3.2 C
București
joi, 13 februarie, 2025

EXCLUSIV Rețineți această cifră: 77,2 milioane de euro – atât a cheltuit statul construind o megaparcare. Ce au făcut investitorii privați cu mai puțini bani

Dată:

Metrorex a pus recent în funcțiune un „terminal multimodal” (practic, o megaparcare) în care s-au investit – de la bugetul de stat –  363 de milioane de lei, echivalentul a 77,2 milioane de euro.

Pentru comparație, REVISTA PATRONATELOR vă prezintă câteva proiecte ceva mai consistente, dar realizate cu semnificativ mai puțini bani de către investitori privați:

– Un depozit logistic aproape automatizat, pus în operă zilele trecute de retailerul eMAG, a costat 64 de milioane de euro

– O întreagă rețea de stații de încărcare pentru mașini electrice care va acoperi întregul teritoriu național sau cel puțin drumurile importante ale țării – lansată chiar azi de Enel X – costă între 15 și 20 de milioane de euro

– Producătorul de materiale de construcții TeraPlast a anunțat luni că demarează nu unul, ci trei proiecte de investiții, însumând – toate – 15 milioane de euro

– Proiectul de restaurare și conversie a fostei fabrici de bere Grivița, cunoscută și sub numele de fabrica Luther, a primit toate avizele necesare și se estimează că va fi finalizat în 2020, a anunțat dezvoltatorul lituanian Hanner, care investește aici… 30 de milioane de euro

EximBank a acordat luni companiei Romelectro SA (unul dintre cei mai mari contractori generali pentru proiecte energetice) o facilitate de împrumut în valoare totală de 150 de milioane de lei – echivalentul a mai puțin de 32 de milioane de euro – destinată finanțării proiectelor pe care societatea le are în derulare atât în țară, cât și în străinătate.

Iată, așadar, o listă foarte scurtă de investiții (selectată doar din relatările publicate recent de REVISTA PATRONATELOR) care au costat semnificativ mai puțin decât „parcarea” Metrorex de la Străulești. Este evidentă diferența dintre calitatea investițiilor de stat și calitatea investițiilor private.

Pentru conformitate, redăm în continuare comunicatul transmis luni de Metrorex în care se anunță darea în folosință a terminalului multimodal de la Străulești.

Metrorex anunţă că astăzi, 12 noiembrie a.c., Depoul şi Terminalul Multimodal Străuleşti din cadrul proiectului Magistrala 4. Racord 2. Sectiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Străuleşti au fost puse în funcţiune.
Scopul construcției primului Terminal Multimodal din București a fost acela de a  îmbunătăți condițiile de mediu prin reducerea poluării și decongestionarea traficului din capitală. Astfel,  autovehiculele ce intră în capitală vor putea utiliza parcarea, pasagerii având acces direct și rapid la transportul public orășenesc (subteran și suprateran) şi interurban pentru destinatiile din afara capitalei. Taxa de parcare este de 1 leu pe oră.
Construcţia Depoului şi Terminalului Multimodal Străuleşti a fost finanţată de la bugetul de stat  și a costat  aproximativ 363 mil. lei cu TVA, inclusiv amenajările de suprafață.
Terminalul multimodal Străuleşti
Terminalul multimodal are un regim de înălțime P+3 etaje și are în alcătuirea sa un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de așteptare pentru călătorii transportului public orășenesc şi interurban și autogară cu 11 locuri de parcare. Terminalul este dotat cu lifturi de acces în parcajul suprateran precum şi cu acces direct către staţia de metrou Străuleşti prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile şi luminatoare ce oferă lumină naturală.
Depoul Străuleşti
Depoul Străuleşti are o suprafață de 11.000 mp și 13 linii unde pot fi garate sau reparate în același timp 7 trenuri. În cadrul aceluiași proiect au fost amenajate spaţii verzi adiacente drumurilor de acces dar și un teren de sport.
În cadrul depoului au fost prevăzute spaţiile necesare atelierelor de întreţinere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumină naturală, precum şi dotările şi echipamentele tehnice necesare (strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, staţie de spălare, etc.)
Galeria de legătură cuprinde zona de schimbătoare de cale care fac posibile diverse manevre de acces către fiecare linie a depoului, cum sunt manevrele de intrare şi ieşire de la liniile de parcare, manevra pentru operația de spălare sau manevra pentru operația de strunjire a roților.
Extinderea ariei metropolitane a Municipiului Bucuresti prin intermediul Liniei de metrou Magistrala 4. Racordul 2. Sectiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Straulesti şi implicit a Terminalului Multimodal va ajuta la fluidizarea transportului de suprafaţă preluat din localităţile învecinate (Mogoşoaia, Buftea), unde se constată o creştere semnificativă a populaţiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.

Măsuri fiscale și legislative recente: Provocări și schimbări pentru economia României

În ultimele luni, România a adoptat o serie de măsuri fiscale și legislative cu scopul de a sprijini sustenabilitatea financiară a statului și de a răspunde provocărilor economice interne și externe. Aceste schimbări vizează o gamă largă de sectoare, de la impozitarea băncilor și microîntreprinderilor, până la accize și reglementări privind TVA-ul.

Piața Muncii în România: Provocări și Perspective

România se confruntă cu o dinamică intensă pe piața muncii, iar factorii economici, demografici și tehnologici dictează direcția în care aceasta evoluează. Cum afectează aceste schimbări angajatorii și candidații? Care sunt soluțiile pentru viitor? Hai să analizăm împreună!