8.1 C
București
joi, 23 martie, 2023

Studiu ING Bank: Unul din trei europeni crede că nu va reuși verodată să dețină propria casă | DOCUMENT

Dată:

Peste o treime dintre europenii care în prezent nu dețin o casă nici nu se așteaptă să dețină vreodată o proprietate având în vedere costurile în creștere a chiriilor, creșterea ponderată a veniturilor  și costurile ridicate ale caselor, arată rezultatele celui de-al șaptelea studiu anual ING International Survey privind prețul caselor și creditelor ipotecare.

Cei mai mulți dintre cei care nu dețin o casă, dar nici nu se așteaptă să își permită să cumpere una, sunt în Germania (45%), Italia (44%) și Marea Britanie (41%).

Studiu ING arată că numai 9% dintre europenii care nu dețin o casă în prezent estimează că își vor cumpăra prima casă înainte să împlinească 30 de ani.

Dintre cei care nu se gândesc să cumpere o proprietate, 56% spun că nu estimează că vor avea venituri suficiente. Aproximativ 19% anticipează că prețurile vor rămâne ridicate, pe de altă parte 16% nu se pot baza pe siguranța locului de muncă.

Însă studiul mai arată că 60% dintre cei care dețin o proprietate au cumpărat-o înainte de a împlini 30 de ani.

„Scump și nedrept”

Mulți cetățeni ai Europei simt în mod cert că prețurile caselor sunt prea ridicate în zona lor. 57% o categorizează ca fiind scumpă, în timp ce 25% își plătesc cu dificultate rata sau chiria lunară. Chiriașii sunt chiar mai predispuși să spună că piața imobiliară din țara lor este scumpă (62% vs 55%) sau supraevaluată (32% vs 22%).

Cum mulți chiriași se simt depășiți de prețurile ridicate, 61% declară că piața imobiliară locală este pe un curs greșit.

Ar trebui să intervină părinții?

Dobânzile scăzute din ultimul deceniu au dus la o creștere a prețurilor imobiliare și au făcut achiziția primei case mai dificilă.

Conform studiului ING, 72% dintre europeni sunt de acord că este din ce în ce mai dificil să cumpere prima proprietate, cu o majoritate de 65% care consideră că este mai dificil din 2015.

Una din soluții ar putea veni din „Finanțarea de acasă”, în condițiile în care părinții au posibilitatea să ofere un sprijin financiar. 44% dintre europeni cred că părinții ar trebui să le ofere copiilor lor un sprijin financiar atunci când își cumpără o casă. 62% dintre europeni ar vedea acest ajutor ca o bună investiție.

Studiul mai arată și o deschidere către un mod de trai într-o familie extinsă. 13% dintre europeni își împart casa cu părinți și bunici, cele mai mari procente fiind în România (22%) și Polonia (19%). Puțin peste o treime dintre respondenți spun că ar lua în calcul această variantă pe viitor, cei mai deschiși la idee fiind spaniolii, cu 47%.

Maria Ferreira: Mulți tineri europeni se simt excluși de pe piața imobiliară

Maria Ferreira, senior economist la ING, declară: „Industria imobiliară în Europa se schimbă. Casele accesibile devin din ce în ce mai rare, mai ales în zonele urbane, aglomerate, unde cererea mare duce la prețuri mai mari de chirii și construcții. Studiul ING arată că acestea sunt cele mai mari provocări ale tinerei generații și pentru cei care vor să cumpere prima proprietate (în special cei care vor să întemeieze o familie).

Mulți tineri europeni se simt excluși de pe piața imobiliară, fiind frustrați de șansele lor de a putea cumpăra o casă în următorii 5 ani. Pentru cetățenii unor țări e chiar mai îngrijorător: în cazul a 45% dintre tinerii sub 45 de ani din Belgia, Luxembourg, Olanda, România și Spania, jumătate dintre venituri se duc pe chirie sau rata casei. Procentul explică de ce sunt pesimiști cu privire la viitor și cred că piața imobiliară din țara lor este pe un curs greșit.”

Raportul complet, care surprinde viziunea a aproape 15.000 de persoane din 13 țări din Europa, SUA și Australia, poate fi descărcat de AICI.

Despre ING Bank România

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...