Asociația Berarii României anunță o creștere de peste 2% în volum a pieței berii pe primele șapte luni ale anului în curs, față de aceeași perioadă a anului trecut. Sectorul berii are un rol important în dezvoltarea economiei României datorită caracterului său profund național ce are la bază o producție locală de peste 97% și folosirea ingredientelor provenite din agricultura locală în proporție de 70%. Rolul de motor al economiei României pe care sectorul berii îl are este confirmat și de valoarea adăugată pe care acesta o generează în toate domeniile conexe de activitate care depășește 860 milioane euro și de contribuția importantă la bugetele de stat și locale care este peste 530 milioane euro.
Evoluția pieței berii în perioada ianuarie – iulie 2017 a fost una pozitivă, dar indiscutabil moderată. În acest moment, considerăm că se întrunesc premisele pentru ca piața să își continue evoluția, dar numai rezultatele finalului de an vor putea să confirme, sau să infirme, consolidarea acestui trend. Un factor determinant al evoluției pozitive a pieței berii rămâne în mod cert asigurarea în continuare a unui context economic și a unui cadru de reglementare predictibile, cele care au permis de altfel pieței berii ca începând de anul trecut să evolueze în mod natural, bazându-se pe dinamica cererii și ofertei. Susținem predictibilitatea contextului economic, întrucât astfel poate fi protejată puterea de cumpărare a românilor. Pentru a-și cumpăra un litru de bere, un român trebuie să muncească 22 de minute, în timp ce un german trebuie să muncească doar 8 minute, iar un olandez 9 minute. Intervenția unui factor economic imprevizibil poate mări oricând acest decalaj, cu consecințe negative pentru întregul lanț de activități conexe producției de bere: agricultura, HoReCa, comerțul cu amănuntul, transporturile, industria de ambalaje.
Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României
Sectorul berii are o influență pozitivă semnificativă și asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, în întreaga țară, direct și indirect, a 85.000 de locuri de muncă pentru români, contribuind astfel implicit la asigurarea traiului zilnic a familiilor acestora.
„Românii au toate motivele să iubească berea. Pe lângă calitatea acesteia de a-i aduce aproape pe cei dragi, berii i se datorează și un întreg lanț de efecte pozitive pentru economie, implicit pentru români. E important să știm că, dincolo de reușita unei seri, fiecare pahar de bere pe care îl savurăm înseamnă și locuri de muncă, valoare adăugată, importante contribuții la bugetul de stat”, a adăugat Julia Leferman.
Despre Asociația Berarii României
Asociația Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară. În cei treisprezece ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă. Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI. Cele douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, aparținând membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara. Începând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 6.500 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.