20.2 C
București
joi, 25 iulie, 2024

Monitorul prețurilor la alimente a fost lansat de Consiliul Concurenței. Cum poți afla cât costă 30.000 de produse

Dată:

Consiliul Concurenței a lansat marți Monitorul prețurilor produselor alimentare, platforma online care permite consumatorilor să afle prețurile pentru 30.000 de produse la principalii retaileri și comercianți cu amănuntul.

„Până în acest moment, lanțurile de magazine care participă la proiect sunt Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan”, au anunțat reprezentanții Consiliului Concurenței, într-o conferință de presă.

Începând de astăzi avem platforma Monitorul prețurilor în formulă completă. Dacă până acum putea fi accesat doar Monitorul prețurilor carburanților, de astăzi, consumatorii pot verifica atât prețurile alimentelor, dar și ale carburanților, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la locațiile fizice ale magazinelor, respectiv ale benzinăriilor. Practic, au la îndemână un instrument pe care îl pot folosi pentru a-și planifica cumpărăturile și alimentarea, fără a avea surprize atunci când ajung la magazin sau la benzinărie. Vor ști care dintre comercianți are cea mai bună ofertă, precum și suma de bani pe care o vor cheltui, deoarece au calculat-o în prealabil.
Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței

Sunt listate prețuri la 30.000 de produse din peste 1.700 de magazine

În forma actuală, Monitorul prețurilor produselor alimentare poate fi accesat la nivelul întregii țări de pe mobil, tabletă sau PC și afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine.

Aplicația pentru mobil poate fi descărcată din Google Play sau App Store, iar platforma web poate fi accesată la adresa www.monitorulpreturilor.info.

Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atât magazinele disponibile în zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziționeze, precum și prețurile practicate de acestea.

Aplicația Monitorul prețurilor este dezvoltată de compania Maguay, iar căutările și consultarea aplicației pot fi efectuate doar pe teritoriul țării.

Consiliul Concurenței gestionează platforma, dar datele/informațiile sunt încărcate în aplicație, la nivel național, de către companiile partenere.

Proiectul are o valoare totală de 1,4 milioane de lei fără TVA (305.880 de euro) și este finanțat integral de la bugetul de stat. Autoritatea de concurență a iniţiat proiectul Monitorul prețurilor în 2016, având ca partener instituţional Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC.

Reamintim că în luna iulie a acestui an Consiliul Concurenței a lansat Monitorul prețurilor la carburanți, una dintre componentele Monitorului Prețurilor, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalele rețele de distribuție a carburanților auto. Cele mai recente rezultate arată că platforma a înregistrat în jur de 1,8 milioane de căutări, la trei luni și jumătate de la lansare, ceea ce arată utilitatea platformei în rândul consumatorilor.

Cum funcționează Monitorul prețurilor la alimente

Potrivit Consiliului Concurenței, modul de funcționare a noii platforme este următorul:
– Se accesează pagina www.monitorulpreturilor.info sau se deschide aplicația mobilă și se selectează pictograma Produse alimentare
– Aplicația va solicita permisiunea pentru a localiza zona în care se află persoana care accesează platforma
– Se utilizează una dintre cele două modalități de căutare a produselor: fie se introduc cuvinte cheie, de exemplu, „iaurt”, fie se selectează produsul dorit din categoria listată în partea stângă ecranului, de exemplu, categoria „Lactate”
– Pentru adăugarea produsului în coș se selectează butonul  , iar pentru renunțarea la produs se selectează butonul
– Aplicația oferă posibilitatea de vizualizare a rezultatelor doar în momentul în care sunt adăugate minimum 5 produse în coș.

Aplicația va afișa mai multe filtre de căutare:
– distanța în jurul locației curente (locul în care se află persoana care a accesat platforma)
– în jurul locației selectate
– într-o localitate.

Aplicația va afișa, conform criteriilor selectate:
– Rezultatele, în ordinea crescătoare a prețurilor, pentru magazinele din aria de selecție ce conțin toate produsele adăugate, iar magazinele ce nu au în stoc unele din produse sunt plasate în josul paginii, în ordinea descrescătoare a numărului de produse selectate care se regăsesc în oferta proprie
– În cazul magazinelor ce nu au în stoc produsele selectate în coș, se afișează produsul care lipsește și se dă posibilitatea utilizatorului să aleagă și să adauge un alt produs echivalent din acea Categorie, aflat în stocul magazinului respectiv, pentru o nouă comparare.

Aplicația mai oferă:
– posibilitatea de vizualizare a detaliilor (preț, valoare coș, detalii magazin, ultima actualizare) despre produsele disponibile în locația selectată, prin apăsarea butonului
– posibilitatea de vizualizare, în Google Maps, a locației exacte a magazinului, dar și distanța până la acesta, prin selectarea butonului.

Aplicaţia oferă posibilitatea de a contacta Autoritatea de Concurenţă atât pentru Sesizări/reclamaţii, cât şi pentru recomandări.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...