10.1 C
București
duminică, 20 aprilie, 2025

Studiu ING Bank: Unul din trei europeni crede că nu va reuși verodată să dețină propria casă | DOCUMENT

Dată:

Peste o treime dintre europenii care în prezent nu dețin o casă nici nu se așteaptă să dețină vreodată o proprietate având în vedere costurile în creștere a chiriilor, creșterea ponderată a veniturilor  și costurile ridicate ale caselor, arată rezultatele celui de-al șaptelea studiu anual ING International Survey privind prețul caselor și creditelor ipotecare.

Cei mai mulți dintre cei care nu dețin o casă, dar nici nu se așteaptă să își permită să cumpere una, sunt în Germania (45%), Italia (44%) și Marea Britanie (41%).

Studiu ING arată că numai 9% dintre europenii care nu dețin o casă în prezent estimează că își vor cumpăra prima casă înainte să împlinească 30 de ani.

Dintre cei care nu se gândesc să cumpere o proprietate, 56% spun că nu estimează că vor avea venituri suficiente. Aproximativ 19% anticipează că prețurile vor rămâne ridicate, pe de altă parte 16% nu se pot baza pe siguranța locului de muncă.

Însă studiul mai arată că 60% dintre cei care dețin o proprietate au cumpărat-o înainte de a împlini 30 de ani.

„Scump și nedrept”

Mulți cetățeni ai Europei simt în mod cert că prețurile caselor sunt prea ridicate în zona lor. 57% o categorizează ca fiind scumpă, în timp ce 25% își plătesc cu dificultate rata sau chiria lunară. Chiriașii sunt chiar mai predispuși să spună că piața imobiliară din țara lor este scumpă (62% vs 55%) sau supraevaluată (32% vs 22%).

Cum mulți chiriași se simt depășiți de prețurile ridicate, 61% declară că piața imobiliară locală este pe un curs greșit.

Ar trebui să intervină părinții?

Dobânzile scăzute din ultimul deceniu au dus la o creștere a prețurilor imobiliare și au făcut achiziția primei case mai dificilă.

Conform studiului ING, 72% dintre europeni sunt de acord că este din ce în ce mai dificil să cumpere prima proprietate, cu o majoritate de 65% care consideră că este mai dificil din 2015.

Una din soluții ar putea veni din „Finanțarea de acasă”, în condițiile în care părinții au posibilitatea să ofere un sprijin financiar. 44% dintre europeni cred că părinții ar trebui să le ofere copiilor lor un sprijin financiar atunci când își cumpără o casă. 62% dintre europeni ar vedea acest ajutor ca o bună investiție.

Studiul mai arată și o deschidere către un mod de trai într-o familie extinsă. 13% dintre europeni își împart casa cu părinți și bunici, cele mai mari procente fiind în România (22%) și Polonia (19%). Puțin peste o treime dintre respondenți spun că ar lua în calcul această variantă pe viitor, cei mai deschiși la idee fiind spaniolii, cu 47%.

Maria Ferreira: Mulți tineri europeni se simt excluși de pe piața imobiliară

Maria Ferreira, senior economist la ING, declară: „Industria imobiliară în Europa se schimbă. Casele accesibile devin din ce în ce mai rare, mai ales în zonele urbane, aglomerate, unde cererea mare duce la prețuri mai mari de chirii și construcții. Studiul ING arată că acestea sunt cele mai mari provocări ale tinerei generații și pentru cei care vor să cumpere prima proprietate (în special cei care vor să întemeieze o familie).

Mulți tineri europeni se simt excluși de pe piața imobiliară, fiind frustrați de șansele lor de a putea cumpăra o casă în următorii 5 ani. Pentru cetățenii unor țări e chiar mai îngrijorător: în cazul a 45% dintre tinerii sub 45 de ani din Belgia, Luxembourg, Olanda, România și Spania, jumătate dintre venituri se duc pe chirie sau rata casei. Procentul explică de ce sunt pesimiști cu privire la viitor și cred că piața imobiliară din țara lor este pe un curs greșit.”

Raportul complet, care surprinde viziunea a aproape 15.000 de persoane din 13 țări din Europa, SUA și Australia, poate fi descărcat de AICI.

Despre ING Bank România

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.