call-center”, au mai anunțat oficialii Centrului.

Despre CSALB
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...