21.4 C
București
sâmbătă, 22 iunie, 2024

Sancțiune pentru transferul la clienți al creșterii costurilor: ANPC a somat o firmă să oprească imediat această practică, după ce a amendat-o cu 70.000 de lei

Dată:

Pe lângă amenda aplicată recent unei companii de telefonie mobilă pentru încercarea de a le transmite clienților, în facturi, creșterea propriilor costuri, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC – a somat ceeași companie să înceteze de îndată acest transfer abuziv.

Prin Ordin al Președintelui ANPC, s-a dispus ca, de la data de 2 mai 2019, operatorul de telefonie mobilă amendat de comisarii ANPC în urmă cu câteva zile „să înceteze practicile comerciale incorecte față de consumatori, constatate în urma controlului, realizate în scopul majorării costurilor abonamentelor”, arată un comunicat al Autorității.

Măsura, prevăzută la art. 13 alin. 1) lit. a) din Legea nr. 363/2007, este una complementară la amenda de 70.000 de lei dispusă după control, conform art. 17, alin. 1 litera c) din legea 363/2007 modificată.

Reamintim că REVISTA PATRONATELOR a semnalat, într-un editorial recent, faptul că măsurilor fiscale și taxei pe lăcomie le lipsește esențialul: interdicția de a transfera scumpirile la consumator.

Uz de „poziție de forță dominantă și psihologică”

La sfârșitul lunii aprilie, ANPC a realizat un control la unul dintre operatorii de telefonie mobilă prezenți pe piață, autosesizându-se în ceea ce privește mesajele pe care acesta a început să le trimită abonațiilor săi, prin care îi informează de creșterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se și reclamații pe această speță.

În urma controalelor efectuate de ANPC, s-a constatat că operatorul economic respectiv „utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenței profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri – apărute ca urmare a unor modificări legislative  –  în sarcina consumatorilor, folosind o poziție de forță dominantă și psihologică.

Somația este executorie

„Având în vedere că informațiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea prețului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, ANPC a considerat necesară dispunerea încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent, ca măsură adițională amenzii aplicate”, a precizat instituția de control.

„Trebuie menționat că operatorul economic poate contesta măsurile luate de către ANPC în justiție dar, până la soluționarea definitivă în instanță, prevederile Ordinului sunt executorii”, se mai arată în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...