0.8 C
București
miercuri, 29 martie, 2023

UNTRR: Instituțiile europene mențin incertitudinea pe piața europeană de transport rutier internațional

Dată:

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR avertizează asupra faptului că lipsa unui compromis echilibrat privind pachetul mobilitate la nivelul instituțiilor europene menține incertitudinea legală a operațiunilor transportatorilor rutieri români pe piața europeană de transport rutier internațional.

Deși în luna iunie 2018, pachetul mobilitate a intrat într-o etapă crucială a procesului decizional la nivel european, totuși la un an de la publicarea sa și după negocieri lungi și extrem de dificile,  instituțiile europene nu au reușit să ajungă la un compromis. Parlamentul European a respins pe 14.06.2018 (detalii aici )mandatul de negociere propus de Comisia de Transport și Turism – TRAN cu privire la pachetul mobilitate (ediție specială a Știrilor UNTRR aici), în timp ce Consiliul European nu a putut adopta o poziție cu privire la pachetul mobilitate, la ultima sa reuniune din 07.06.2018.

În acest context, nu pot începe negocierile între Parlamentul European și Consiliul European în vederea adoptării propunerilor Comisiei Europene de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, cuprinse în acest pachet. Pachetul mobilitate rămâne în negociere la nivelul Parlamentului European și al Consiliului European pentru cel de-al doilea semestru al anului 2018, când Austria va prelua Președinția Consiliului European, fiind urmată de România, la începutul anului 2019 – perioadă când se încheie mandatul actualului Parlament European și al Comisiei Europene, iar în mai 2019 vor urma alegeri pentru următorii 5 ani.

Reamintim că pachetul mobilitate 1, publicat pe 31.05.2017, cuprinde propuneri importante ale Comisiei Europene de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere – precum propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării  nr. 71/1996 la transporturile rutiere, propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști, propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă. Propunerile cuprinse în pachetul mobilitate au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, Comisia Europeană preluând multe dintre măsurile propuse de Alianța Rutieră precum aplicarea regulilor detașării – respectiv aplicarea salariilor minime din Vestul UE la șoferii profesioniști de transport rutier internațional, restricționarea cabotajului, obligația întoarcerii acasă a șoferilor și interzicerea repausului săptămânal normal în cabina vehiculului. În mod evident, sunt vizați transportatorii central și est-europeni, aceștia fiind și cei mai afectați de măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE. Realitățile competiției est-vest pe piața de transport rutier de marfă din UE și problemele fundamentale pentru transportatorii rutieri români au fost evidențiate de UNTRR in filmul „Transportul rutier la răscruce – încotro se îndreaptă UE?” – disponibil aici.

De asemenea, UNTRR a mers în parcările de camioane din  7 State Membre UE și timp de o săptămână a discutat cu peste 100 de șoferi profesioniști, care au declarat că nu sunt de acord cu propunerile pachetului mobilitate, precum interdicția de a petrece perioada de repaus săptămânal normală (45 ore) în cabină. Părerile șoferilor sunt prezentate aici.

Având în vedere importanța pachetului mobilitate pentru viitorul transportatorilor români în UE, UNTRR solicită Guvernului României și eurodeputaților români să apere interesele industriei de transport rutier din România, implicându-se activ în cadrul dezbaterilor europene pe marginea pachetului mobilitate și acționând în coordonare cu omologii lor din celelalte State Membre afectate de acțiunile Alianței Rutiere, în vederea negocierii unui compromis echilibrat.

UNTRR continuă să monitorizeze atent evoluția dezbaterilor pe marginea pachetului mobilitate la nivel european. Urmăriți www.untrr.ro și pagina de Facebook UNTRR pentru a fi la curent cu ultimele noutăți și cu acțiunile UNTRR.

Despre UNTRR
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 14.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...