6.5 C
București
joi, 23 martie, 2023

La magazin, nu vom mai primi ca rest bomboane sau chibrituri | DOCUMENT: Schimbările normative privind protecția consumatorilor

Dată:

Comercianții vor fi obligați, între altele, să dea rest clienților numai bani în numerar, fiind interzisă oferirea de produse, arată proiectul unei ordonanțe de urgență care modifică întregul regim al protecției consumatorilor. Iar sistemul amenzilor prevede calculul acestora în procente din cifra de afaceri (din vânzări), nu în sume definite ca în prezent.

Proiectul a fost publicat pe site-ul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor – ANPC – și va sta în dezbatere publică până pe 14 februarie 2019.

„Este interzisă plata restului altfel decât în numerar”

În prezent, comercianții oferă clienților, ca rest la sumele plătite, produse cum ar fi bomboane, chibrituri, gumă de mestecat sau pungi, motivând că nu au monede numerar.

Această practică va trebui să înceteze, sau comercianții riscă amenzi dintre cele mai usturătoare, fiind exprimate nu în sume concrete, ci în procente din vânzări – între 2% și 5% din cifra de afaceri!

„Este interzisă plata restului către consumator sub orice altă formă decât acordarea acestuia în numerar”, arată una dintre cele mai controversate prevederi ale viitorului act normativ inițiat de ANPC.

Cum se schimbă regimul protecției consumatorilor

Este vorba despre proiectul Ordonanței de Urgență a Guvernului privind modificările și completarea unor acte normative referitoare la protectia consumatorilor, și anume:
1. Ordonanţa de urgenţă nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 389 din 11 iunie 2010, cu modificările și completările ulterioare
2. Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 208 din 28 martie 2007, cu modificările și completările ulterioare
3. Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, publicată Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 899 din 28 decembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare
4. Legea nr. 258/2017 privind comparabilitatea comisioanelor aferente conturilor de plăţi, schimbarea conturilor de plăţi şi accesul la conturile de plăţi cu servicii de bază, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 1032 din 28 decembrie 2017
5. Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 543 din 03 august 2012.

Potrivit ANPC, proiectul se va afla în dezbatere publică timp de 30 de zile, perioadă în care cei interesați pot trimite sugestii și păreri referitoare la viitorul normativ pe adresa de e-mail cabinet@anpc.ro.

DOCUMENT
Proiectul normativ și Nota de Fundamentare a acestuia pot fi descărcate de AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...