0.8 C
București
miercuri, 29 martie, 2023

Sancțiune pentru transferul la clienți al creșterii costurilor: ANPC a somat o firmă să oprească imediat această practică, după ce a amendat-o cu 70.000 de lei

Dată:

Pe lângă amenda aplicată recent unei companii de telefonie mobilă pentru încercarea de a le transmite clienților, în facturi, creșterea propriilor costuri, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC – a somat ceeași companie să înceteze de îndată acest transfer abuziv.

Prin Ordin al Președintelui ANPC, s-a dispus ca, de la data de 2 mai 2019, operatorul de telefonie mobilă amendat de comisarii ANPC în urmă cu câteva zile „să înceteze practicile comerciale incorecte față de consumatori, constatate în urma controlului, realizate în scopul majorării costurilor abonamentelor”, arată un comunicat al Autorității.

Măsura, prevăzută la art. 13 alin. 1) lit. a) din Legea nr. 363/2007, este una complementară la amenda de 70.000 de lei dispusă după control, conform art. 17, alin. 1 litera c) din legea 363/2007 modificată.

Reamintim că REVISTA PATRONATELOR a semnalat, într-un editorial recent, faptul că măsurilor fiscale și taxei pe lăcomie le lipsește esențialul: interdicția de a transfera scumpirile la consumator.

Uz de „poziție de forță dominantă și psihologică”

La sfârșitul lunii aprilie, ANPC a realizat un control la unul dintre operatorii de telefonie mobilă prezenți pe piață, autosesizându-se în ceea ce privește mesajele pe care acesta a început să le trimită abonațiilor săi, prin care îi informează de creșterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se și reclamații pe această speță.

În urma controalelor efectuate de ANPC, s-a constatat că operatorul economic respectiv „utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenței profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri – apărute ca urmare a unor modificări legislative  –  în sarcina consumatorilor, folosind o poziție de forță dominantă și psihologică.

Somația este executorie

„Având în vedere că informațiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea prețului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, ANPC a considerat necesară dispunerea încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent, ca măsură adițională amenzii aplicate”, a precizat instituția de control.

„Trebuie menționat că operatorul economic poate contesta măsurile luate de către ANPC în justiție dar, până la soluționarea definitivă în instanță, prevederile Ordinului sunt executorii”, se mai arată în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...